Послідовність чисел від 0 до 10. Додавання і віднімання числа 0.Додавання і віднімання числа 1.Порівняння чисел.

Про матеріал
Формування предметних компетентностей : - актуалізувати знання учнів з теми «Послідовність чисел від 0 до 10», на основі практичних вправ і малюнків розглянути випадки додавання й віднімання 0, формування вміння складати й розв’язувати приклади на додавання й віднімання за малюнком і практичними діями. Формування ключових компетентностей: - уміння вчитися : розвивати вміння організовувати своє робоче місце, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; - комунікативної: розвивати математичне мовлення , вміння доводити власну думку; - соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах , групах; - громадянської: розширювати знання учнів про добро і зло, виховувати співчуття , взаємоповагу.
Перегляд файлу

Тема: Послідовність чисел від 0 до 10. Додавання і віднімання числа 0.                  Додавання і віднімання числа 1. Порівняння чисел.

Мета: Формування предметних компетентностей :

  • актуалізувати знання учнів з теми «Послідовність чисел від 0 до 10», на  основі практичних вправ і малюнків розглянути випадки додавання й віднімання 0, формування вміння  складати й розв’язувати приклади на додавання й віднімання за малюнком і практичними діями.

Формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися : розвивати вміння організовувати своє робоче місце, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників;
  • комунікативної: розвивати математичне мовлення , вміння доводити власну думку;
  • соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах , групах;
  • громадянської: розширювати знання учнів про добро і зло, виховувати співчуття , взаємоповагу.

 

 

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий ,

Гостей багато завітало.

Повернімось до гостей,

І промовмо: «Добрий день!»

І Організація класу.

Сьогодні у нас незвичайний урок

Казка у гості спішить.

Хто ж до нас прийде?

З добром чи зі злом?

Ми відгадуємо вмить!

Діти , будьте уважні, з ким ми поринемо в урок – казку ви скажете, коли відгадаєте загадку:

Плакати мені не личить

Просто засмутилась я,

Що загубила черевичок

На балу у короля

                               (Попелюшка)

(вивішую на дошці зображення Попелюшки)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

     Ми сьогодні відтворимо казку «Попелюшка» га свій математичний лад і водночас навчимося додавати і віднімати число 0; закріпимо нумерацію чисел у межах 10; розв’яжемо рівності і попрацюємо з геометричним матеріалом.

      В одному царстві жив заможний чоловік. Жінка його померла, залишивши дівчинку – добру, привітну, гарну. Чоловік одружився вдруге. У мачухи були свої дві дочки і їм дуже не подобалася Попелюшка. Бідну дівчинку змушували виконувати найбруднішу і найважчу роботу в будинку, на городі,  але вона мовчки терпіла знущання злої мачухи і її дочок.

   Дочки мачухи наказали Попелюшці помити посуд.поки попелюшка миє посуд,

То і ви часу не гайте

Зошити всі відкривайте,

Вирази всі розв’яжіть

Дівчинці допоможіть.

а) с.35 завдання 1 – колективно.

Як дістати число 0?

б)с. 35 завдання 2 – самостійно.

    Цифри пишемо рівненько, щоб вони були гарненькі , адже Попелюшка була дуже старанною, все робила акуратно.

в)перевірка виконання виразів.

Висновок: Якщо число відняти від самого себе, то залишиться 0.

ІІІ. Усна лічба.

Нуль дуже схожий на буквочку О.

Він означає «ніскільки», «ніщо».

  1. Гра «Допоможіть Попелюшці.»

Попелюшка перемила весь посуд, тепер допоможемо поскладати його на своє місце. (На дошці намальовані «тарілка» з прикладами і «поличка» з  відповідями. Учням потрібно обчислити приклади і відповідною стрілкою вказати місце  «тарілки» на «полиці»

6+3            7-2        5+2          8+2         9-3          5+3

  7                9            6              5            8              10

ᴓ Назвати числа в порядку зростання.

  1. Диференційоване розв’язання прикладів.

Впоравшись із посудом, дівчина поспішила помити  сходи. А вони були ось які:

Одні вели до кімнати мачухи (для сильних учнів)

Інші сходи прямували до кімнати її дочок (для слабших учнів)

 

 

                                                                                  -4

                                                                        +3                  +5

                                                                 -2                                 -6

                                                      5+3                                                 +4

                                  2+1

                                          +3

                          -2

 +4

   -1

           +3

                       -2

3. Розв’язування віршованих задач.

Закінчивши цю роботу, Попелюшка побігла полоти грядки і збирати овочі:

а) В Попелюшки у корзині

    2 зелені капустини,

    5 морквин, 1 буряк.

   Полічить ми зможем? Як

   Дівчинці цій поможіть

   Овочі всі полічіть.

        (2+5+1=8)

Яке число передує числу 8, а яке число за числом 8. (Гра мікрофон)

б)Не спішіть відпочивати

   Треба нам допомагати

   2 зелених огірки,

    2 довгастих кабачки,

    Помідорів так зо 5

    У корзиночці лежать

   Полічить вона не може

    Хто цій дівчинці поможе?

           (2+2+5=9)

Назвати сусідів числа 9.

Як називаються числа при додаванні?

(додаток, доданок, сума)

Що дістаємо, якщо від суми віднімемо один з доданків? (гра мікрофон)

Молодці! З вашою допомогою Попелюшка швидко пополола грядки та назбирала овочів.

ІV Робота над новим матеріалом.

     А ще Попелюшці потрібно було наносити дров. Збирає вона полінця, а ми уважно подивимось на завдання №3 і виконаємо його, тобто допоможемо Попелюшці.

Скільки вареників лежить на першій тарілці? (0)

А скільки на другій? (2)

То яку можна скласти рівність?

0+2=2

Що цікавить в цій рівності?

(До 0 додали 2 і отримали те саме число)

Скільки кружечків лежить на парті? (0)

Покладіть 1 кружечок! Скільки стало кружечків на парті у кожного?Яку рівність можна скласти?

0+1=1

З рівності 0+1=1 складемо рівність на віднімання

1-0=1

Який висновок можна зробити?

Якщо до числа додати 0 , то отримаємо те саме число; якщо від будь-якого числа відняти 0, то отримаємо те саме число.

Є число що зветься 0,

Знають його всюди.

Відніміть його, додай –

Що було, те й буде.

Наносила Попелюшка дров, розтопила піч і готує смачну страву. Що ж вона зварила сьогодні ? Про це ви дізнаєтеся, коли обчислите вирази, використовуючи для відповіді таблиці, тобто пограємо у гру №Шифрувальники»

А)Робота з підручником с.49,№3.

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

в

о

к

с

а

у

р

е

н

и

і

 

3-3=0 (в) 7-1=6(р) 7+1=8(н) 3-1=2(к)

4+0=4(а) 7-0=7(е) 8+1=9(и) 10-1=9(а)

V. Фізкультхвилинка.

    Натираючи у будинку підлогу, Попелюшка навчилася гарно танцювати.  Відпочиньмо й ми!

VІ. Одного разу король надумав організувати в королівстві бал. Отримали запрошення і мачуха з дочками. Вони наказали Попелюшці пошити їм красиві сукні. Сіла дівчина за роботу, а нас попросила скласти та обчислити вирази  за малюнками.

Зошити с. 35 №6

1+3=4; 5+1+1=7.

Підручник с. 49

Ми склали та розв’язали вирази , а Попелюшка пошила сукні.

Працювали всі старанно,

Зшили сукні на карнавал.

І поїдете, напевно,

З Попелюшкою на бал.

Нарешті настав довгоочікуваний день. Мачуха сердито поглядала на сумну Попелюшку.

  • Добре, - мовила вона, - ти зможеш поїхати на бал , але спершу виконаєш завдання, які я тобі дам.

а)порівняйте числа.

Зошит с. 35 № 4 (Робота в парах)

Виконала всі завдання Попелюшка , сіла і заплакала. Аж раптом з’явилась чарівна фея – її хрещена мати. Вона пообіцяла, щп дівчинка потрапить на бал, якщо прикотить гарбузи. Попелюшка виконала завдання феї, а та перетворила гарбузи у чудову карету, з мишенят зробила коней, а Попелюшку переодягнула у дуже гарну сукню.

    Тільки – но  хотіла дівчина сісти в карету, аж тут виходить хлопчик і промовляє:  «Я не чарівник, а тільки навчаюся, тож взуй їх. Нехай вони принесуть тобі щастя.»

VІІ. Робота з геометричним матеріалом.

Щоб взула Попелюшка черевички , нам потрібно виміряти їх довжину і накреслити в зошиті відрізок, який дорівнює розмірові черевичка.

Зошит с. 35 № 5

 Що таке відрізок?

Відрізок – це частина прямої лінії, обмежений з двох сторін точками.

Він має початок і кінець, на відміну від прямої, яка нескінченна.

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Молодці! Впоралися з усіма завданнями наших казкових героїв. Щоб Попелюшка, нарешті, потрапила на бал, закрийте очі долоньками і полічіть до 10.

(Діти рахують, а я витягую ляльку в бальному вбранні і від її імені дякую за допомогу)

Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую, вам друзі!

 

 

 

 

docx
Додано
20 березня 2019
Переглядів
965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку