Інтегрований урок математики і біології у 9 класі «Розв´язування системи рівнянь з двома змінними»

Про матеріал

Даний цифровий навчальний ресурс інтегрований до теми«Розв´язування системи рівнянь з двома змінними» алгебри 9 класу чинної програми з математики 12-річної школи. У пропонованій презентації та розробці уроку подано повний обсяг теоретичного матеріалу по тем, алгоритм побудови прямої за двома точками координатної площини. Електронний матеріал може бути використаний на уроках алгебри в 9 класі при вивченні, закріпленні, повторенні даної теми.

Вищезазначені позиції практичної цінності матеріалів допоможуть учням як найкраще усвідомити сутність даної теми, а творчим учителям конструювати уроки, в яких структурним елементом слугуватиме дана презентація.

Зміст архіву
Перегляд файлу

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\snihur_opys.jpg

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\гобчик.jpgгоробець

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\omeljux_opys.jpg

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\сол.jpg

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\совса.jpg

Перегляд файлу

Девіз уроку:

Недостатньо лише розуміти задачу, треба мати бажання розв´язати її. Де є бажання, знайдеться і шлях.

                                                                                                           (Д.Пойа)

 

 

Епіграф:

Щоб  дійти до мети, перш за все потрібно йти.

(Оноре де Бальзак)

 

Перегляд файлу

Тема . Інтегрований урок математики і біології у 9 класі «Розв´язування системи рівнянь з двома змінними»

Мета: навчальна- узагальнити та систематизувати знання і вміння учнів розв´язувати системи рівнянь другого степеня з двома змінними.

розвиваюча: розвивати вміння міркувати, аналізувати, робити висновки, вміння чітко висловлювати думку, розвивати творчі здібності, логічне мислення та кругозір учнів.

виховна: виховувати в учнів увагу, спостережливість,  наполегливість у навчанні, охайність математичних  записів та акуратність.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок учнів.

Обладнання:  малюнки птахів, картки із завданнями, презентація

Міжпредметні зв´язки: зв´язок математики з біологію.

Девіз уроку:  Недостатньо лише розуміти задачу, треба мати бажання розв´язати її. Де є бажання, знайдеться і шлях.

                                                                                                           (Д.Пойа)

Епіграф:Щоб  дійти до мети, перш за все потрібно йти.

(Оноре де Бальзак)

 

Хід уроку

І. Організаційний  момент.

ІІ. Перевірка д/з.

Збираю зошити з домашнім завданням.

ІІІ. Повідомлення теми , мети і завдань уроку.

Учитель. На сьогоднішньому уроці ми систематизуємо ваші знання, вміння і навички, набуті під час вивчення теми. Ви маєте вміло і вправно застосовувати ці знання до розв’язування вправ і задач. Ми проведемо незвичайний урок – інтегрований урок математики і біології. Протягом уроку ми пригадаємо деякі відомості про пернатих друзів, яких можна зустріти на території України.

Відкрийте зошити і запишіть тему уроку «Розв´язування системи рівнянь з двома змінними» (Слайд1-2)

  Не без причин про Україну кажуть, що вона мальовнича, адже на нашій землі міститься чимало куточків з унікальною природою. Подивіться уважно на малюнок.(Слайд 3)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\rozm.jpg

Що на ньому зображено? Так, це гніздо! А не вистачає в ньому – птахів! Тож заселимо його пташками. Запам’ятовуйте і  записуйте назви птахів, яких ми заселятимемо у наше гніздо.

IV. Розв´язування завдань.

Учитель. Першим з птахів, який завітав  до нашого гнізда, є горобець. (Слайд 4)

(Щоразу, коли відбувається знайомство з пташкою, на дошку прикріплюється малюнок з її зображенням.)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\гобчик.jpgСпоконвічний супутник людини – горобець, мешкає  в Україні скрізь. Ці птахи є представниками роду справжніх горобців родини горобцевих. Маса горобця становить 19 – 25 г, довжина – 14 см, розмах крил – 20 – 22 см. Гніздяться горобці у природних дуплах і норах, у щелинах будівель, а також у штучних гніздівлях. Гніздо горобця – ахання шароподібна конструкція з невеликим отвором.

  Протягом року ці птахи відкладають дві кладки по 4 – 6 яєць. Забарвлення яєць від світло-блакитного до блідо-зеленого. Висиджують кладку обоє батьків протягом 13 -14 днів. Після того, як пташенята вилупляться, їх годують переважно комахами та личинками.

  Горобець не забув взяти із собою наступне завдання.(слайд5)

Завдання 1

Дати відповідь на запитання(Інтерактивна вправа «Рюкзак»)

  1. 1. Яка дужка об’єднує рівняння в систему рівнянь? (Фігурна)
  2. 2. Що є графіком лінійного рівняння з двома змінними, у якому один з коефіцієнтів відмінний від нуля?(Пряма)
  3. 3. Скільки значень змінних входить в розв’язок систем рівнянь. (Пара)
  4. 4. Метод розв’язування систем рівнянь, який вивчили (Графічний)
  5. 5. Розв’язком системи рівнянь називають спільний розв’язок усіх її … .(Рівнянь)
  6. 6. Фігура,що складається з усіх точок площини, координати яких є розв’язками даного рівняння.(Графік)
  7. 7. Рівняння,які мають одні і ті самі розв’язки (Рівносильні)
  8. 8. Скільки точок достатньо для побудови прямої?(Дві)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\snihur_opys.jpgУчитель. Ось до гніздечка летить наступна особлива червоногруда зимова пташка – снігур(слайд 6).

Снігур-птах ряду горобцеподібних, родини в´юркових. Довжина тіла птаха становить 15 – 19 м, а вага – 32-34г. В Україні снігур зустрічається на всій території .       Особливість цієї пташки у тому, що  вона має розовувато-червону грудку.

  У снігурів панує матріархат, тобто самці підкорюються самкам. Снігурі розташовують свої чашоподібні гнізда на густих горизонтальних гілках, частіше подалі від стовбура на висоті 2 – 5 м. Зазвичай кладка містить4-6 невеличких яєць світло-блакитного відтінку з рисками, плямами та крапками темних кольорів. Яйця впродовж 13-15 днів висиджує тільки самка. 

Ця пташка не просто прилетіла до гніздечка, а принесла своє завдання.
Слайд7-9

   Завдання 2

 Усні вправи

 

 

Учитель. Щоб не запізнитися заселити гніздечко, до нас підлітає напрочуд дивовижний птах – жайворонок. (Слайд 10)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\жайв.JPGЖайворонок - невеликий горобцеподібний птах. Жайворонки зимують у північній Африці або в Індії, повертаються в Україну на початку березня, а відлітають у жовтні.

 Живуть жайворонки переважно на полях, де і в’ють гнізда просто на землі. Самка жайворонка кладе від 3 до 6 плямистих яєць.

  Починаючи співати, жайворонок швидким летом підіймається в гору, описуючи велику спіраль. Згори летить спочатку повільно, а потім раптово складає крильця і «каменем» падає до долу.

  Живиться жайворонок комахами, хлібними зернами і насінням бур’янів, п’є росу з листя трав, що дає змогу йому жити в посушливих степах південної України.

  І жайворонок на хвості приніс своє завдання.

Завдання 3

Розв'язати методом підстановки (слайд 11)


 

 

Учитель. Подивіться! До гніздечка поспішає чижик! (слайд12)

   C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\chij.jpgЧиж- рід горобцеподібних, родини в´юркових. Його довжина становить 11-13 см, а вага 12-14 г. Пір´я оливково-зеленого кольору з темними плямами, дзьоб сірий. Свою назву чижі отримали за характерний «чижиний» писк, яким вони безперервно перегукуються в зграях.

 Цих птахів часто тримають вдома, в клітках заради їхнього співу.

 На Україні чижі гніздяться зазвичай на смереках або соснах в Карпатах і Криму, під час осінніх і весняних мандрівок – по всій території. Чижі звивають гнізда з тонких гілочок, травинок, лишайників і моху, розташовуючи їх високо на деревах (не нижче 10 м), і так майстерно ховають, що їх можна знайти лише випадковою.

 Кладка складається з  4- 6 блідо-блакитно-зелених яєць із темними плямами і рисками, яку самка висиджує протягом 12 днів.

 Поспішаючи, Чижик приніс вам своє завдання.

Завдання 4

Розв'яжіть графічно систему рівнянь)Слайд 13

Учитель. Ось до гніздечка летить наступна  пташка – омелюх. (слайд14)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\omeljux_opys.jpgОмелюх з родини горобцеподібних. Це невеликий птах розміром 8- 21 см завдовжки з помітним гребінцем. У нашій країні зустрічається по всій території, але тільки восени та навесні. Гніздиться омелюх на Півночі, у тайзі, а живиться різноманітними плодами та ягодами, зокрема омелею, за що й отримав свою назву.

 Самка висиджує 3-7 яєць, а самець годує та охороняє її. Спів цих птахів приємний і мелодійний.

 Омелюх приніс своє завдання.(слайд 15)

Завдання 5

Розв’язуємо  завдання колективно.

Розв’язати систему рівнянь

Розв’язання

D=64.

Відповідь. (3;-2) і(0;1).

Учитель. Ось до нашого гніздечка підлітає  надзвичайно чудова співоча  пташка – соловей.(Слайд 16)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\сол.jpgСоловей-рід дрібних птахів, родини мухоловкових, ряду горобцеподібних. Довжина птаха становить 144-170 мм, вага-13,4-26г. На території України їх мешкає три види:

соловей західний: гніздиться в Криму, нечисленний у Прикарпатті, рідко

зустрічається в західних областях поліської та лісостепової зони;

соловей східний: гніздиться по всій території України;

синьошийка або варакушка: гніздиться повсюди, крім Карпат, Криму й степу.

Мешкає соловей в чагарниках, заростях лісів і садів. Гнізда мостить на землі під кущами. Соловейки живляться комахами, їхніми личинками та дрібними безхребетними. Прилітають на Україну у квітні- травні, а відлітають у серпні- вересні. Самці мелодійно співать.

І разом зі своїм співом соловей приносить наступне завдання.

Завдання 6(слайд17)

V. Підсумок уроку(слайд 18)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\совса.jpgУчитель. Наш урок добігає кінця, про що сповіщає Сова, яка є символом мудрості! Вона прихопила із собою кросворд. Впишіть у кросворд послідовно назви птахів, про яких ми говорили на уроці, і запишіть слово у виділеному стовпчику.  (слайд 19-24)

 

Кросворд

 

г

о

р

о

Б

е

ц

ь

 

С

н

і

г

У

р

ж

а

й

в

о

Р

о

н

о

к

 

ч

И

ж

и

к

 

о

М

е

л

ю

х

с

о

л

о

в

Е

й

 

У виділеному стовпчику – буриме.(слайд25)

Гра «Буриме» - підібрати риму до даних слів із понять, вивчених протягом минулих уроків :

 

                    Хризантема,  тема

 

- система

                                          Кохання

 - рівняння

                                           Гребінь

 - степінь

                                           Передача

 - задача

                                               Трафік

 - графік

                Раколовка,      хрущовка

                                               Кабіна

Травоїдний

 - підстановка

 - заміна

 - однорідний

Дякую за урок!

VІ. Домашнє завдання

П.12-14           № 13.3(1-2)           №14.14*(1-2)

Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Розв´язування системи рівнянь з двома змінними»

Номер слайду 2

навчальна- узагальнити та систематизувати знання і вміння учнів розв´язувати системи рівнянь з двома змінними.розвиваюча: розвивати вміння міркувати, аналізувати, робити висновки, вміння чітко висловлювати думку, розвивати творчі здібності, логічне мислення та кругозір учнів.виховна: виховувати в учнів увагу, спостережливість, наполегливість у навчанні, охайність математичних записів та акуратність.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Горобець. Споконвічний супутник людини – горобець, мешкає в Україні скрізь. Ці птахи є представниками роду справжніх горобців родини горобцевих. Маса горобця становить 19 – 25 г, довжина – 14 см, розмах крил – 20 – 22 см. Гніздяться горобці у природних дуплах і норах, у щелинах будівель, а також у штучних гніздівлях. Гніздо горобця – ахання шароподібна конструкція з невеликим отвором. Протягом року ці птахи відкладають дві кладки по 4 – 6 яєць. Забарвлення яєць від світло-блакитного до блідо-зеленого. Висиджують кладку обоє батьків протягом 13 -14 днів. Після того, як пташенята вилупляться, їх годують переважно комахами та личинками.

Номер слайду 5

1. Яка дужка об’єднує рівняння в систему рівнянь? 2. Що є графіком лінійного рівняння з двома змінними, у якому один з коефіцієнтів відмінний від нуля? 3. Скільки значень змінних входить в розв’язок систем рівнянь. 4. Метод розв’язування систем рівнянь, які вивчили 5. Розв’язком системи рівнянь називають спільний розв’язок усіх її … . 6. Фігура,що складається з усіх точок площини, координати яких є розв’язками даного рівняння7. Рівняння,які мають одні і ті самі розв’язки 8. Скільки точок достатньо для побудови прямої?

Номер слайду 6

Снігур-птах ряду горобцеподібних, родини в´юркових. Довжина тіла птаха становить 15 – 19 м, а вага – 32-34г. В Україні снігур зустрічається на всій території . Особливість цієї пташки у тому, що вона має розовувато-червону грудку. У снігурів панує матріархат, тобто самці підкорюються самкам. Снігурі розташовують свої чашоподібні гнізда на густих горизонтальних гілках, частіше подалі від стовбура на висоті 2 – 5 м. Зазвичай кладка містить4-6 невеличких яєць світло-блакитного відтінку з рисками, плямами та крапками темних кольорів. Яйця впродовж 13-15 днів висиджує тільки самка. Снігур

Номер слайду 7

Виконання усних вправ1. Чи є розв’язком системи пара чисел:

Номер слайду 8

2. На рисунках зображено графіки рівнянь із двома змінними, що складають системи а), б), в), г) (двох рівнянь). За графіком знайдіть розв’язки систем цих рівнянь.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Жайворонок. Жайворонок - невеликий горобцеподібний птах. Жайворонки зимують у північній Африці або в Індії, повертаються в Україну на початку березня, а відлітають у жовтні. Живуть жайворонки переважно на полях, де і в’ють гнізда просто на землі. Самка жайворонка кладе від 3 до 6 плямистих яєць. Починаючи співати, жайворонок швидким летом підіймається в гору, описуючи велику спіраль. Згори летить спочатку повільно, а потім раптово складає крильця і «каменем» падає до долу. Живиться жайворонок комахами, хлібними зернами і насінням бур’янів, п’є росу з листя трав, що дає змогу йому жити в посушливих степах південної України.

Номер слайду 11

Розв'язати методом підстановки

Номер слайду 12

Чижик. Чиж- рід горобцеподібних, родини в´юркових. Його довжина становить 11-13 см, а вага 12-14 г. Пір´я оливково-зеленого кольору з темними плямами, дзьоб сірий. Свою назву чижі отримали за характерний «чижиний» писк, яким вони безперервно перегукуються в зграях. Цих птахів часто тримають вдома, в клітках заради їхнього співу. На Україні чижі гніздяться зазвичай на смереках або соснах в Карпатах і Криму, під час осінніх і весняних мандрівок – по всій території. Чижі звивають гнізда з тонких гілочок, травинок, лишайників і моху, розташовуючи їх високо на деревах (не нижче 10 м), і так майстерно ховають, що їх можна знайти лише випадковою. Кладка складається з 4- 6 блідо-блакитно-зелених яєць із темними плямами і рисками, яку самка висиджує протягом 12 днів.

Номер слайду 13

Розв'яжіть графічно систему рівнянь:

Номер слайду 14

Омелюх. Омелюх з родини горобцеподібних. Це невеликий птах розміром 8- 21 см завдовжки з помітним гребінцем. У нашій країні зустрічається по всій території, але тільки восени та навесні. Гніздиться омелюх на Півночі, у тайзі, а живиться різноманітними плодами та ягодами, зокрема омелею, за що й отримав свою назву. Самка висиджує 3-7 яєць, а самець годує та охороняє її. Спів цих птахів приємний і мелодійний.

Номер слайду 15

Розв’язати систему рівнянь

Номер слайду 16

Соловей. Соловей-рід дрібних птахів, родини мухоловкових, ряду горобцеподібних. Довжина птаха становить 144-170 мм, вага-13,4-26г. На території України їх мешкає три види:соловей західний: гніздиться в Криму, нечисленний у Прикарпатті, рідкозустрічається в західних областях поліської та лісостепової зони;соловей східний: гніздиться по всій території України;синьошийка або варакушка: гніздиться повсюди, крім Карпат, Криму й степу. Мешкає соловей в чагарниках, заростях лісів і садів. Гнізда мостить на землі під кущами. Соловейки живляться комахами, їхніми личинками та дрібними безхребетними. Прилітають на Україну у квітні- травні, а відлітають у серпні- вересні. Самці мелодійно співать.

Номер слайду 17

Розв’яжіть способом додавання систему рівнянь3а+15+2𝑏−13=253𝑎−22+𝑏−34=1 

Номер слайду 18

Сова

Номер слайду 19

Кросворд{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7}горо. Бець   

Номер слайду 20

Кросворд{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7} горо. Бець Сніг. Ур 

Номер слайду 21

Кросворд{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7} горо. Бець Сніг. Уржайво. Ронок  

Номер слайду 22

Кросворд{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7} горо. Бець Сніг. Уржайво. Ронок ч. Ижик 

Номер слайду 23

Кросворд{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7} горо. Бець Сніг. Уржайво. Ронок ч. Ижик о. Мелюх

Номер слайду 24

Кросворд{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7} горо. Бець Сніг. Уржайво. Ронок ч. Ижик о. Мелюхсолов. Ей

Номер слайду 25

Гра «Буриме» - підібрати риму до даних слів із понять, вивчених протягом минулих уроків :

Номер слайду 26

Домашнє завдання. П.12-14№ 13.3(1-2)№14.14*(1-2)

zip
До підручника
Алгебра (підручник для класів із поглибленим вивченням математики) 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 3. Рівняння з двома змінними та їхні системи
Додано
12 січня 2018
Переглядів
2449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку