Тематичний огляд статей та освітніх продуктів

Шостий рік команда Освітнього проєкту «На Урок» працює для покращення української освіти попри всі виклики та складнощі. За цей час ми написали безліч статей у Журналі та провели понад тисячу різноманітних заходів, намагаючись охопити всі актуальні й важливі питання, які хвилюють освітян. Одним із таких напрямів є підвищення мотивації учнів до навчання та урізноманітнення освітнього процесу. Серед багатьох ефективних педагогічних інструментів, які здатні по-справжньому захопити школярів вивченням предметів, особливе місце займає ігрова діяльність. Тож запрошуємо вас долучитись до Всеукраїнської інтернет-конференції «Практичний інтенсив: ігрові технології навчання», під час якої ми обговоримо теоретичну та практичну складові їх використання. 

А ще ми підготували добірку наших освітніх продуктів у різних форматах, яка допоможе підвищити рівень професійної майстерності та досягти нових висот. 

Статті 

7 дієвих прийомів для цікавих онлайн-уроків

Аби урізноманітнити звичну подачу навчального матеріалу та зробити процес дистанційного навчання більш результативним, вчителі використовують  різні мультимедійні технології. Така новизна пробуджує інтерес учнів до навчання, утім, їхню зацікавленість потрібно постійно підживлювати новими практичними прийомами. У цій статті ми підготували добірку вправ, які допоможуть підвищити активність школярів, зокрема:

  • Продовж ряд.
  • Вигадайте цікавий сюжет.
  • Пресконференція.
  • Розповідайте історії з пропусками.
  • Четвертий зайвий.
  • Я – автор.

Ці прийоми можна використовувати для будь-якої навчальної дисципліни, вони допоможуть зробити онлайн-заняття  емоційно насиченим та цікавими.


П'ять ігрових прийомів, які допоможуть зробити урок цікавим

Дуже часто на уроках, особливо при вивченні нового матеріалу, учні не можуть зосередити увагу та починають відволікатись на сторонні речі. Аби  урок не перетворився на нудну лекцію, спробуйте змінити форму роботи з пасивного вивчення до активного навчання. У цій статті ми пропонуємо таку добірку універсальних ігрових прийомів для активізації уваги учнів та підвищення їхнього пізнавального інтересу на уроках:

  • «Так чи ні».
  • «Здивуй-но!».
  • «Фантастична домішка».
  • «Ігрова мета».
  • «Знайди помилку».

 Рольові ігри на уроках: дієве та веселе навчання

Ігрові елементи на уроках здатні ефективно мотивувати, виховувати, інтригувати, згуртовувати, розвивати креативне мислення та емпатію  учнів. Звісно, найчастіше ігри використовують в молодшій школі, але не варто недооцінювати їхню роль у роботі з учнями середніх та старших класів. У цій статті ми підготували декілька ідей, як організувати рольові ігри і яким темам вони можуть бути присвячені, а також навели приклад рольової гри «Штаб волонтерів» (математика, історія України, географія, «Захист України»).


 Гейміфікація у школі: як прийоми з комп'ютерних ігор мотивують дітей до навчання

Непомітно для нас ігрові елементи проникли у різні сфери нашого життя, зокрема й в освіту. І насправді це чудово! Адже завдяки грі нудні завдання можна зробити цікавими, небажане – бажаним, складне – простим. Тож у цій статті ви дізнаєтесь із чого починати та які елементи впроваджувати на уроці. Також ми розповімо, як перетворити оцінювання результатів навчання учнів на ефективну систему нагород та бонусів, яка залежить від того, як вони «пройшли рівень».


 Створюємо дидактичні онлайн-ігри: ресурси та поради

Сучасний учитель має можливість використовувати десятки цифрових дидактичних ігор, шаблонів та конструкторів. Але досить часто виникають проблеми, пов'язані з відсутністю інтернету або відповідних технічних пристроїв. У цьому матеріалі ви дізнаєтесь, як підготувати школярів до пізнавальних ігор і про конкретні правила застосування методики гейміфікації. А ще ми розповімо про англомовні ресурси з інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом, за допомогою яких можна створювати цікаві завдання, а відсутність інтерактивної дошки компенсувати QR-кодами та смартфонами школярів.

Курси

Ігрові уроки контролю та узагальнення знань (на прикладі уроків географії)

Автор: Дар'я Демчук-Маригіна 

Матеріал курсу включає нестандартні методики організації контрольних робіт з ігровими елементами, розкриває особливості проведення командних та індивідуальних заліків, пропонує різноманітні види ігрових уроків узагальнення та практичні поради щодо їх реалізації. Авторка курсу розповість, як на практиці вікторини, квести, командні та індивідуальні змагання, естафети, відкриті запитання, тести, творчі завдання перетворити на станції гри, де учні демонструватимуть рівень володіння теоретичними знаннями та готовність використати їх на практиці. А ще ви дізнаєтесь про форми організації туристично-краєзнавчої роботи з географії та можливості їх використання на уроках. 


Педагогічні стратегії сучасного вчительства

Автор: Світлана Зайцева

Цей курс буде корисним для всіх педагогів, але особливо для тих, хто працює з  дітьми з ООП у форматі дистанційного та змішаного навчання. Ви дізнаєтеся про використання інноваційних цифрових технологій, які допоможуть мотивувати, зацікавити та активізувати усіх здобувачів освіти, про стратегію скаффолдингу і шляхи її впровадження в освітній процес, про особливості соціально-емоційного навчання та його місце в НУШ. А також отримаєте практичні поради щодо впровадження цифрової педагогіки шляхом використання елементів гейміфікації, ед’ютейнменту та імерсивних технологій.


Інтерактивне навчання - активність без втоми: від мотивації до рефлексії

Автор: Наталія Борисенко 

Пропонований курс допоможе педагогічним працівникам побудувати ефективну командну та індивідуальну роботу учнів на уроці, покращити мотиваційну складову, залучаючи учнівство до продукування ідей для уроків, до само- і взаємооцінювання, вийти за межі стандартів і позбутись стереотипів. Авторка курсу надасть корисні поради, як навчитись без стресів регулювати непрості ситуації, зокрема й проводити інтерактивні уроки контролю. А також розповість, як адаптувати ігри для розваг та інших «ненавчальних» предметів до навчальних цілей.


Ігри на уроках історії та суспільних дисциплін

Автор: Олександр Желіба 

Всім відомо, що найкраще виходять ті справи, які робляться з радістю і любов’ю. Тож гра – це ідеальний варіант роботи учнів, адже вона не виснажує дитину, а розвиває її, робить сильнішою й досконалішою. Як використати позитивну енергетику гри в освітньому процесі? Як поєднати історію, суспільні дисципліни та гру? Саме на ці запитання відповідає пропонований курс, що демонструє ігрові елементи, які можуть бути використані на різних етапах навчального процесу. Також автор курсу надасть корисні поради щодо здійснення добору методів і засобів навчання, спрямованих на розвиток здібностей учнів, формування високої історичної та громадянської свідомості, політичної культури, національної гідності.


Інноваційні інструменти формування здоров'язбережувальної компетентності учнів

Автор: Олександр Чучаєв 

Аби знайти підхід до учнів, зробити урок незвичним, динамічним та продуктивним, вчитель шукає нові методи, прийоми та інструменти, які б формували критичне та креативне мислення, інноваційність і оригінальність в кожного учня. Однак важливо уміло інтегрувати до інноваційних артефактів вчителя технології збереження здоров’я, аби формувати навички здорового способу життя, боротися зі стресовими та конфліктними ситуаціями. Матеріали курсу містять інноваційні методики (комікси, квести, QR-квести тощо) та прийоми викладання, які водночас покращать мотиваційну складову навчання учнів, формуватимуть креативне мислення, навички презентації продукту і співпраці та допомагатимуть формувати компетентності збереження власного здоров’я в ігровій і груповій діяльності. 

Вебінари

Ігри, що навчають, мотивують і не дають нудьгувати: поради для вчителів і вихователів

Автор: Алла Козенко

Ігри допомагають не лише цікаво та різноманітно проводити час, а й легко доносити складну інформацію та пояснювати складний навчальний матеріал. Переглянувши цей вебінар, ви дізнаєтесь лайфхаки для створення різноманітних ігор, які можна використовувати під час освітнього процесу, та мотивувати учнів до навчання. Також отримаєте практичні поради щодо того, як самостійно або разом із дітьми створити ігри, які викликатимуть захоплення і не залишать їх байдужими.


Гейміфікація в освіті: практика створення ігор на уроках природничо-математичного (STEM) циклу

Автор: Сергій Петрович

Гейміфікація допомагає бути на одній хвилі із сучасними дітьми, які звикли проводити багато часу, граючи в комп'ютерні ігри, спілкуватися в соціальних мережах тощо. Переглянувши цей вебінар, ви дізнаєтесь про цікаві ідеї з теми, а також навчитись використовувати інструментарій для створення та реалізації ігрових методик в освітньому процесі. Автор вебінару продемонструє роботу гри, створену власноруч, а також розгляне приклади підготовки моделей ігор.


Дистанційні та психологічні ігри в сучасному освітньому процесі

Автор: Світлана Кондратюк 

Автор вебінару познайомить вас з поняттями «психологічні», «дистанційні», «безконтактні» ігри, класичними та новітніми теоріями класифікаціями ігор, що можуть використовуватися в освітньому процесі. Також ви дізнаєтесь про способи організації та умови проведення різноманітних ігор та отримаєте безліч цікавих ідей.


Інтегральні ігри в роботі вчителя-предметника та класного керівника

Автор: Юлія Батура

Переглянувши вебінар, ви дізнаєтесь, як інтегральні (такі, що об’єднують) ігри перетворити на ефективний інструмент для організації фасилітаційних сесій (кругла методика і не тільки). Під час вебінару лектор розгляне способи добору та  наведе приклади інтегральних ігор різних типів,  розповість про можливості їх застосування під час уроків, у виховній роботі, а також у взаємодії з батьками.


Гейміфікація уроку як засіб підвищення ефективності навчання

Автор: Євгенія Груленко

Часто від високого психологічного напруження та навантаження на уроці учні втрачають мотивацію до навчальної діяльності та не виявляють ініціативи. Тож кожен учитель намагається всіляко урізноманітнити свою роботу на уроці, але як не перетворити урок на каламбур? Матеріали вебінару дозволять підвищити рівень своєї обізнаності в темі ігрової індустрії, сформувати уявлення про алгоритми використання гри для підвищення навчальної мотивації учнів. Лектор наведе конкретні приклади гейміфікації на уроках і надасть багато цінних порад.

Конференції

Організація ефективного навчання: від викликів до можливостей

Під час цієї інтернет-конференції ми проаналізували освітні реалії та способи організації ефективного навчання в умовах війни, обговорили принципи та підходи, актуальні для кожного педагога. Також наші спікери не залишили поза увагою питання підвищення активності учнів на уроках за допомогою ігрових прийомів.  Вікторія Богданова поділилась корисним досвідом щодо підготовки уроків узагальнення наприкінці семестру із залученням методів гейміфікації. А Любов Цукор запропонувала неймовірно цікаві ідеї для проведення дистанційних занять.


Практичний інтенсив: використання інтернет-ресурсів

Пропонована серія виступів була присвячена роботі з різноманітними сайтами та програмами. Наші спікери поділились досвідом використання новітніх технологій, проведення цікавих вправ під час роботи зі школярами будь-яких класів. Зокрема, Валентина Кодола надала корисні поради щодо створення дидактичних ігор із використанням мережевих сервісів. Дар'я Демчук-Маригіна розповіла, як ефективно використовувати ігрові елементи уроку та Інтернет, а Ганна Дудіч - як перетворити смартфон на уроці з подразника на ефективний засіб навчання. Тож, перегляньте конференцію та отримайте багато цікавої інформації!


Предметний інтенсив: предмети початкової школи

Пропонована серія виступів присвячена досвіду використання новітніх технологій, цікавих вправ під час роботи зі школярами початкових класів. Наші спікери поділились корисними порадами щодо полегшення процесу адаптації першокласників, проведення ранкових кол, фізкультхвилинок, підбиття підсумків кроків тощо. Перегляньте цей захід та збагатіть свою педагогічну скарбничку креативними ідеями та ефективними прийомами та техніками.


Інтерактивні інструменти, технології та методи в освіті

Матеріали цієї інтернет-конференції дозволять поглибити знання педагогічних працівників у світі використання можливостей інтерактиву в сучасному освітньому процесі. Переглянувши захід, ви дізнаєтесь, як використовувати інтерактивні вправи у якості конструктора нестандартного уроку, як створювати комікси за допомогою онлайн-ресурсів та ще багато іншої, неймовірно цікавої інформації. 


Особливості викладання в  НУШ 5 клас

Під час цієї інтернет-конференції ми продовжили розглядати перспективи, можливості та підходи НУШ у середній школі. Наші спікери поділились власним досвідом щодо реалізації освітньої реформи та захопливими ідеями для натхнення. Зокрема, Олександр Желіба представив алгоритми побудови ігор при дистанційному навчанні, а Вікторія Бартюк презентувала цікаві проєкти STEM.

Наша команда щиро бажає вам професійних досягнень і звершень та запрошує стати учасником творення нового освітнього простору разом із «На Урок»!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter