Синявський опорний заклад освіти
Рокитнянської селищної ради
Білоцерківського району Київської області
Глиняна О.О.
Тестові завдання
українська мова
3 клас
Синява
2022 р.
Тестові завдання
українська мова
3 клас
Синява
2022 р.
Передмова
Посібник містить тестові завдання для перевірки теоретичних знань і практичних умінь з навчального предмету "Української мови".
До кожної теми подані різнорівневі завдання в 2-х варіантах.
Підібрані декілька видів тестових завдань на визначення правильної відповіді, правильності твердження про певне поняття на конструювання відповіді, на знаходження відповідності, тощо.
Посібник призначений учням 3-го класу та їх учителям.
УКРАЇНСЬКА МОВА
Мова та мовлення. Текст
...........................................
1.Наше мовлення складається:
зі спілкування, розмови, речень
зі слів, жестів, голосу
2.Познач слова з наголосом на третьому складі:
у родині
пречудово
розцвітай
на заводі
3.Вибери п'ять слів ввічливості, якими діти користуються у спілкуванні з дорослими:
Доброго ранку!
Добридень!
Смачного!
Дякую!
Привіт!
Бувай!
Спасибі!
Перепрошую!
4.Виберіть паралельні твердження.
Якщо я ненароком зачепив перехожого, я вибачаюсь.
Коли мені необхідно звернутися з проханням, я голосно кричу.
Якщо мені потрібно пройти на своє місце в кінотеатрі, я мовчки йду, не зважаючи на те що іноді наступаю людям на ноги.
5.Вибери слова, в яких звуків більше , ніж букв. Склади з ними словосполучення:
блакить
бджола
яснеє
любіть
цуценятко
щиглик
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.Яким виразом можна замінити слово говорити?
заводити мову
теревені правити
товкти воду в ступі
Склади з ними два речення, зв'язаних за змістом.
7. Запиши звуко-буквенийаналіз слова джміль.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади речення про українську мову. Використай 3 - 4 прикметника.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
..............................................
1. Усе написане і надруковане - це:
писемне мовлення
усне мовлення
2. Яка звукова схема відповідає виділеному слову?
Твоя рідна мова - українська.
Вчися говорити нею грамотно і красиво.
• |
— —•’ |
=— |
=—• |
• |
— — • |
=•’— |
=— • |
• |
— — • |
=•’ |
=— —— |
3. Наше мовлення складається:
Слово не горобець: ...
дав слово - тримай.
вилетить - не спіймаєш.
швидше птаха летить.
4. Культура мовлення - це:
правильність, чіткість, швидкість
правильність, точність, виразність
ввічливість, точність, інтонаційність
5. Вибери слова-синоніми до слова вихований.
ввічливий
вертлявий
чемний
впертий
красивий
сміливий
Склади два речення з синонімами.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Вибери слова-синоніми до слова вихований.
— — • |
=: • |
Золото
а
добувають
знання -
із
з
землі
книжок
Склади з цими словами два речення, зв'язаних за змістом.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Склади і запиши два словосполучення з наголосом на третьому складі.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади речення про Україну. Використай 3 - 4 прикметники.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Текст. Речення
...........................................
1. Текст - це:
окремі речення
об'єднані за змістом речення
зв'язана розповідь
2. Виберіть заголовок до тексту.
Соловей сидів на тоненькій гілочці, що схилилася од його ваги. Був дуже схожий на горобчика тільки тільце мовби трохи вигнуте. Очі чорні, великі. Як співав, злегка горбився, трішки опускав крильця, широко відкривав тонкий дзьобик у якому, ніби сердечко в дзвонику, бився гострий язичок.
Соловей і горобчик
Солов'їні пісні
Соловейко
3. Вибери правильне продовження твердження.
Людина передає сильні почуття (радість, жах, здивування) за допомогою:
питальних речень
окличних речень
спонукальних речень
4. Основою речення - є:
словосполучення
підмет, присудок
головні та другорядні члени речення
5. Визнач головні члени речення.
Між високими травами в'ється вузька стежка.
в'ється між травами
в'ється стежка
вузька стежка
За даними головними членами склади і запиши власне речення.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Вибери запитання до слова старі. Склади і запиши два власних запитання до даного речення
Старі верби ростуть біля ставка.
Які верби ростуть біля ставка?
Де ростуть старі верби?
Що роблять верби?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Перебудуй розповідне речення у спонукальне. Запиши.
Раненько прокинулись діти, адже сьогодні вони збираються до лісу
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади речення, в якому ти передаєш радість.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
..............................................
1. Визначте за ознаками, який це текст.
Прізвища, імена, по батькові людей, клички тварин, назви країн, міст, сіл, вулиць, річок, гір, морів - це власні імена (власні назви). Наприклад:
Шевченко, Київ, Дніпро, Карпати.
Власні іменники пишуться з великої букви.
художній
науковий
науково-популярний
діловий
2. Визнач план до тексту.
Синичка
Надворі лютували морози. Раптом за вікном Василько на голій яблуневій гілці запримітив маленьку пташину. Та це ж синичка!
На згадку прийшла дідусева розповідь про друзів саду. Це ж синичка однієї сім'єю може очистити від шкідників до п'ятдесяти яблунь.
Через п'ять хвилин синичка ласувала салом, яке Василько підвісив до яблуневої гілочки.
Смачного вам, синички!
(За Е. Шилом)
1. Зима
2. Люті морози
3. Синичка
4. Шматочок сала
1. Зима
2. Синичка за вікном
3. Захисниця саду
4. Смачного вам, синички
3. Визнач тему тексту.
Мови нашої слова -
наче музика жива,
наче житні зерна чисті
в хлібороба на руці.
(О. Пархоменко)
про житні зерна
про красу української мови
про слова
4. Обери правильно встановлений зв'язок слів у реченні.
Облетіло літо листячком із клена.
Облетіло літо листячком із клена.
Облетіло літо листячком із клена.
5. Вибери головні члени речення. Склади з ними власне речення. Запиши.
Лісова доріжка вивела дітей до джерела.
лісова доріжка
вивела дітей
доріжка вивела
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Пронумеруй речення так, щоб утворився текст.
Мурашка хотіла напитися води.
Вона кинула мурашці гілочку.
Набігла хвиля і підхопила мурашку.
Голубка побачила це.
Мурашка мало не втопилася.
Мурашка вилізла на гілочку і врятувалася.
7. Перебудуй розповідне речення в питальне. Запиши.
Зелені явори схилили віти до води.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади і запиши спонукальне речення зі звертанням.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Слово. Значення слова
...........................................
1. Значення слів, які звучать і пишуться однаково, але відрізняються за змістом, можна визначити:
за орфографічним словником
в словосполученні з іншими словами
при змінювані за запитаннями
2. Вибери потрібні за змістом речень слова.
... сосни ніби заснули на мить.
велетенські
гігантські
великі
Згода ... будує, а незгода руйнує.
дім
будинок
оселю
3. До поданих слів вибери визначення.
Швидко, скоро, прудко, хутко, жваво - це:
антоніми
синоніми
слова, вжиті в переносному значенні
4. Познач антонім до слова пізній.
вечірній
вчорашній
нічний
денний
ранній
5. Вибери речення, в якому слово нісє дієсловом.
В Оленки кирпатий ніс.
Хлопчик ніс кошик з грибами
Ніс моторного човна розрізав водну гладь озера.
Запиши два власних речення з багатозначними словами.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Як ти розумієш вислів?
Взяти ноги на плечі.
роззутися
побігти
сісти відпочивати
Напиши з пам'яті два сталі крилаті вирази.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Склади словосполучення зі словами гострий в прямому і переносному значені.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Добери до підкреслених слів антоніми. Запиши змінене речення.
Над дорогою стоїть старий низенький будинок.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
..............................................
1. Познач рядом словосполучень, кожне з яких містить слова, вжиті в переносному значені.
хворе серце, стіна хати
м'який характер, море квітів
спокійний сон, очі горять
2. Значення слів, які звучать і пишуться однаково, але відрізняються за змістом, можна визначити:
думати
розповідати
читати
гадати
міркувати
писати
3. Вибери слова відповідно до змісту речення.
На полиця стояли і лежати товсті ...
книжки
книжки
Малюнки ... були великими і кольоровими.
книжки
книжки
4. Вибери найбільш влучні за значенням слова, які прощено в реченнях.
Білочка ... стрибає з гілки на гілку.
швидко
прудко
жваво
скоро
хутко
спритно
Хлопчики про щось ... розмовляли.
швидко
скоро
спритно
прудко
жваво
хутко
5. Познач слово, що називає різні предмети в обох реченнях.
З нори виглядають ...
У лісі ми збирали ...
мишки
підберезовики
лисички
хом'ячки
опеньки
ховрахи
6. Познач рядок, в якому є нелітературні слова. Заміни їх літературними. Запиши.
криниця, дерево, птах
школа, бульвар, майдан
прикольно, чувак, фізра
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Доповни речення словами, які б утворили порівняння. Запиши.
Андрійко має гарний голос.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Добери антоніми до словосполучення вітряна погода. Запиши з ними речення.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Будова слова
...........................................
1. Змінна частини слова називається:
суфіксом
префіксом
закінченням
2. Вибери перевірені слова до поданих слів.
ст..бло
стеблина
стебельце
стебла
в..рба
вербонька
вербна
вербина
3. Вибери слова, будова яких відповідає поданим схемам. З'єднай.
|
Зима
книга
|
грибок
|
квіточка
квітник
4. Познач рядок слів, у якому змінилося тільки закінчення.
лісовий, ліс, лісник, лісочок
лісник, лісником, ліснику, лісника
лісок, підлісок, лісника
5. Познач слова, які правильно розібрані за будовою. Допиши до них слова з такою самою будовою. Познач їх будову.
подорожній _________________________________________________________
лісники_____________________________________________________________
пришкільний________________________________________________________
подорожник_________________________________________________________
6. Вибери слово, яке складається з частин:
префікс від слова прогулянка,
корінь від слова лісник,
суфікс від слова книжка,
закінчення від слова дуби.
пролісок ____________________________________________________________
лісочок _____________________________________________________________
дубочки ____________________________________________________________
проліски ____________________________________________________________
Розбери це слово за будовою. Добери до нього споріднені.
7. Познач слово, у якому неправильно виділено префікс. Склади і запиши з ним речення.
облітав
обідав
об'їзд
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Запиши три слова, у яких вимова приголосних відрізняється від написання.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
..............................................
1. Основа слова може складатися з:
префікса
префікса, кореня
кореня, суфікса
префікса, суфікса
префікса, кореня, суфікса
2. Познач слова, у яких неправильно виділено суфікс.
година
родина
дитина
машина
калина
3. Підкресли в тексті слова, у яких при зміні слова в корені відбулося чергування приголосних.
Зайчик і горобина
(Казка)
Засипали сніги землю. Нема чого їсти Зайчикові. Побачив Зайчик червоні ягоди на Горобині. Бігає кругом дерева, а ягоди високо. Просить Зайчик:
- Дай мені, Горобино, одне гроно ягідок.
А Горобина говорить:
- Проси Вітра, він відірве.
Просив Зайчик Вітра. Прилетів Вітер, гойдає, трусить Горобину. Відірвалось гроно червоних ягід, впало на сніжок.
Їсть Зайчик ягоди, дякує Вітрові.
4. Вкажи слово, в якому неправильно позначено префікс.
просипав
просив
проговорив
проніс
5. Познач слова, при зміні яких в корені відбувається чергування приголосних. Добери споріднені до них слова так, щоб відбулося чергування
сніг ________________________________________________________________
світ ________________________________________________________________
муха _______________________________________________________________
кожух ______________________________________________________________
мотор ______________________________________________________________
6. Познач слова, в яких вимова голосних відрізняється від написання. Добери до них перевірені, споріднені слова, постав наголос.
небо ________________________________________________________________
весело ______________________________________________________________
степовий ____________________________________________________________
вишенька ___________________________________________________________
тихий ______________________________________________________________
глибокий ___________________________________________________________
7. Познач слова, в яких треба писати префікс с-. Допиши префікс. Склади і запиши з цим словом речення.
_____ різати
_____ питати
_____ліпити
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
8. Запиши три слова з префіксом без-.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Іменник
...........................................
1. Вибери правильне продовження твердження.
Іменник - це частина мови, що означає:
ознаку предмета
назву предмета
дію предмета
і відповідає на питання:
який? яка? яке? які?
хто? що?
що робить? що зробить? що робив? що буде робити?
2. Познач рядок з іменниками тільки чоловічого роду.
озеро, мак, гілля, проміння
учень, верба, країна, пісня
барвінок, олень, джміль
3. Підкресли в реченні іменники, вжиті в переносному значенні.
Говорять, що січень - це носик року, а грудень - це хвостик року.
4. Підкресли іменники - власні назви, в написанні яких допущено помилки. Виправ помилки.
У Софійському соборі в місті києві є багато фресок. На одній з них зображено князя ярослава мудрого, його дружину ірину та їхніх дітей. Анну, Єлизавету, Анастасію, Всеволода, Ізяслава.
5. Познач споріднені слова-іменники до слова зимувати:
Запиши з ними словосполучення.
зимовий ____________________________________________________________
зимівля _____________________________________________________________
зимонька ___________________________________________________________
перезимувати ________________________________________________________
зима _______________________________________________________________
6. Познач групу іменників - назв рослин, вжитих у множині. Склади і запиши з ними словосполучення.
сороки, журавлі, солов'ї, шпаки
ясені, клени, верби, яблуні
дуби, сосни, калина, тополі
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Добери синоніми до слова житло.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади і запиши речення з іменником середнього роду.
жабеня
вітерець
річка
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
..............................................
1. Познач рядок слів, у якому подано тільки іменники - назви істот.
вікна, великий, сніг, онучка
зелень, м'ята, олень, кріт
джміль, кінь, хлопець, заєць
2. Познач антонім до слова старість:
новизна
свіжість
молодість
новина
3. Виберіть іменники, які пишуться з буквою -е-.
вул..ця
г..рой
м..даль
д..тина
пш..ниця
в..лосипед
4. Познач рядок, в якому подано іменники чоловічого і жіночого роду.
ялинка, суддя, мрія, край
гілля, дорога, батько, пень
зимонька, змій, козеня, віл
5. Познач речення, в якому є іменники, що відповідають на питання родового відмінка кого? чого?.
Радіють люди літу, а бджоли - цвіту.
Коник з листя і з травиці шиє зайцю рукавиці.
Машини звільнили людей від тяжкої праці.
6. У поданих реченнях знайди іменники-синоніми, підкресли їх. Склади і запиши з ними словосполучення.
Посій труд, а слава вродить.
Праця робить людину розумною.
Пташку пізнають і польоті, а людину в роботі.
7. Підкресли в реченні слова, вжиті в переносному значенні.
Сонячні зайчики гасали по класах.
Склади і запиши з ними словосполучення в прямому значенні.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади і запиши речення з іменником чоловічого роду.
гілля
верба
джміль
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прикметник
...........................................
1. Вибери правильне продовження твердження.
Прикметник - це частина мови, що означає:
частина слова
частина мови
частина речення
2. Вибери спільнокореневі прикметники до слова голос.
голосний
голосок
голосистий
голосити
голосненько
3. Вибери правильну кінцівку речення.
День світлий, а ніч ...
темна
чорна
зоряна
Ти дібрав до прикметника світлий:
синонім
антонім
4. Познач правильне твердження.
Рід прикметника визначається в однині.
Рід прикметника визначається в множині.
Рід прикметника визначається і в однині, і в множині.
5. Познач, скільки прикметників у множині вжито у тексті. Підкресли їх. З трьома на вибір склади словосполучення.
Україно! Краю милий,
краю золотавий!
Поля твої широкополі,
пісні дзвінкоголосі,
міста наші рідні,
сади пишноцвітні,
пшениці ряснії,
городи багатії. ( М. Ткач)
6
7
8
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Підкресли в тексті прикметники, вжиті в переносному значенні. Склади і запиши з ними словосполучення в прямому значенні.
Мова, наша мова -
літ минулих повість,
вічно юна мудрість,
сива наша совість.
(Ю. Рибчинський)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Склади словосполучення з прикметниками, що вказують на смак.
кисле, солодке, терпке
пряма, круглий, прямокутний
дерев'яний, кам'яний, солом'яний
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Вкажи зв'язок прикметників з іншими словами в реченнях.
Весела пісня пролунала тихим ранком
Золота осінь надійшла до рідного краю
..............................................
1. Прикметники чоловічого роду мають закінчення:
-а, -я, -є
-е, -є
-ий, -ій
2. З'єднай прикметники з іменниками відповідно до змісту.
дзвінкий день
гарячий струмок
сонячний привіт
3. Підкресли ті прикметники, які найбільше підходять за змістом до загадки.
Я (маленький, малесенький), я вухатий, (сіренький, пепелястий, біленький), волохатий.
Я стрибаю, я тікаю, дуже (кортенький, маленький, куций) хвостик маю.
(Заєць)
4. Познач рядок прикметників, які вказують на матеріал. Склади і запиши з ними словосполучення.
зелений, червоний, жовтий, сірий
великий, маленький, велетенський
залізний, бавовняний, пластмасовий
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Познач речення, де правильно вказано зв'язок прикметників з іншими словами.
Важкі чорні хмари пливли по небу.
Сердитий вітер гойдав тонкі віти дерев.
Жовте листя сумно тріпотіло од холодного вітру.
6. Підкресли прикметники, вжиті в переносному значенні.
Літо зверху зелене, а в середині мов кавун.
Літо солодке від зорі до зорі.
Засмаглі хлоп'ята, як зернята кавуна,
перегукуються від одного краю землі до другого.
(М. Воробьйов)
Склади і запиши з ними словосполучення в прямому значенні.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Допиши речення, використавши антоніми до прикметника.
Ріка глибока, а ...
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Добери спільнокореневі прикметники до слова голос. Запиши з ними словосполучення.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дієслова
...........................................
1. Познач правильне продовження твердження.
порядок при лічбі
ознаку предмета
дію предмета
назву предмета
2. До поданого дієслова познач синоніми.
зав'язати |
підв'язати
перев'язати
відв'язати
розв'язати
3. Познач речення, в якому дієслова вжиті в майбутньому часі.
Сонце давно сховалося за темними хмарами.
Білий голуб сміливо розправить крила і полетить назустріч грозі.
Поле у золоту літню пору виграє і міниться багатьма барвами.
4. Познач кількість дієслів у тексті.
Ми охороняємо ліс і все живе у ньому. Ми знаємо, які звірі, птахи, комахи живуть у лісі.
Ми буваємо в лісі у різні пори року.
Багато цікавого розказує нам ліс.
6
7
8
5. Вибери рядок дієслів минулого часу середнього роду. Запиши з ними словосполучення.
кричало, посміхалась, піднявся
стояло, мовчало, думало, дихало
сиділо, мріяв, розповідала, сіяла
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Познач речення на правило правопису не з дієсловами.
Море переплисти - не шматок хліба з'їсти.
Тут невідомо звідки вискочила стара лисиця.
Що знаєш, що вмієш, те за плечима не носити.
Склади і запиши власне речення на правило правопису не з дієсловами.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Склади і запиши словосполучення із синонімами до дієслова відкривати.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади і запиши речення з дієсловом в минулому часі.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
..............................................
1. Познач правильне продовження твердження.
Дієслова змінюються ...
за часами, числами
за числами
за числами, родами, часами
2. Познач у тексті речення, в якому відсутні дієслова.
Граки
Граки - великі гарні птахи.
Їх гнізда на високих деревах.
Поживу собі вони шукають на землі і на деревах.
Ці птахи приносять людям велику користь.
Вони знищують багатьох шкідливих комах.
3. Підкресли не з дієсловами.
1) І сам не гам і другому не дам.
2) Слухає й дивиться лис, чи не запищить під купинкою в зимовому кублі миша, чи не вискочить довговухий необачний зайчисько.
3) Як не наївся, то не налижешся.
4. Познач речення, в якому є дієслова в неозначеній формі.
Краще не обіцяти, як слова не здержати.
Не б'є, не лає, але й про добро не дбає.
Де сила не візьме, там розум допоможе.
5. Познач рядок, де слова з не пишуться окремо. Запиши з ними словосполучення.
з іменниками:
(не)згода, (не)погода, (не)нависть
з прикметниками:
(не)охайний, (не)щастний
з дієсловами:
(не)вивчав, (не)хотів, (не)був
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Познач речення, у якому є дієслова вжиті в переносному значенні. Склади і запиши з ними словосполучення у прямому значені.
Легенький вітерець подихає з теплого краю, перебігає з нивки на нивку, живить, освіжає кожну билинку.
Тато поспішав на поле.
У селі Суботові жили колись одинокі дід і баба.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Склади і запиши словосполучення з антонімами до дієслова зав'язати.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади і запиши речення з дієсловами в майбутньому часі.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Правопис. Повторення
...........................................
1. Вкажи рядок слів, у якому показано всі способи позначення м'якості приголосних на письмі.
пень, день, ґедзь, шелестить, сльози
тінь, льон, ллє, промінь, тюлень
зозуля, листя, суддя, багаття
2. Познач рядок слів, правопис яких слід перевіряти за орфографічним словником.
вода, об'їзд, скеля, молотить, сідає, гойдаєш, звір
кінець, стілець, горобець, гаманець, звіринець, олівець
банкір, абрикос, горизонт, вокзал, кипіти, директор
3. Познач рядок слів з подвоєнням приголосних на межі префікса і кореня.
сміття, рілля, вугілля
осінній, ранній, останній
беззахисний, відданий, віддаль
4. Познач рядок, в якому слова розташовані за алфавітом.
Тополя, темрява, тваринний, трикутний, туманний.
Бджола, білизна, блакить, борщ, бузковий.
Виноград, взуття, вареник, водоспад, вранішній.
5. Познач слова, на правило вживання апострофа після б, п, м, в, ф та р перед я, ю, є, ї. Допиши власні чотири слова.
роз'їзд, об'їхав, об'яви
________________________________________________________________________
б'ють, п'ять, полум'я, солов'ї, верф'ю, бур'ян
________________________________________________________________________
з'їсти, з'їхати, під'їзд, об'явити
________________________________________________________________________
6. Познач рядки слів з префіксами. Запиши з ними словосполучення.
(до)вечеряти, (до)сипати, (до)думати, (до)співати
(до)школи, (до)неньки, (до)подруги, (до)квітки
(до)лити, (до)шити, (до)нести, (до)варити
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Запиши звуко-буквений аналіз слова щедрість.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Запиши слова для переносу.
Олень, витекти, відплив, знання, опеньки, гайовий.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
...........................................
1. Познач рядок слів, у яких кількість приголосних не співпадають з кількістю букв, що їх позначають.
темний, мовчить, гребінець, вранці, жінка
річка, розносив, злива, ведмідь, ставок
бджола, дзвінок, щасливий, щебетання, вугілля
2. Познач рядки слів з ненаголошеними голосними [е], [е] в корені, що перевіряються наголосом.
живий, зимовий, медовий високий, веселий
чемодан, чемпіон, цеглина, телефон
глибокий, степовий, зелений, крикливий
3. Чи правильне твердження?
Не з дієсловами пишеться разом.
так
ні
4. Чи правильно записана вимова дзвінких приголосних у кінці слова та в кінці складу перед глухими?
ніжка [н' і ж к а]
кізка [к' з к а]
лід [л' і д]
віз [в' і з]
захід [з а х' і д]
так
ні
5. Познач текст, у якому виділені загальні назви. Склади і запиши речення з власними назвами.
Вечір. Діти вже напилися чаю і граються. Сашко, хлопчик років шести, сидить вдома біля шафи й будує з кубиків хату. Меншу дівчинку, Марійку, забавляє нянька Василина Григорівна, показуючи, як сорока-білобока варить дітям кашу.
Велике старовинне місто Львів. І красиве, Його заснував князь Данило Галицький. І назвав ім'ям свого сина Лева.
Часто назву вели від ріки,
ще тепер пересохла й пропала
або інше найменування дістала.
Вже нема в Україні Олтави,
та живе та квітує Полтава,
річку Харків чи знайдеш на карті,
та відоме усім місто Харків.
( А. Свашенко)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Пронумеруй слова за алфавітом.
щавель
гусінь
диктант
метелиця
єнот
артист
вересень
варення
вінок
виноград
вулиця
в'янути
7. Запиши звуко-буквений аналіз слова щебетання.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Запиши слова для переносу.
осіннє, єнот, в'янути, відпочили, просьба, чайник.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Зміст
1