Урок "Докладний переказ тексту «Петрик , собака й кошеня» ( За Василем Сухомлинським )

Про матеріал
Конспект уроку розвитку зв’язного мовлення у 3класі. Використання на уроці цікавого дидактичного матеріалу, різноманітних методів і форм організації навчальної роботи сприятиме формуванню компетентностей учнів, розвитку творчих здібностей, спонукає школярів до творчої роботи.
Перегляд файлу

Тема. Докладний переказ тексту «Петрик , собака й кошеня»

           ( За Василем Сухомлинським )

Мета. Вчити дітей передавати зміст зв’язного тексту з усіма деталями;

           розвивати логічне мислення, пам'ять, мовлення, збагачувати

           словниковий запас учнів; виховувати почуття обов’язку,

           розуміння необхідності допомагати тваринам.

Обладнання: текст переказу, прислів я.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Вид уроку:урок формування комунікативних умінь і навичок.

                                 Хід уроку

I.Організаційний момент уроку

                     Всі почули ви дзвінок?

                     Він покликав на урок.

                     Кожен з вас приготувався?

                     Зараз сядуть лиш дівчатка,

                     А за ними і хлоп’ятка.

II. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Робота з прислів’ям

Чия відвага, того й перемога.

  •    Прочитайте прислів’я.
  •    Поясніть, як ви його розумієте?
  •    Доберіть синоніми до слова відважний і запишіть.
  •    Пригадайте прислів’я про відвагу.

III. Повідомлення теми уроку

  •         Сьогодні на уроці ми будемо писати детальний переказ тексту.
  •         Як ви розумієте значення словосполучення «детальний переказ»?

( Детальний переказ – це такий переказ, в якому передаються всі моменти, які можуть запам’ятатись. У викладі зберігаються специфічні вирази, конструкції, звороти, зміст тексту. Такий переказ збагачує мовлення новими словами та зворотами, зміцнює пам'ять, виробляє навички послідовного викладу.)   

  IV. Робота над темою уроку

  1.     Ознайомлення з текстом ( учні мають тексти на парті )

                    Петрик, собака й кошеня

       Маленький Петрик ішов із садочка.

Бачить, біжить назустріч чорний кудлатий собака.

      Хлопчик злякався, хотів тікати. Та раптом до його ніг притулилося кошеня. Воно  втекло від собака і просить у Петрика захисту. Підняло голову до хлопчика і жалібно нявчить.

       Петрикові стало соромно. Він узяв кошеня на руки і рішуче пішов собаці назустріч. Собака зупинився, злякано подивився на Петрика й сховався в кущах ( За Василем Сухомлинським )

  1.     Визначення теми і головної думки тексту
  2.     Аналіз тексту

а) Змістовий аналіз

- Кого зустрів Петрик?

- Чому хлопчик спершу хотів тікати?

- Яким був собака?

- Чому Петрик не тікав?

- Яким у вашій уяві постає кошеня?

- Чому хлопчикові стало соромно?

- Як він захистив кошеня?

- Чому собака злякався Петрика?

- Як по-іншому можна назвати оповідання?

    б) Мовний аналіз тексту

-   Доберіть синоніми до поданих слів (запис на дошці)

Раптом, зненацька, …                                      Маленьке, …

Притулилося, …                                               Рішуче, …

  •    Виберіть з тексту слова, які автор використав, щоб не повторювати слово Петрик - …
  1.     Фізкультхвилинка

Ми писали, ми трудились,

наші руки вже стомились.

А щоб гарно написати,

Треба пальці розім’яти,

Руки тільки раз тряхнемо

І писати знов почнемо

Відпочивши дружно враз,

Приступив до праці клас.

     в) Структурний аналіз тексту

  - Прочитайте пункти плану  і пронумеруйте їх у тій послідовності, у якій будете переказувати текст.

  •        Кошеня просить захисту.
  •        Петрик захистив кошеня
  •        Зустріч Петрика із собакою.
  •        Собака сховався в кущах.
  • Запишіть план.
  • Який пункт плану буде зачином ?
  • Які пункти плану належать до основної частини ?
  • Який пункт плану є кінцівкою ?
  • Прочитайте частини тексту до складеного плану.
  1. Усне переказування тексту
  2. Орфографічна підготовка
  • Зверніть увагу, як пишуться слова: стежкою, назустріч, притулилося, втекло, нявчить, рішуче, сховався.

( Слова записані на дошці. Вчитель творчо підходить до повторення їх правопису.)

  1.     Повторне читання тексту вчителем
  2.     Запис переказу в зошит
  •         Запишіть переказ тексту. Відповідь на кожен пункт плану записуйте з абзацу.

( Індивідуальна допомога слабшим учням )

  1.     Перевірка виконаної роботи

( Самоперевірка, зачитування переказів 2-4учнями )

  •         Перевірте написане. Виправте помічені помилки.

V. Підсумок уроку

     -  Наш урок підійшов до завершення.

     - Що нового дізналися, чого навчилися ?

VI. Домашнє завдання

Переказати  текст вдома своїм батькам.

 

 

 

Література

1.Державний стандарт початкової загальної освіти.

2.Програми для середньої загальноосвітньої школи

3.Українська  мова. Підручник для 3 класу з

4.Андзьошина Н.М.Навчаємося словотворчості./Неля  Михайлівна Андзьошина. – Х.: «Основа», 2008. – 19, 31,57с.

5.Бурім В.Л.Граматична веселочка.Збірник нестандартних матеріалів./ Валентина Леонідівна Бурім. – Х.: «Основа», 2006. – 22, 35 с.

6.Вашуленко М.С. У світі рідного слова./Микола Самійлович Вашуленко. –

К.:Видавничий дім «Освіта», 2014. – 1 - 64с.

7.Дівакова І.І. Уроки української мови./Іванна Іванівна Дівавкова. – Т.:Видавничий дім «Мальва – ОСА», 2002. – 16, 39, 50 с.

8.Каніщенко А.П. Уроки розвитку зв'язного  мовлення в початкових класах./ Антоніна Пантелеймонівна Каніщенко. – К.: «Рута», 2000. – 113с.

9.Кидисюк Н.П. Збірник переказів з української мови./ Ніна Петрівна Кидисюк. – Х.: «Ранок», 2008. – 75,79 с.

10.Клочко Н.В. Вчимося складати твори./Наталія Володимирівна Клочко. – Х.: «Основа», 2007. – 19, 21с.

11.Колесниченко В.І. Розвиток зв'язного мовлення ./Валентина Іванівна Колесніченко. – Х.: «Основа», 2007. – 14, 17, 31 с.

12.Коченгіна М.В. Готуємось до уроків розвитку зв'язного  мовлення./ Маріанна Вікторівна Коченгіна. – Х.: «Ранок», 2008. – 135с.

13.Красоткіна Н.Г.Вчимося писати твори./ Надія Григорівна Красоткіна. – К.: «Інтерпрес ЛТД», 1999. – 10,39,44 с.

14.Маркотенко Т.С.Збірник диктантів з української мови./Тамара Савеліївна Маркотенко. –  К.: «Освіта»,1997. – 91с.

15.Романюк Н.З. Орієнтовні розробки уроків розвитку зв'язного  мовлення у 3 класі./Наталія Зеновіївна Романюк. – Т.: «Мальва – ОСА», 2000. – 20,24, 31, 53,63 с.

16.Форощук О.О.Українська мова для початкових класів. Українська мова для початкових класів.Навчальний посібник./Олександр Олександрович Форощук. – К.: «Видавництво А.С.К.», 2004. – 366, 367с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 січня 2023
Переглядів
2214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку