12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю
Поговоримо про підходи до створення впорядкованого та доброзичливого середовища

Управління класом може стати справжнім викликом навіть для досвідченого вчителя. Особливо якщо поведінка учнів не зовсім сумлінна. Що робити? Точно не засмучуватися! Адже існують перевірені часом стратегії управління класом, які допоможуть знайти спільну мову, поліпшити дисципліну та мотивувати дітей до навчання. 

1. Запропонуйте дітям встановити правила поведінки

Чи завжди ваші учні сумлінно дотримуються правил поведінки? Запропонуйте їм самостійно розробити закони класу, врахувавши свої права та обов’язки. Неодмінно регулюйте процес роботи. Так ви отримаєте дійсно справедливі та конструктивні вимоги, де кожне слово має значення. Не забудьте роздрукувати правила та повісити їх у класному куточку. 

2. Називайте учнів на ім’я та по батькові

Як ви викликаєте учнів до відповіді? Дехто називає прізвище. А чому б не звертатися до них на ім’я та по батькові? Офіційно-діловий стиль спілкування підвищить самооцінку учнів і сприятиме робочій атмосфері. 

3. Хваліть

Щира похвала за добре виконану роботу надихає учнів, підвищує їхню самооцінку та зміцнює ваш авторитет. До того ж вона спонукає дітей і надалі успішно працювати, шукати нові рішення та шляхи.

4. Уникайте публічного покарання

Іноді трапляються ситуації, коли необхідно швидко реагувати на зухвалу поведінку школярів. А конфлікт, що відбувається на очах усього класу, лише загострює ситуацію. Що ж робити? Виведіть бунтівника з класу на пару хвилин для короткої бесіди. Зберігайте спокій, надавайте раціональні аргументи на підтримку своєї позиції та обов'язково вислухайте позицію учня. У 90% випадків конфлікт буде залагоджено, а учень збереже своє обличчя перед однолітками.

Не слід карати весь клас за провину одного! Це може зіпсувати ваші стосунки з учнями та поставити під загрозу усі ваші зусилля.

5. Спілкуйтеся віч-на-віч

Учень, який погано вчиться чи виявляє девіантну поведінку, може маскувати цим будь-які проблеми. Постарайтеся максимально акуратно з'ясувати причини такої поведінки та знайти з ним спільну мову. Для підвищення мотивації до навчання запитайте дитину, що допомагає їй зосередитися на уроці, які вправи та прийоми роботи їй подобаються. Запишіть усі відповіді. Це дозволить вам знайти заняття та підходи, що мотивуватимуть школяра до навчання. 

Відмічайте досягнення класу та кожного учня. Намагайтеся контролювати, оцінювати діяльність та фіксувати прогрес кожного. Це дозволить вам гнучко коригувати навчальний план. Учень бачитиме не лише проміжний результат, а й перспективи свого зростання. 

6. Використовуйте невербальне спілкування

Невербальні сигнали, як то усмішка, відкриті жести та зоровий контакт, можуть зменшити психологічну дистанцію з учнями. Така поведінка підвищує позитивні почуття учнів до педагога і до навчального предмета. І відповідно сприяє хорошій дисципліні.

7. Залучайте батьків

Батьки дійсно можуть стати вашими союзниками. Розповідайте їм про навчальні успіхи чи поведінковий прогрес школяра. Не соромтеся повторювати їм, що вони виховали прекрасну дитину. 

8. Практикуйте взаємне навчання

Напевно у вашому класі є учні, які можуть допомогти іншим в опануванні предметів. Тож запропонуйте їм включатися у викладання, якщо вони цього захочуть. Так школярі прокачають навички синтезу та аналізу навчального матеріалу. Деяким учням комфортніше сприймати інформацію від однолітків, тож взаємне навчання буде корисним для віх сторін навчання. 

9. Проявляйте гнучкість

Гнучкість зовсім не означає безпринципність. У вас є встановлений регламент, але слід бути готовим до несподіваних ситуацій: як позитивних, так і негативних. Наприклад, учням не подобаються встановлені вами терміни виконання завдання. У цьому випадку краще переконатися, що відбулося: каприз або дітям насправді складно виконати завдання вчасно.

10. Будьте поруч

Ваша залученість в освітній процес має вирішальне значення для управління класом. Будьте активними на уроці: не сидить за своїм столом, рухайтеся по класній кімнаті, за потреби корегуйте виконання завдань. Хай діти розуміють, що ви не стежите за їхньою поведінкою, а хочете їм допомогти.

Існує багато стратегій та підходів до управління класом, які допоможуть створити доброзичливу атмосферу співробітництва. А планомірна робота  та добре налагоджений контакт з класом поліпшить ваш настрій та покращить працездатність.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter