4 грудня о 18:00Вебінар: Новий курс мистецтва в школі: теорія і практика
Створюємо інтерактивні дошки для розвитку учнів.

Яким має бути освітній простір? Комфортним, зручним та таким, що викликає бажання творчо розвиватися. А як його зробити таким? Це цілком в наших силах!

Як щодо інтерактивної дошки? Її можна легко та швидко зробити власноруч. Пропонуємо вашій увазі добірку цікавих ідей декору для класу, які точно сподобаються учням будь-якого віку!

1. Ранкова зарядка мозку

Створіть за наведеним нижче зразком інтерактивну дошку. Вона стане у пригоді під час опитувань: просто напишіть на стікерах запитання/загадки, які стосуються шкільної програми, та прикріпіть їх до шаблону. 

Кожен учень має відчути себе юним Шерлоком, який намагається знайти найточнішу відповідь на запитання, спираючися на власний досвід та теоретичні надбання. Для цього дітям потрібно написати свої версії відповідей на стікерах та прикріпити їх до віконець із запитаннями. Яскраве оформлення дошки мотивуватиме дітей долучитися до дискусії та активно працювати під час уроку. 

Ми радимо вам формулювати запитання так, щоби вони не мали однозначної відповіді, адже це допоможе розвивати аналітичне та творче мислення дітей.

2. Пишайся собою!

Створіть яскраву інтерактивну дошку, на якій ваші учні зможуть похвалитися своїми кращими творчими роботами (аплікаціями, вишивками, малюнками, віршами, художніми фотографіями тощо).

Виставка може не мати певної теми, тобто діти можуть показати будь-які роботи, які їм подобаються. А ще така виставка може стати завданням із певної навчальної теми. Така дошка стане чудовим варіантом для початкової школи. 

Цей елемент декору допомагатиме розвивати творче мислення. А ще неабияк підвищує самооцінку!

3. Поезія VS. музика

Ця інтерактивна дошка створена одночасно і для навчання, і для розваги. Суть доволі проста: на одному боці аркушів вам потрібно надрукувати цитати з віршів поетів (зі шкільної програми) та популярних пісень, а на іншому – ім'я поета або виконавця пісні. 

Під час заняття учні мають спробувати відгадати, чиї ж імена ховаються за цитатами. Вони будуть здивовані, наскільки поезія може нагадувати пісні, а пісні – поезію! Можна підказувати дітям правильну відповідь, якщо під час відгадування виникли труднощі. 

Такі дошки доречно використати на уроках  української чи зарубіжної літератури, а також іноземної мови.

4. Порівняння концепцій

Створіть у класі гігантську діаграму Вена. Для цього вам потрібно намалювати на ватмані два кола і в кожному з них розмістити будь-які два елементи. Їх учні мають порівняти та зіставити. Краще, якщо це будуть зображення. Далі попросіть дітей написати свої відповіді на стікерах та заповнити ними діаграму.

Незаповнені поля діаграми діти точно захочуть заповнити стікерами зі своїми міркуваннями, тож така інтерактивна дошка мотивуватиме учнів активно працювати під час заняття. 

5. Перетягування канату

Намалюйте на дошці відрізок, у центрі якого знаходяться запитання, а по різні боки від нього контрастні варіанти відповіді.

Учні мають написати на стікерах свої аргументи на користь одного з варіантів та приклеїти їх на відповідну сторону дошки. Коли діти впораються з завданням, учитель підбиває підсумки, аналізуючи результати змагань. 

6. Мотиватори

Розпитайте своїх учнів про те, що їх мотивує. Якщо точніше, то які саме слова «надають їм крила» і стимулюють до постійного саморозвитку. Якщо запитати в дітей про слова-мотиватори прямо, вони, скоріш за все, посоромляться відповісти. Отож інтерактивна дошка у вигляді будиночка з кулями допоможе! 

Запропонуйте учням під час перерви заповнити кулі словами-мотиваторами, при цьому не підписуючи їх (краще зберігати анонімність). Далі у вільний від роботи час ознайомтесь із написами та за нагоди використовуйте ці слова, щоби підтримувати у ваших вихованців інтерес до навчання.

7. Карта-історія

Чи лише для занять з мови та літератури підходить ця інтерактивна дошка? Ні! Історії можна створювати для будь-якої навчальної дисципліни: географії, хімії, фізики, математики, музики тощо. Наприклад, на уроці географії учні можуть створити історію про відкриття Америки. 

Обов'язкові складові історії, які діти мають заповнити: назва, герої, місце дії, проблема, рішення, висновок. Особливість такої інтерактивної дошки в тому, що учні вчаться працювати в команді (класом), обговорюючи різні ідеї для сюжетної лінії, а найкращі варіанти записують у віконця.

8. Припаркуйте запитання

Створіть шаблон для запитань за прикладом, наведеним вище. А для того, щоби «припаркувати» запитання на дошку, використовуйте стікери.

Хочете перетворити просте опитування на гру? Записуйте запитання зі зворотного боку стікера. Так учні не знатимуть, на яке запитання їм доведеться відповідати. На одному зі стікерів ви можете намалювати смайлик зі словом «посміхнися» – це буде щасливий стікер для одного з учнів у класі.

9. Кемпінг у класі

Немає змоги або часу вибратися з учнями на природу? Це не проблема! Організуйте віртуальний кемпінг у класі.

Що для цього потрібно?

  1. Розкажіть дітям легенду про те, що вони потрапили до лісу, на вулиці стемніло і всі зібралися біля вогню, щоби розповідати історії. 
  2. Вогонь – аплікація на дошці. Поруч із ним потрібно приклеїти аплікацію у вигляді гілочок. 
  3. Учитель роздає дітям прямокутні аркуші паперу із закругленими кутами – це зефір маршмелоу, який туристи полюбляють смажити на вогні. «Зефір» потрібно завчасно підписати іменами учнів.
  4. Учні по черзі підходять до дошки та приклеюють до гілочок «зефір», після чого розповідають історії. Якими мають бути історії учнів? Це на ваш розсуд. Вони можуть як стосуватися конкретної теми з навчальної дисципліни, так і мати філософський характер.

10. Дошка для домашніх завдань

Як нестандартно привчати учнів вчасно здавати виконані завдання? Створіть інтерактивну дошку за зразком, наведеним нижче. Напис у віконцях – «Тут незабаром з'явиться чудова робота». 

Кількість віконець має відповідати кількості учнів у класі. Якщо ви викладаєте для декількох класів, то віконець має бути стільки ж, скільки учнів у найбільшому класі. 

Учні мають на початку заняття прикріплювати свої виконані роботи до віконець. Це можна зробити скотчем або канцелярськими кнопками. Так учитель швидко з'ясує, хто з учнів не виконав домашнє завдання. 

А ви використовуєте інтерактивні дошки для декору? Поділіться з колегами фотографіями своїх творчих робіт.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter