Посібник "Система вправ, спрямованих на запобігання перевтомі дітей на уроках"

Про матеріал
Проблема збереження і зміцнення здоров'я дітей залишається однією з найбільш актуальних. Стає очевидною потреба зміни ставлення до здоров'я дитини в системі освіти. Нова якість освіти, яка б забезпечила розвиток сучас¬ного суспільства, може бути досягнута лише при створенні певних умов організації такого навчально-виховного процесу, який не зашко¬дить здоров'ю дітей і буде спрямований на збереження, змі¬цнення і формування здоров'я учасників навчально-виховного проце¬су. Для плідної роботи на уроках та запобігання перевтомі дітей необхідно проводити різноманітні вправи: фізкультхвилинки, руханки, дихальні та психодинамічні вправи, гімнастику для очей, вправи для зняття напруженості, масажі.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації

Відділ освіти Криворізької районної державної адміністрації

Комунальний заклад «Зеленогайський навчально-виховний комплекс»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Система вправ, спрямованих на запобігання перевтомі дітей на уроках

 

 

 

Впорядкована вчителем початкових класів

Андрєєвою Є. В.

 

 

 

 

 

2014 рік

Проблема збереження і зміцнення здоров'я  дітей залишається однією з найбільш актуальних.

     Стає очевидною потреба зміни ставлення до здоров'я   дитини в системі освіти. Нова якість освіти, яка б забезпечила розвиток сучас­ного суспільства, може бути досягнута лише при створенні певних умов організації такого навчально-виховного процесу, який не зашко­дить здоров'ю дітей і буде спрямований на збереження, змі­цнення і формування здоров'я учасників навчально-виховного   проце­су.

     Для плідної роботи на уроках та запобігання перевтомі дітей необхідно проводити різноманітні вправи: фізкультхвилинки, руханки, дихальні та психодинамічні вправи, гімнастику для очей, вправи для зняття напруженості, масажі.

        На першому уроці доцільно провести вправи, які покращать емоційний настрій дитини. Це можуть бути різноманітні привітання, імітативні руханки.

Наприклад:

Сонце спить, небо спить,

Навіть вітер не шумить.

Рано-вранці сонце встало

І проміння всім послало.

  • Я всміхаюсь сонечку!
  • Здрастуй, золоте!
  • Я всміхаюсь квіточці!
  • Хай вона росте!
  • Я всміхаюсь дощику!
  • Лийся, мов з відра!
  • Друзям усміхаюсь я!
  • Зичу їм добра!

Також необхідно провести вправи для бадьорості.

    Розтерти долоні до потепління. Розім’яти пальці. Зігрітими долонями розтерти вуха, розім’яти їх пальцями. Потім вказівні пальці вставити у вушні отвори та помасажувати їх, нібито звільняючи від води.

Другий урок доцільно розпочати з психоформули.

Наприклад.

     Люблю я свій розум,

Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок,

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Вчителя слово

Здійснюю практично.

Бажано на другому уроці провести дихальні вправи.

  Діти затримують дихання і промовляють звуки. Кожний звук відповідає за роботу відповідного органу нашого організму:

звук а – посилює діяльність щитовидної залози, зору, слуху;

звук о – оздоровлює серце, печінку, шлунок;

     склад - ха – очищає дихальні органи,    покращує їх роботу;

промовляння музичних звуків від «до» до «сі» (допомагає зняти напругу й роздратування).

На ІІІ уроці доцільно проводити масажі.

Можна зробити масаж за допомогою звичайного олівця:

Олівець у нас мудрець

І масажу він знавець.

Аби гарно нам писати,

Треба вправні пальці мати.

По долоньці він кружляє,

Дітям м’язи розслабляє,

Покружляв і зупинився.

Дуже добре потрудився.

Доцільно проводити  різноманітні руханки:

  • Розслаблена готовність.

 Вихідне положення: сісти прямо, ногами твердо впертися в підлогу.

Злегка розкачуватися вперед-назад верхньою частиною тіла. Відтак ці рухи переходять у колові. Можна при цьому заплющити очі.

  • Не все так просто.

  Правою рукою намалювати у повітрі хрест. Це дуже просто. Лівою рукою намалювати коло. Це також у всіх вийшло. А тепер спробувати зробити це одночасно: правою рукою малювати хрест, а лівою – коло. В кого це вийде, повідомляє переможним вигуком.

  • Тік-так-вау

 «Тік» - руки до плечей.

      «Так» - руки на поясі.

      «Вау» - виписати головою якусь цифру.

  • Гулі – гулі

       «Гулі – гулі» - поплескати себе по плечах.

       «Там – тарам» - поплескати по плечах сусіда.

 За допомогою цих вправ можна досягти таких цілей:-

- підвищити увагу учасників до навчального       процесу та ефективність засвоєння знань;

- знизити в учнів рівень тривоги і стресу;

- сприяти згуртованості групи;

- навчити дітей розслаблятись і відпочивати за короткий час;

- пробуджувати їхній інтелект і переключати на інші види діяльності.

На четвертому уроці доцільно провести фізкультхвилинки та вправи для зняття напруження з очей.

Наприклад:

Оченята роблять вправи: вліво – вправо.

Потім вгору, потім вниз оченятами дивись.

Широко відкрию очі, роздивлюсь усе охоче.

Потім мружусь, наче киця, і заплющую очиці.

А тепер нове завдання – оченятам тренування:

Раз – дивлюсь у далечінь,

Два – в долоньці відпочинь.

 

 

 

   «Турбота про здоров’я – це

найважливіша праця вихователя.

 Від життєдіяльності, бадьорості дітей

залежить їхнє духовне життя, світогляд,

 розумовий розвиток, міцність знань,

віра у власні сили…»

 В.Сухомлинський

 

Урок основ здоров’я з елементами

 інтерактивних та здоров’язберігаючих технологій

3 клас.

Тема.    Сонце корисне і шкідливе.  Безпека на воді.

Мета:  ознайомити учнів з дією сонячних променів на організм людини, з небезпекою сонячних опіків та ударів, вивчити способи запобігання перегріванню  і методи надання першої допомоги при перегріванні; розвивати спостережливість;                                                                                                     виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я; любов до природи.  

Тип уроку: урок вивчення нових знань.                                

   Обладнання: макет лісу,  ілюстрації казкових героїв, пташок, сигнальні картки, капелюшки.                

Хід уроку:

І . Організаційний  момент.                                                          

 1. Психоформула.                                                            

    Люблю я свій розум,                                                   

  Увагу та пам'ять.                                           

  Працює мій мозок,                                          

             І вчусь я старанно.                                    

    Сприймаю все нове                                                

         І мислю логічно.                                                

  Вчителя слово                                             

  Здійснюю практично.                                                              

     2 . Очікування:                                                                               

   - Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку ?                                                                                          - Що необхідно, щоб ваші очікування здійснилися ?                                                                               ІІ . Перевірка домашнього завдання.                                    

    -   Що ми вивчили на попередньому уроці? (Правила поведінки в лісі.)                                                      

 Отже, ми сміливо можемо сьогодні помандрувати до лісу.                                                                       1 . Мандрівка до лісу.                                                          

 Вірш.                                                                                                

Ліс – це казка, ліс – це диво,                                                          

Все для всіх у ньому є.                                                          

   Йди і ти у ліс щасливо –                                                    

Людям радість він дає.                                                            

 В кожну пору ліс чарівний,                              

   Придивляйся, пізнавай.                                                             

  Він веселий, тихий, дивний –                                              

 Вчися і спостерігай.                                                       

              ( Повторення правил поведінки в лісі)                                         

  - Разом з нами до лісу дуже хоче потрапити ось цей герой.                                                                                        - Ви впізнали його ?                                                                                                 

  Так, це Незнайко. Він пропонує нам ось такі правила   поведінки у лісі .                                                             

     2. Бліц – турнір «Так – ні»                                                          

  1. У лісі можна відходити далеко від дорослих.                         

2. Можна руйнувати гнізда пташок.                                    

       3. Побачивши неподалік дику тварину, треба спокійно  відійти вбік.                                                                

  4. На сухій траві чи поряд з деревами можна запалити     багаття.                                                                     

  5. У лісі не можна голосно кричати.                                                                

 6. Можна назбирати мухоморів на обід.                                                                    

Тепер Незнайко знатиме, чого не можна робити в лісі. Тож,  можемо рушати, а супроводжувати нас буде …                                                                              

    3. З а г а д к а.                                                                                               

   Все від нього навкруги                                        

 Набирається снаги.                                                     

   Тільки ранок настає ,                                                  

  Виглянь у віконце !                                                                       

 Всім життя воно дає ,                                             

 Променисте…    ( сонце).

 ІІІ . Оголошення теми і мети уроку.

  1. Вступна бесіда.   

       Незабаром прийде тепле літечко. З великим задоволенням ми будемо відпочивати біля води і ніжитися у ласкавих променях сонечка. Сьогодні ми поговоримо з вами про те, що сонце до нас не завжди привітне і лагідне, воно може нести й небезпеку. Як дружити з сонцем, як, при необхідності, захищатися від палючого сонячного проміння, як відпочивати біля води в літню пору, ви дізнаєтесь на сьогоднішньому уроці. Тож заходимо до нашого лісу. Хто це тут сховався серед дерев? Це лисичка  вивела діток - лисенят на сонечко. Дуже корисне сонячне світло для малят. Будуть в них кістки міцні, на хутрі не з’являться болячки. І вовчиця своїх вовченят на сонячне проміння виносить, і котенята полюбляють ніжитися на сонечку . Але, щоб сонечко для нас було другом, а не ворогом, необхідно дотримуватись правил поведінки на сонці. А одним із найголовніших є те, що на сонці завжди потрібно перебувати з покритою головою! Для того, щоб влітку виглядати гарними і захищеними від сонячного   проміння, ми пропонуємо вам придбати ось такі головні убори.              

  2.   Показ мод.  Демонстрація капелюшків.                       

     3.  Хвилинка відпочинку.                                                                    

Щіточковий масаж.                                                              

    (Взяти зубну щітку в праву руку, масажувати коловими чи вертикальними рухами долоню, пальці, верхню частину руки від пальців до ліктів, потім змінити положення щіточки і масажувати праву руку.)                                                                          

   4. Робота з підручником. с. 85                                               

      Робота в групах.                                                            

 (Читання тексту підручника, обговорення ситуацій).                                                                                                І група                                                                                                    

     - Яку допомогу необхідно надати людині, у якої сонячний удар?                                                                                                                                 ІІ група                                                                                                      

      - Як допомогти людині, яка отримала сонячний опік?

ІІІ група                                                                                   

 -    Розгляньте уважно малюнки на с. 86, порадьтесь, хто з дітей  правильно засмагає , а хто – ні .                                                                                                         5. Хвилинка відпочинку.                                                           

  Дихальні вправи:звук а; звук ж;  «рубання дров» - «ха».                                                                                                         6. Зустріч з пташками. (Слухання запису співу пташок)                                                                                                       - Послухайте, як гарно співають пташки.   Вони скрізь літають,  все бачать, давайте запитаємо у дятла, як діють сонячні промені на організм людини, адже його називають «санітаром лісу», бо він «лікує» дерева. Він нам пропонує розгорнути листочки на деревах і прочитати інформацію.                                                                                        Під впливом сонячних променів:                                            

         - гинуть хвороботворні мікроби на шкірі;           

    - позитивно змінюється склад крові;

- шкіра під впливом сонячних променів виробляє вітамін Д, який попереджує рахіт - страшну хворобу, при якій у діток розм’якшуються і деформуються кістки;                                                                   - покращується обмін речовин;                                                        

   - посилюється діяльність органів виділення.

    Тому старайтеся більше бувати на прогулянках, особливо взимку і навесні у світлий період доби. А влітку, звичайно, засмагайте.  При цьому не забувайте, що тривале перебування під палючим сонцем шкідливо діє на організм людини. Все повинно мати міру.                                                                

     7. Галявина.                                                                                

       - А ми виходимо на галявину і подорожуємо далі.  

 -  Куди ми дійшли ? (До водойми)                                                      

   Вода разом із сонцем і повітрям необхідні людині для життя.                                                                              Саме тому пляж – одне з найулюбленіших місць відпочинку. Як відпочивали одні діти, ми побачимо у нашому підручнику на с. 89. Розкажіть, чи правильно вони відпочивають. Чому наше море зашуміло?

 ( Бо діти порушують правила поведінки біля водойми).                                 

8.Звернення хвилі.                                                             

Хлопчикові хвилі говорили:                                                             

   «По світу довго ми ходили                                                                      

     І добре знаємо, що всюди                                                                      

      На пляжі люблять бути люди .                                                         

       Та хоч яка була б там спека,                                                                 

Виконуй правила безпеки:                                         

       Один купатись не ходи,                                                                  

 Бо так недовго до біди.                                                                       

 І плавай ( але не до втоми)                                                

   Лише в місцях, тобі відомих.                                                                      

 На сонці довго не сиди,                                                           

    Не пий холодної води ..                                                                       

І за буйки не запливай,                                                                           

 Ніколи човен не хитай                                                                        

 І не пірнай вниз головою:                                                 

  Буває камінь під водою.                                        

  З товаришами чемно грай –                                                       

   Їх не топи і не штовхай!                                                          

 Про надувний матрац забудь!                                                  

Скрізь завжди обережним будь!                                                              

 І стане радісним тобі                                                                              

Твій відпочинок на воді».

9. Хвилинка відпочинку.

Руханка «Шишки, жолуді, горіхи»

Об’єднатися в 3 групи. За командою «шишки» - встає І група,  «жолуді» - ІІ група, «горіхи» - ІІІ група .

        За тими ж командами по черзі сідають. Повторити декілька разів .

10. Робота в зошита.

   Самостійна робота. Гра «Вчитель».                                      

11. Дуже часто влітку , коли довго немає дощику, вся жива природа ніби  стогне від спеки, і тоді ми з вами можемо допомогти їй . Ось так. Учень  читає вірш                                                                               

Вірш «Спека»                                                                                                                

Я поливаю наш садок                                                                                                            

Мов я – прозорий дощик.                                                                               

І спраглі ротики квіток                                                    

  Радіють краплі кожній.                                                     

          А в небі синьому ніде                                                          

 Немає ані хмарки,                                                                 

    Такий гарячий нині день,                                                               

Що навіть лісу жарко.                                                          

  Ліщині хочеться води,                                                                        

І травам хочеться води,                                                                      

І навіть вітру в лободі                                                           

Страшенно хочеться води.                                                     

 Струмочок майже не тече,                                        

    Прив’яло листя в липи …                                                              

 От став би справжнім я дощем –                                     

   Тоді усе полив би!                                                                         

 У  велику спеку ми повинні допомогти спраглій землі: полити дерева,  квіточки  і тоді земля наша буде квітучою, і на ній житимуть веселі і щасливі люди .                                                                                               ІУ. Підсумок уроку.                                                                            

Тепер наш Незнайко знає не тільки правила поведінки у лісі, а й правила поводження на сонці та воді. А також знає, як оберігати природу. Перевірте, чи все він правильно запам’ятав.             

 Метод «Незакінчене рішення»                                                  

   1. Щоб уникнути сонячного удару треба … .                               

2. Коли отримав сонячний опік, то … .                                  

 3. На берег водойми треба ходити з... .                                   

    4. У незнайомих місцях  пірнати не … .                                

   5. Не можна купатися до…                                                      

   6. Коли людина отримала сонячний удар, потрібно … .                                                                              - Чи справдились ваші очікування?                                             

 

 

 

                                    Вправи для очей

Вправа

1. «Метелик». Часто-часто поплескайте віями, тобто моргніть. Виявляється, перед монітором очі лінуються і перестають моргати, а це шкодить нашому зору.


2. «Вгору-вниз». Голову тримайте прямо, не закидайте. Дивіться прямо перед собою. Повільно підніміть погляд на стелю, затримайте на пару секунд, потім також повільно опустіть його на підлогу і теж затримайте. Голова під час виконання вправи залишається нерухомою.


3. «Маятник». Голову тримайте прямо, дивіться перед собою. Подивіться вліво, потім повільно переведіть погляд вправо. Голова нерухома, працюйте тільки очима. Під час виконання вправи стежте за станом м'язів очних яблук, не перенапружуйте їх!


4. «Вісімка». Голову тримайте прямо, дивіться перед собою. Подумки уявіть собі горизонтальну вісімку (або знак нескінченності) максимального розміру в межах вашого обличчя і плавно опишіть її очима. Повторіть вправу кілька разів в одну сторону, потім в іншу. Після цього часто-часто поморгайте.
5. «Циферблат». Уявіть перед собою великий циферблат золотого кольору (вчені вважають, що саме цей колір сприяє відновленню зору). Виконуйте кругові рухи очними яблуками, залишаючи при цьому голову нерухомої.
6. «Олівець». Візьміть олівець в праву руку і витягніть її, піднявши олівець на рівні очей. Дивіться на кінчик олівця і повільно відводите руку вправо, потім вліво, проводжаючи пишучий предмет очима, але не рухаючи головою.
7. «Прекрасне далеке». Підійдіть до вікна і подивіться вдалину, потім на кінчик носа - це тренує очну м'яз. Повторіть вправу кілька разів.
8. «З широко закритими очима». Закрийте очі і спробуйте описати ними уявний коло, потім горизонтальну вісімку, потім хрестик.
9. «Жмурки». Кілька разів сильно примружтеся, потім просто закрийте очі і посидьте 20-30 секунд.
10. «Масаж». На наших вухах знаходиться величезна кількість точок, через які можна впливати на той чи інший орган. Так, стимулюючи мочку, ви опосередковано впливаєте на зір

 

Пальчикова гімнастика

  1.  

"Долоня кулак»

«Долоня кулак ребро долоні»

  1.  

Кільце-ланцюг» (великим і вказівним пальцями почергово

утво­рювати кільце, ланцюг).

  1.                 ГУСИ

Сірі гуси налетіли

(поворушити пальчиками у повітрі)

І на лузі тихо сіли.

(Покласти долоні на стіл.)

Походили, походили,  («ходити» пальчиками по столу)

Попоїли, попоїли,

(стукати пальчиками по столу)

Знялися і полетіли.

(Поворушити пальчиками у повітрі.)

 

  1. ГРИБ

Диб-диб-диб,

(постукати кулачками по столу)

Диб-диб-диб,

(постукати пальчиками по столу)

Біля пенька гриб

(малювати одночасно пальчиками обох рук контур гриба)

Отакий товстезний,

(великими і вказівними пальцями обох рук утворити кільце)

    Отакий грубезний, (стиснути кулачки)

Бриль на голові.

(Одночасно пальчиками обох рук малювати шапочку гриба.)

 

  1.                 ВІТЕР

Налетів з-за лісу вітер,

(помахати руками у напрямку до    обличчя)

Та сердитий і рвучкий,

(стиснути кулачки)

Покрутив в садку нам квіти,

(колові рухи кулачками)

Розгойдав усі гілки.

(Поворушити пальчиками у повітрі.)

У вікно, у двері грюкнув,

(поплескати в долоні)

Розстелив по хаті дим,

(руки вперед, поворушити пальчиками)

Впав на шлях і мчить на луки.

(Руки покласти долонями вниз,

поворушити пальчиками.)

Я наввипередки з ним.


 

 

 

6.   РИБКИ


Рибки весело пірнали

В чистій, свіженькій воді,

(руки над столом, долоні вниз,

торкнутися кожним пальчиком столу)

То зіжмуться, розіжмуться,

(руки стиснути в кулачки)

То зариються на дні.

(Струснути кистями рук.)


7. СОНЕЧКО


Прилето сонечко

(руки поставити на парту,

загинати пальці)

На мою долонечку,

(показати долоні, потягнути)

Крильця червоненькі,

(поворушити пальчиками)

Цяточки чорненькі.

(Натиснути пальчиками на парту.)

По всіх пальчиках ходило,

(пальчики «ходять» по парті)

З мізинчика полетіло.

(Показати мізинчики )


8.

Будемо відпочивати (руки витягнути вперед)

Нумо пальці рахувати: (поворушити пальчиками)

Раз, два, три, чотири, п'ять!

(Загинати пальці на лівій руці,

потім на правій, згодом на обох)

9.

                              Олівець в руці катаю,

        Поміж пальчиків кручу.

        Неодмінно кожен палець

        Буть слухняним я навчу.

 

Покласти олівець між вказівним, середнім і безіменним пальцями.

Крутити олівець, передавати   його з одного пальця на інший.

10.     

 


Пальчик-пальчик, де ти був?

Я з цим братом в ліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

З цим я кашки скуштував,

А з найменшим заспівав.


 

11. Сонечко   

Ясне сонечко в кімнату    

Дивиться в віконечко,

Дуже раді всі малята,

  Плескають в долонечки

 

 

 

12.            Рідний дім

Хай живе наш рідний дім —

Тепло й затишно у нім.

                                  Є. Желєзняков

Долоні трохи зігнуті, кінчики  пальців  торкаються (дах),                          середній палець правої руки піднято вертикально вгору (димар),

кінчики мізинчиків торкаються один  одного, створю­ючи пряму лінію (балкон)

 

13. 

А чи є у нас в річці риба?

Може, ми дарма сидимо на березі та диви­мося на поплавок?

Краснопірки та йоржі,

і колючі окуні так і грають в глибині.  

                                                                                              В. Кочевський

Голова риби початок долоні, хвостик                                                                           

пальчики, верхній плавець великий  палець.

Долоня й пальці розслаблені,вони гнучко

звиваються.

 

 

 

14.

— Білочка просить нас приготувати для грибів незвичайний кошик. Його треба зобразити пальцями рук.

                             Кошик 

                            До лісу кошик я беру

                            І гриби туди кладу.

Долоні повернені на себе, пальці  сплетені  лікті

розведені в сторону. Долоні ніби – то роз'їжджаються,  і між пальцями   утворюються зазори. Великі пальці зображують  ручку кошика

 

15.

                                                         Жук

Чорний жук                Дуже хороше йому        

Очима                          По землі ходити,                     

блима                      Він не хоче,

Чує  кроки                   Чуєш, хлопче,

За плечима.                 У коробці жити!    

 

                                                     В. Лучук                                                    

Пальці в кулачок. Вказівний та мізинчик   розведені   в сторони ,  дитина рухає ними, 

просуваючи руку по парті вперед

16.

                                       Акварель

Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля.

Зелену затишну алею,

Високі гори і моря.

Рука — це пензлик, пальці—  волосинки  волосинки. Плавними   рухами «розфарбовуйте» зни­зу догори, справа вліво. Пальці мають бути м'якими й пружними.  Уявіть собі, що ви малюєте будинки, хмари, поля, алею, гори і моря, про які гово­риться у віршику

17.                                

 

    Ножиці. Пальці правої руки стиснути в кулак, виставити вперед вказівний і середній і середній. Рухати ними, імітуючи різання ножицями

 

 

18.

 


Ати-бати — йшли солдати                           

Ати-бати — на базар.                                          

Ати-бати, що купили?

 Ати-бати — самовар


.                                                  

Дітям пропонується «перетворити» долоню  на солдата:  

намалювати на тильному боці очі й рот.  Пальцями учні показують, як  солдати марширують.

19.

Відгадайте загадку, відгадку покажіть руками

Що за верхівець:                              

Сам сидить верхи,

А ноги за вухами?   (Окуляри)

Діти зображують овали пальцями рук, під­носять їх до очей.

              20                                          

Оси

              Оса осі в осінні дні                          

Сумні виспівує пісні.

Тумани сиві на росі —

                                    Сховатись ніде вже осі

Виставити середній палець, притиснути його між вказівним та безіменним, поворушити ним.

 

 

21.

    

                                                  Лис

                      Лиса з лісу у село

                     «Ку-ку-рі-ку» занесло.

                     Заглядає лис у вікна:

                     «Де ж це півень кукурікнув?»

 

Обидві долоні зробити «ковшем», великі пальці підняти вгору,  вказівні пальці та мізин­чики згинаємо всередину долоней, притискаємо один до одного. Середні та безіменні пальці утво­рюють вузьку «лисячу» мордочку.

 

22.

  • Відгадайте загадку добавлянку.

       На дереві грається,

       Угору підіймається,

       На хвостику гойдається.

       І зветься це малятко —

       Веселе ... (мавпенятко)

— Зобразимо мордочку мавпенятка.

Середній та безіменний пальці притиснуті згори великим. Вказівний і мізинчик трохи підняті вгору та зігнуті.

23.

 Нам треба завести мотор у машини і мерщій вирушати в путь.

           Мчить машина за машинами,

              Шелестить машина шинами.

    Пальці рук, крім великих, зціплюються в замок. Це мотор.     Великими пальцям роби­мо обертові рухи. Спочатку «мотор» працює швидко, потім поступово оберти сповільнюються.

 

24.

  • Зобразимо    півників пальцями руки.

                                  Півні

                  Півень півневі співав:

                  Я сьогодні рано встав!

                  Потім вилетів на пліт

                  Заспівав на цілий світ.

                                                 Г. Чубач

Долоню піднято вгору, вказівний палець спирається на великий. Інші пальці розведені та підняті вгору.

 

25. 

                                                    Вовк

Ходить хмуро між дубами,                           Очі так її і ллють.

Хижо клацає зубами.                           Зачаївся ось, примовк

Весь, як є, жорстока лють,                          Грізний звір, голодний вовк

Робимо долоньками «пароплавчик»,а з нього   «вовка»: великі пальці розводимо в сторонни. Вказівні пальці згинаються всередину  долоней і утворюють лоба, а останні пальці у вигляді  «човника» — верхню та нижню щелепи.

 

26.


Вовк ведмедя розбудив:

  Вже весна, гуляти йди!

Виліз велетень з барлогу

Вовк тікає в ліс від нього.


                                                                                        О. Кононенко

   Середній і безіменний пальці притисну­ті згори великим.      Вказівний і мізинець трохи підняті вгору й зігнуті

 

 

       27.                                     Жабенятко

(чеська народна пісенька)


Скаче, плаче жабенятко:

Змерзли в нього

Ноженятка,

Де б йому в ріці

Та й знайти штанці,

Тепленькі, зелененькі

В цяточку.


Рука кулачком лежить на парті, постійно рухається відповідно до ритму вірша.

 

28.

  • Відгадайте, хто це:

Хоч маленьке, а красиве,

Як біжить, то в'ється грива.

Копитцями туп-туп-туп,

По каменю цок-цок-цок.

(Лоша)

Зобразимо лоша руками. Права долоня на ребрі від себе. Великий палець догори. Згори на неї накладається ліва долоня під кутом, ство­рюючи пальцями гриву. Великий палець дого­ри. Два великих пальця утворюють вушка.

 

29.

  • Мудра Сова питає, чи знаєте ви, чому вона не любить сонце?

                                                    Сова

 

Що воно за дивна птиця?

Світла денного боїться,

дзьоб гачком, великі очі,

і не спиться їй щоночі.

 Руки стиснуті в кулачки, пальці

при­тиснуті, великі пальці заокруглені

вгорі, вказівні разом посунуті вперед.

 

30.   Соняшник

На сонечко я схожий

І сонечко люблю.

За сонцем повертаю

Голівоньку свою.

 Руки перехрещені тильною стороною 

долоней до себе. Пальці-пелюстки розкриті. Руки повертаються вправо-вліво

Література

   Спецвипуски газети «Початкова освіта»:

«Система організації фізкультурно-оздоровчої роботи» (№43, 2004р.),

«Вчимося бути здоровими» (№46, 2005р.),

«Здоров’я  дітей – над усе» (№46, 2006 р.),

«Краса людини - здоров’я» (№13, 2005р.), «Початкова освіта (№39,2009р.)

Шахненко В.І. Азбука здоров’я молодшого школяра. – К. Магістр, 1998.                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Система вправ, спрямованих на запобігання перевтомі дітей на уроках

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

http://zelenogayska11.dnepredu.com/uk/article/sistema-vprav-spryamovanikh-na-zapobigannya-perevt.html

 

 

doc
Додано
4 квітня 2019
Переглядів
1059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку