7 липня о 18:00Вебінар: Самопізнання – дієвий інструмент розвитку соціальної компетентності
Зв’язок шкільної та дошкільної освіти як перспектива для НУШ.

Підсумовуючи інтернет-конференцію «Нова українська школа 2019-2020: досвід і перспективи», ми публікуємо тези лекції Ірини Котляр – керівника гуртка, методиста центру позашкільної освіти. У своєму виступі спікерка акцентує важливість дошкільної освіти, як необхідного етапу для підготовки навчання на засадах НУШ.

Про школу думати до школи

У своєму виступі лекторка наголошує на недостатньому зв’язку навчальних програм дитсадків і шкіл в українській системі освіти. Чимало базових навичок формуються саме у дошкільному віці, тож принципи НУШ, за якими навчатимуться діти у школі, повинні бути пов’язані з програмами роботи у дитячих садках. 

Це знизить стрес від переходу з одного закладу освіти до іншого та забезпечить успішну адаптацію до умов і вимог шкільної освіти.

Готовність дитини до школи визначається за кількома параметрами, серед яких: 

  1. Мотиваційна готовність до навчання у школі. Виявляється у прагненні дитини до навчання, у наявності бажання бути школярем; у достатньо високому рівні пізнавальної діяльності і розумових операцій; у володінні елементами навчальної діяльності; у певному рівні соціального розвитку. 
  2. Емоційно-вольова готовність до навчання в школі. Засвідчує здатність дитини регулювати свою поведінку в різноманітних ситуаціях спілкування і спільної навчальної діяльності. Виявляється у самостійності, зосередженості, готовності й умінні здійснювати необхідні вольові зусилля. 
  3. Розумова готовність дитини до навчання в школі. Виявляється у загальному рівні її розумового розвитку, володінні вміннями і навичками, які допоможуть вивчати передбачені програмою предмети. 
  4. Психологічна готовність до спілкування та спільної діяльності є станом психіки, що забезпечує успішне прийняття дитиною системи вимог школи і вчителя, успішне оволодіння новою діяльністю та новими соціальними ролями.
  5. Фізична готовність.

Крім того, учень має відповідати так званій формулі 4-«К»: критичне мислення, комунікація, командна робота, креативність. Саме від цих навичок залежить якість сформованості ключових компетентностей майбутнього першокласника. Вже у дитсадку дитина має отримати соціальні та комунікативні навички, бути готовою не просто споживати інформацію, але приймати активну участь у пошуку відповідей. Саме така орієнтація на пошук знань є ідеальною базою для вдалого навчання у форматі НУШ.

Як розвивати дитину?

Чудовим інструментом, до роботи з яким дитину можна привчити у дошкільному віці, є лепбук. Це не лише потужній довідковий інструмент і особлива форма організації навчального матеріалу, це основа партнерської проєктної діяльності дорослого з дітьми (педагог-діти, батьки-діти). Оскільки робота з лепбуком продовжується і у початковій школі, навчивши дитину користуватися цим інструментом заздалегідь, ви зробите великий крок у її адаптації до шкільної програми.

Інший, не менш цікавий метод – створення дайджестів. Це інноваційна форма роботи, що передбачає спільне створення інформаційного продукту (видання, добірки тощо), що містить виклад новин, цікавих подій у стислій та яскравій формі.

Аби більше дізнатись про використання лепбуків, дайджестів та квестів у дошкільній освіті перегляньте запис виступу Ірини Котляр: 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter