Новини

4 практичні ідеї для розвитку критичного, логічного та креативного мислення: важливі моменти інтернет-конференції

Людина, яка ставиться до будь-якої інформації критично, ніколи не потрапить до мисленнєвої пастки. Людина, яка мислить логічно, зможе завжди знайти вихід зі складної ситуації та прорахує свої дії на кілька кроків уперед. Людина, яка мислить креативно, завжди знайде несподівані рішення та навіть зробить неймовірні відкриття. Як же розвивати ці типи мислення? Чому без них справді не обійтися? На що варто звернути увагу вчителям? Відповіді на ці запитання ми шукали в межах другого дня інтернет-конференції  «Розвиток критичного, логічного та креативного мислення».

Своїм досвідом та цікавими думками сьогодні ділилися Інна Іванова, Марія Унтіна, Віталій Шевчук та Сергій Жадан. Це було справді цікаво!

Інна Іванова: «Медіаповедінка дітей залежить від медіаповедінки дорослих».

Діти завжди беруть із нас приклад! Тому коли ми створюємо та поширюємо неперевірений контент, то маємо бути готовими до того, що вони сприйматимуть це як належне. Отже, маємо спочатку самі навчитися розрізняти фейки та протидіяти дезінформації, а потім навчимо і учнів.

У Типовій освітній програмі НУШ є змістова лінія «Досліджуємо медіа», згідно з якою дитина має вміти визначати мету простого медіатексту (усна реклама, аудіокнига, мультфільм, комп’ютерна гра) та пояснювати, кому він адресований. Як навчити учнів цьому? Власним прикладом! А ще – за допомогою таких цікавих вправ як асоціації, кошик ідей, прогнозування, стоп-кадр, дерево припущень, 6 капелюхів, рибна кістка, кластер, вірю – не вірю та кубування.

Бажаєте дізнатися більше та разом із Інною Івановою розібрати кілька практичних кейсів? Перегляньте виступ!


Марія Унтіна: «Розвиток критичного та логічного мислення дає дітям з ООП самостійність, безпеку, міцне підгрунтя для опанування наук». 

Насправді можливостей для розвитку критичного та логічного мислення безліч! Його можна розвивати навіть просто коли ми переходимо дорогу на вулиці. А ще – під час обговорення ситуацій, які зацікавили дитину, виконання завдань з мови та літератури, під час роботи над додатковими завданнями з розвитку мовлення, роботою над розумінням прочитаного.

Для того, аби досягти успіху, необхідно постійно займатися з дитиною. І ці заняття мають бути системними, регулярними, однонотипними, з поступовим ускладненням, але короткими – всього на пару хвилин. При цьому завдання обов'язково мають бути цікавими, до того ж не варто пропонувати надто прості варіанти. Краще обирати завдання, які будуть дещо складніші за ті, що дитина здатна зробити самостійно.

Упевнені, ви вже бажаєте дізнатися більше та випробувати цікаві прийоми для розвитку критичного та логічного мислення діте з ООП. Тож неодмінно перегляньте виступ Марії Унтіної!


Віталій Шевчук: Звідки ми знаємо, світ влаштований саме так, як ми думаємо? 

Магічне мислення (що є ненауковим спосіб впорядкувати світ і знизити тривожність) завжди було притаманне людям. І це нормально. Але саме воно нерідко стає причиною глобальної недовіри до науки. Чим це зумовлено? Перш за все – бажанням отримати швидку, не обтяжену складними подробицями відповідь. 

Якою буває магія? Це магія контакту, трансмісивна, контагіозна, подібності, випадковості. І кожна з них має своїх прихильніків! Насправді, якщо ми не пояснимо дітям, що відбувається у світі, з наукової точки зору, то їм просто не залишиться нічого іншого, крім віри в магію. Тоді як насправді все дуже просто та дуже науково!

Бажаєте дізнатися багато цікавинок про магічне сприйняття світу та про те, як подивитися на світ науково? Тоді мерщій переглядати виступ Віталія Шевчука!


Сергій Жадан: «Суспільство не може не читати. Діти не можуть не читати. Це призводить до деградації».

Важливо, щоби книга сприймалася як частина життя, світогляду. Коли дитина ніби включається у гру, яку їй пропонує письменник. Тут багато залежить і від батьків, і від педагогів, які мають подати книжку таким чином, щоб дитина сприймала її як щось особисте. Зрештою, є вміння писати, а є вміння читати. І його часто не отримують ані вдома, ані у школі, тож тут справді багато залежить від педагога, який має зацікавити учнів. 

Варто більше читати сучасних авторів. Дітині важливо знаходити в книгах не просто якісь думки, концепції, історії, а бачити речі, з якими вона асоціює свій світ. Тож навряд чи вона побачить своє життя у творах пасьменників початку 20 століття. Тим паче, що дитяча література в Україні бурхливо розвивається, і нам є з чого вибрати. 

Цікавий погляд, чи не так? Неодмінно подивіться виступ та дізнайтеся, що пропонує вчителям Сергій Жадан!

Завершилася інтернет-конференція вже традиційною панельною дискусію, під час якої спікери шукали відповідь на цікаве запитання: «Розвиток критичного, креативного та логічного мислення в школі: реальність чи міф?». Маленький спойлер: відповідь є! І є багато неймовірних ідей! Тож неодмінно перегляньте панельну дискусію, буде цікаво.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter