Усі, хто цікавиться та цікавився тим, як влаштований наш світ, точно любили та люблять біологію і хімію. Чи можна взагалі уявити суспільство без цих наук, а школу – без цих предметів? Звісно, якщо постаратися, то все реально, але насправді наш світ без хімії та біології був би не просто сумним, а й небезпечним! Тож викладання цих дисциплін у школі є надзвичайно важливим. А про те, як зробити його цікавим та захопливим для всіх учнів, ми говорили сьогодні під час нової інтернет-конференції «Професійний розвиток учителів хімії та біології: досвід і поради».
Олександр Козленко: «На відміну від хімії, науки, яка є фактично магією, біологія потребує класифікації».
Ефективність навчання залежить від багатьох факторів, у тому числі від самовпорядкування, тобто самоорганізації. І це важливо як для учнів, так і для вчителів. А ще навички самоорганізації допоможуть без зайвих проблем впорядкувати навчальну інформацію. І тут дуже важливо пригадати про рівні самокорекції: слова, звуки, літери, письмо та текст. Усе це символи, які оточують нас.
Як навчити дітей самовпорядкування? Усе просто! Використовуйте мнемонічні фрази, дискретні описи, навчіть учнів класифікаціям (надзвичайно важливо для хімії та біології!), створюйте ментальні карти та лепбуки, обирайте підручники з елементами самовпорядкування, використовуйте робочі зошити, складайте дерева термінів по завершенню кожної теми...
Бажаєте отримати більше практичних порад від Олександра Козленка? Неодмінно перегляньте виступ!
Юлія Батура: «Нейронні зв’язки вирішують усе».
Нейропластічність – це загальний термін для позначення сукупності різних змін мозку і його адаптації. Наш мозок стає пластичним лише тоді, коли ми розвиваємося, тож найефективнішим способом є навчання! Будь-який новий досвід здатен підключати нові нейрони і змінювати наші знання про щось. А щоб досягти успіху, ми маємо тренувати мозок цілеспрямовано.
Якщо ж говорити про наших учнів, то маємо пам'ятати, що дитячий мозок постійно росте, розвивається і змінюється. Цікавий факт: У дворічному віці нейрони мозку дитини мають приблизно в два рази більше зв'язків, ніж у середньостатистичному мозку дорослого. На жаль, із віком вони починають руйнуватися. Саме тому наше головне завдання – збільшити кількість нейронних зв'язків! Чому розвиток нейропластичності важливий? Адже вона:
- Удосконалює можливості пам'яті;
- Дозволяє поліпшити пізнавальні здібності;
- Робить навчання ефективнішим.
Як розвивати нейропластичність? Юлія Батура пропонує використовувати мнемонічні прийоми, більше читати, застосовувати нейрогімнастику та ментальну арифметику, розвивати дрібну моторику і не тільки! А дізнатися про те, як саме це робити, можна, переглянувши виступ!
Наталія Бодюл: «Учитель живе доти, доки вчиться».
І це неймовірно важливо, адже діти дивляться на нас та беруть із нас приклад. Тож не дивно, що активно вчитися та пізнавати нове вони захочуть саме з тим учителем, який сам постійно рухається вперед. І одна зі сфер, яку варто опанувати педагогам, це робота з інформаційно-комунікаційним сервісами. Це неабияк покращить комунікацію з учнями!
Сучасний світ дає безліч можливостей, тож варто кристуватися ними! Мова йде про такі платформи як Telegram, Instagram та YouTube. Вони можуть стати справжніми помічниками активного вчителя! Так, Наталія Бодюл поділилася досвідом створення та використання матеріалів власного YouTube-каналу. Виявляється, все не так уже і складно! І навіть дуже цікаво. Впевнені, ви вже хочете дізнатися більше та отримати посилання на корисні ресурси. Тож неодмінно перегляньте виступ!
Ліана Корнієнко: «Нестандартні моделі викликають в учнів здивування».
Як ми знаємо, справді зацікавити учнів навчанням не так уже і просто. Але цілком реально! Тож маємо використовувати якомога більше цікавих методів та прийомів, які залучатимуть учнів в освітній процес. Один із таких дієвих методів є моделювання. Це чудове рішення для уроків біології та хімії, адже поле для творчості – безмежне.
Наприклад, діти із захопленням створюватимуть діорами, копії людських легень, моделі мозку тощо. Лекторка радить надавати перевагу нестандартним моделям. Чому? Бо вони викликають подив в учнів, а отже – бажання створити цю модель власноруч. Також Ліана Корнієнко радить створювати функціональні моделі, які потім можна використати у якості навчальних матеріалів.
Бажаєте отримати безліч практичних порад, спробувати екологічне моделювання та дізнатися, які інтернет-ресурси стануть у пригоді вчителю хімії? Подивіться виступ!
Вікторія Богданова: «Ми самі творці свого щастя!»
Яким є ваш ресурсний стан? До речі, ресурсний стан (або бути в ресурсі) – наявність фізичних, душевних і духовних сил і енергії для вирішення майбутніх завдань. Коли ми в ресурсі, то ми:
- наповнені силою та енергією;
- легко досягаємо мети;
- відчуваємо, що життя вдалося;
- відчуваємо свободу та бажання ділитися.
Як досягти такого стану? Вікторія Богданова радить частіше хвалити себе, припинити «зливати» енергію, вкладатися в особистий ріст та стати автором своєї реальності. Адже ми самі творимо своє щастя! Бажаєте отримати цікаві поради та корисні чек-листи від лекторки? Обов'язково перегляньте виступ!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.