Розробка урокуз математики "Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 5. Розв’язування задач на збільшення та зменшення числа в кілька разів."

Про матеріал
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 5. Розв’язування задач на збільшення та зменшення числа в кілька разів. Мета. Ознайомити учнів із розв’язанням простих задач на збільшення та зменшення числа у декілька разів, закріпити знання таблиці множення числа 5; розвивати пізнавальну діяльність учнів, навички самостійної роботи й об’єктивного оцінювання своїх знань і вмінь; виховувати доброзичливість у спілкуванні між учнями, почуття дружби, взаємодопомоги. Тип уроку:комбінований Обладнання: карта подорожі, макет корабля, сигнальні картки, мультимедійне обладнання, предметні картинки морських тварин для рефлексії.
Перегляд файлу

 Урок 84                                                                    Дата ________________

 

Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 5. Розв’язування задач на збільшення та  зменшення числа в кілька разів.

Мета. Ознайомити учнів із розв’язанням простих задач на збільшення та зменшення числа у декілька разів, закріпити знання таблиці множення числа 5; розвивати пізнавальну діяльність учнів, навички самостійної роботи й об’єктивного оцінювання своїх знань і вмінь; виховувати доброзичливість у спілкуванні між учнями, почуття дружби, взаємодопомоги.

Тип уроку:комбінований

Обладнання: карта подорожі, макет корабля, сигнальні картки, мультимедійне  обладнання, предметні картинки морських тварин для рефлексії.

 

Хід уроку

I.Організація початку уроку

Слово вчителя.

  • Я рада вітати усіх присутніх на уроці математики. Сьогодні мені один знайомий капітан приніс сувенір - ось цю пляшку. Мені дуже цікаво стало, що в ній знаходиться. І я знайшла в ній лист і карту. Прочитаємо спочатку лист «Застряг на острові. Тут зарито скарб. Віддам тому, хто незважаючи на перешкоди, добереться до острова і розшифрує місце знаходження скарбів.»
  •  Я пропоную вам сьогодні на уроці відправитися в подорож за справжніми скарбами. Подорож  океанічною і математичною. Під час якої будемо швидко рахувати, розвязувати задачі. А наші гості будуть стежити за мандрівкою  і чекатимуть нашого повернення. А щоб урок наш пройшов плідно, як ми працюватимемо?

Девіз уроку:

Міркуємо - швидко!

Відповідаємо - правильно!

Лічимо - точно!

Пишемо - гарно!

Слово вчителя:

Щоб досягти нових земель–

Нам потрібен корабель.

Корабель цей незвичайний,

Він чарівний і навчальний.

І щоб рушити в цей час

Треба скинути баласт.

Що ми візьмемо з собою!

Що лишимо за кормою?

(уважність, гарний настрій, взаємодопомога, лінь, поганий настрій, доброзичливість,  дисциплінованість, балакучість, вигукування, неохайність)

  • Свої  досягнення ви оцінюватимете за допомогою морських зірочок, які будете кріпити до віконечок–ілюмінаторів. Але всім відомо, що всім кораблям перед виходом в далеке плавання треба перевірити вітрила, а членам команди пригадати все те, що буде необхідне під час подорожі.

II.Актуалізація опорних знань

1.Інтелектуальна розминка.

Запамятайте числа: 40  33  6  25 15 30  45 20

Методичний коментар: числа демонструвати 5 с., потім закрити

  1.                     Назвіть найменше число. (6)
  2.                     Назвіть найбільше число. (45)
  3.                     Яке число було записане першим? (40)
  4.                     Яке число було записане останнім?(20)
  5.                     Назвіть круглі числа. (40, 30, 20)
  6.                     Яке число складається з двох однакових цифр? (33)
  7.                     Яке число зайве? Чому?(стираю число 6. Тому, що складається з 1 числа)
  8.                     А тепер яке число зайве? Чому? (33. Тому, що не є відповіддю до таблиці множення на 5)

- А тепер відкрийте свої судові журнали, так ми будемо називати наші зошити. Запишемо в них число, класна робота.

Нарешті наш корабель

вирушає до нових земель

Всі готові? Молодці!

Розправляймо паруси!

б) Рахунок пятірками від 50 до 0

- Ось ми і у відкритому океані. Тримаємо курс на острів «Скарбів»

- Доки наш корабель йде тихими водами, нам треба зробити деякі розрахунки в судових журналах.

Каліграфічна хвилинка.

Для розробки руки, пропишимо цифру 5

3. Математичний диктант:

-Записуйте  тільки відповіді.

  Знайдіть третину числа 15.

  Ділене 18, дільник 2. Знайдіть частку.

  • Множники 3 і 5. Знайдіть добуток.
  • Знайдіть половину числа 14.
  • Знайдіть суму чисел 20 і 15.
  • Зменшуване 47, від’ємник 7. Знайдіть різницю.

  Множники 5 і 7. Знайдіть добуток.

  • Запишіть результат останнього прикладу таблиці множення 5.
  • Знайдіть чверть від числа 16.
  • Ми на палубу завантажили 9 ящиків картоплі по 3 кг у кожному. Скільки всього  картоплі ми завантажили на палубу?

Перевірка: 5, 9,15,7, 35, 40, 35, 45, 4 ,27.

III. Повідомлення теми і мети уроку. Цілепокладання

Розглянемо детальніше карту.  Діти, погляньте  з іншої сторони нашої карти написані вказівки де зарито скарби. « Знайти пагорб з пальмою.  Від  пагорба з пальмою  зробити 3 кроки  на південь, потім у 4 рази більше кроків на північний схід, повернути  на північ і зробити у 6 разів менше кроків. Тут зарито скарб.»

  • Як же нам визначити скільки кроків необхідно зробити на північний схід, а потім  на північ?
  • Чи здогадалися ви що ми будемо сьогодні вивчати? Ми сьогодні дізнаємося,   як збільшити або зменшити число в кілька разів.  Саме ці знання нам і допоможуть викопати скарб. Але ми з вами на кораблі і щоб не гаяти часу пропоную скористатися скапом і зв’язатися з нашими друзями равликом і сонечком, що знаходяться на галявині. Я  знаю, що саме сьогодні сонечко навчає равлика збільшувати та зменшувати число у кілька разів.

IV. Вивчення нового матеріалу

Перегляд відеоролика.

V. Розвиток математичних знань

1.Практична робота.

- А тепер скористаємося отриманими знаннями від наших друзів і спробуємо занести наші знання в судові журнали виконавши № 660 (ст. 101)

 

Фізхвилинка

До моря ми спустилися (крокуємо на місці)

Нахилилися та умилися (нахиляємося та імітуємо вмивання)

Побачили камінці – потримали у руці (перекидаємо уявний камінь з руки в руку)

Потім кинули у воду (кидаємо уявний камінь)

Перестрибнули колоду (стрибок на місці)

Потім будемо пірнати (присідаємо),

Треба кисню нам набрати (вдихаємо-видихаємо).

 

2. Колективне розв’язування задачі № 661

Аналіз умови задачі, запис скороченої умови задачі.

 

3. Розв’язання задачі № 662.

- Ой, погляньте, перед нами водоверть кругових прикладів. Необхідно терміново рятуватися, розв’язавши їх. Завд № 663.

Аж ось і наш острів скарбів. Нас зустрічає Бен Ганн – колишній пірат, якого у покарання за нерозв’язане завдання покинули пірати на острові і наказали ціною власного життя берегти таємницю місця знаходження пагорба з пальмою і показати її їх тільки тому, хто зможе самостійно розв’язати їх задачу № 665.

Аналіз задачі.

  • Про що говориться в задачі?
  • Яка була довжина дроту?
  • Що зробили з дротом?
  • Що запитується у задачі?
  • Хто може  самостійно розв’язати задачу, «увімкніть» червоні ліхтарики і приступайте до роботи.

Другий етап.(Учні, які розв’яжуть задачу самостійно, отримують завдання скласти до задачі вираз. З рештою учнів учитель складає план розв’язування задачі.)

-Чи можемо відразу дізнатися, скільки дроту залишилося? Чому? ( Ні. Тому що не знаємо, скільки дроту відрізали.)

-Чи можемо дізнатися, скільки дроту відрізали? Що означає з обох кінців відрізали?

-А тепер можемо дізнатися, скільки всього відрізали?

План розв’язання задачі:

  1.                     Скільки метрів дроту відрізали?
  2.                     Скільки метрів дроту залишилося?
  • Хто зрозумів задачу і може самостійно розв’язати задачу, «увімкніть» сині ліхтарики.

Третій етап. Решта учнів  викладають на парти зелені «ліхтарики» і записують розв’язання задачі під керівництвом вчителя за допомогою допоміжних карток.

 

 

VI. Підсумок уроку

  • Ось ми і знайшли пагорб з пальмою. Залишилося лише підвести підсумки і відкопати скарби. Що ми навчилися сьогодні робити?
  • Давайте ще раз згадаємо, що треба зробити, щоб збільшити число у декілька разів?
  • Що треба зробити, щоб зменшити число у декілька разів?
  • А чи зможемо тепер віднайти де знаходяться скарби?
  • Прочитаймо ще раз інструкцію. « Знайти пагорб з пальмою.  Від  пагорба з пальмою  зробити 3 кроки  на південь, потім у 4 рази більше кроків на північний схід, повернути  на північ і зробити у 6 разів менше кроків. Тут зарито скарб.»

( від пальми зробити 3 кроки на південь, 3 ∙ 4 = 12 кроків на північний схід, 12 : 6 = 2 кроки на північ.

  • Час підрахувати морські зірочки і оцінити вашу роботу.
  • У якого найменша кількість зірочок? Над чим вам треба попрацювати вдома?
  • У кого найбільша кількість зірочок? Нехай вона сходить,  відшукає скарби і принесе їх нам.
  • Чи досягли ви успіху на уроці? Поаплодуйте собі . і отримайте свою частину скарбів за роботу на уроці.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Сакун Оксана
Додано
20 березня 2019
Переглядів
723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку