Урок 84 Дата ________________
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 5. Розв’язування задач на збільшення та зменшення числа в кілька разів.
Мета. Ознайомити учнів із розв’язанням простих задач на збільшення та зменшення числа у декілька разів, закріпити знання таблиці множення числа 5; розвивати пізнавальну діяльність учнів, навички самостійної роботи й об’єктивного оцінювання своїх знань і вмінь; виховувати доброзичливість у спілкуванні між учнями, почуття дружби, взаємодопомоги.
Тип уроку:комбінований
Обладнання: карта подорожі, макет корабля, сигнальні картки, мультимедійне обладнання, предметні картинки морських тварин для рефлексії.
Хід уроку
I.Організація початку уроку
Слово вчителя.
Девіз уроку:
Міркуємо - швидко!
Відповідаємо - правильно!
Лічимо - точно!
Пишемо - гарно!
Слово вчителя:
Щоб досягти нових земель–
Нам потрібен корабель.
Корабель цей незвичайний,
Він чарівний і навчальний.
І щоб рушити в цей час
Треба скинути баласт.
Що ми візьмемо з собою!
Що лишимо за кормою?
(уважність, гарний настрій, взаємодопомога, лінь, поганий настрій, доброзичливість, дисциплінованість, балакучість, вигукування, неохайність)
II.Актуалізація опорних знань
1.Інтелектуальна розминка.
Запамятайте числа: 40 33 6 25 15 30 45 20
Методичний коментар: числа демонструвати 5 с., потім закрити
- А тепер відкрийте свої судові журнали, так ми будемо називати наші зошити. Запишемо в них число, класна робота.
Нарешті наш корабель
вирушає до нових земель
Всі готові? Молодці!
Розправляймо паруси!
б) Рахунок п’ятірками від 50 до 0
- Ось ми і у відкритому океані. Тримаємо курс на острів «Скарбів»
- Доки наш корабель йде тихими водами, нам треба зробити деякі розрахунки в судових журналах.
Каліграфічна хвилинка.
Для розробки руки, пропишимо цифру 5
3. Математичний диктант:
-Записуйте тільки відповіді.
Перевірка: 5, 9,15,7, 35, 40, 35, 45, 4 ,27.
III. Повідомлення теми і мети уроку. Цілепокладання
Розглянемо детальніше карту. Діти, погляньте з іншої сторони нашої карти написані вказівки де зарито скарби. « Знайти пагорб з пальмою. Від пагорба з пальмою зробити 3 кроки на південь, потім у 4 рази більше кроків на північний схід, повернути на північ і зробити у 6 разів менше кроків. Тут зарито скарб.»
IV. Вивчення нового матеріалу
Перегляд відеоролика.
V. Розвиток математичних знань
1.Практична робота.
- А тепер скористаємося отриманими знаннями від наших друзів і спробуємо занести наші знання в судові журнали виконавши № 660 (ст. 101)
Фізхвилинка
До моря ми спустилися (крокуємо на місці)
Нахилилися та умилися (нахиляємося та імітуємо вмивання)
Побачили камінці – потримали у руці (перекидаємо уявний камінь з руки в руку)
Потім кинули у воду (кидаємо уявний камінь)
Перестрибнули колоду (стрибок на місці)
Потім будемо пірнати (присідаємо),
Треба кисню нам набрати (вдихаємо-видихаємо).
2. Колективне розв’язування задачі № 661
Аналіз умови задачі, запис скороченої умови задачі.
3. Розв’язання задачі № 662.
- Ой, погляньте, перед нами водоверть кругових прикладів. Необхідно терміново рятуватися, розв’язавши їх. Завд № 663.
Аж ось і наш острів скарбів. Нас зустрічає Бен Ганн – колишній пірат, якого у покарання за нерозв’язане завдання покинули пірати на острові і наказали ціною власного життя берегти таємницю місця знаходження пагорба з пальмою і показати її їх тільки тому, хто зможе самостійно розв’язати їх задачу № 665.
Аналіз задачі.
Другий етап.(Учні, які розв’яжуть задачу самостійно, отримують завдання скласти до задачі вираз. З рештою учнів учитель складає план розв’язування задачі.)
-Чи можемо відразу дізнатися, скільки дроту залишилося? Чому? ( Ні. Тому що не знаємо, скільки дроту відрізали.)
-Чи можемо дізнатися, скільки дроту відрізали? Що означає з обох кінців відрізали?
-А тепер можемо дізнатися, скільки всього відрізали?
План розв’язання задачі:
Третій етап. Решта учнів викладають на парти зелені «ліхтарики» і записують розв’язання задачі під керівництвом вчителя за допомогою допоміжних карток.
VI. Підсумок уроку
( від пальми зробити 3 кроки на південь, 3 ∙ 4 = 12 кроків на північний схід, 12 : 6 = 2 кроки на північ.
1