Головна мета оффлайн та онлайн-навчання – розвиток творчих та когнітивних здібностей учнів. А в умовах дистанційного навчання викладачі активно використовують потенціал сучасних інформаційних технологій, не забуваючи про творчий підхід до предмета! І якщо раніше девайси були актуальними радше на уроках інформатики, то в умовах онлайн-навчання вони демонструють свою ефективність на будь-якому уроці, а особливо – українській мові та літературі.
Тож радимо ознайомитися з добіркою творчих завдань із української мови та літератури для плідної роботи з учнями під час занять у школі чи в онлайн-форматі!
Щоденник героя
Запропонуйте учням завести «щоденник героя», який можна заповнювати протягом тижня, місяця або й навіть року. Для цього підійде звичайний зошит або інтернет-платформи (блоги, соцмережі тощо). І найцікавіше – щоденник може бути як від власного імені, так і від імені вигаданого героя!
Не обмежуйте дітей у темах нотатків, адже найкращого ефекту можна досягти лише тоді, якщо учень спробує підійти до завдання творчо! Тож школяр має вирішити сам: або скористатися порадами педагога та використати шкільну програму, або ж – записувати виключно вигадані історії.
Ефект вправи: вчитель спостерігає за психологічним станом учнів, а діти практикуються у написанні креативних текстів!
Мій творчий сусід
Розгляньте разом із учнями 3D-модель будинку «Слово» та познайомтесь із його мешканцями: Миколою Хвильовим, Павлом Тичиною, Валер'яном Підмогильним та іншими. Згодом запропонуйте дітям уявити себе мешканцями будинку «Слово» та перевтілитися, наприклад, у сусіда Миколи Хвильового. І після чарівного перевтілення заохотьте дітей написати твір на одну з тем, пов’язану з творчим будинком! Наприклад, про несподівану зустріч із письменником, або про те, як усі мешканці зібралися в одні квартирі та провели вечір поезії. Що оригінальніша розповідь, то краще!
Також учні можуть обрати за «сусіда» ту постать, яку вивчають за програмою!
Абетковий словограй
Запропонуйте учням написати текст або твір із використанням тільки тих слів, що розпочинаються з однієї літери алфавіту. Наприклад, кожне слово розпочинається з літери «С». Під час визначення обсягу завдання учитель має брати до уваги вікові особливості дітей. Це може бути як одне речення, так і повноцінний твір на пів сторінки.
До того ж пропонована вправа чудово розвиває творчі здібності дітей!
Читацький челендж
Запропонуйте школярам виконати таке цікаве завдання:
- На першому етапі заохотьте дітей обрати книгу або навіть декілька, а згодом самостійно (або об'єднавшись у групи) прочитати твори.
- Другий етап дозволить творчо розкрити зміст фрагменту або навіть цілої книги за допомогою створення відеоролику, зображення ключових подій сюжету тощо.
- А третій етап дозволить запам’ятати челендж надовго! Запропонуйте дітям зробити селфі з прочитаною книгою та організувати голосування за краще фото.
(Не)випадкові історії
Спершу учні розділяють сторінку на такі три колонки:
- персонаж;
- місце перебування героя;
- дії персонажа.
Далі дітям потрібно творчо заповнити колонки! Приклад: «квітка у вазоні», «корабель», «відпочити». Чим більше варіантів слів у кожній колонці, тим краще, адже збільшується ймовірність, що у кінці вийде нестандартна та навіть кумедна історія!
Потім діти мають назвати у довільному порядку цифру для кожної з колонок. Наприклад, перша – 3, друга – 5, третя – 2. Це і буде основою майбутньої історії! Користуючись вище наведеним прикладом слів, можна скласти таке речення: «Одного дня квітка у вазоні настільки захотіла до моря, що зробила все можливе, аби потрапити на корабель і досхочу відпочити!».
Останній етап – написання повноцінної історії із використанням обраних слів і образів із колонок.
Бажаєте дізнатися більше про завдання для дистанційної роботи з української мови та літератури? Радимо переглянути виступ Любові Цукор на конференції «Українська мова та література: ідеї та досвід викладання». Лекторка – редакторка та авторка статей журналу освітнього проекту «На Урок», драматургиня та вчителька української мови і літератури.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.