Що таке креолізовані тексти та як їх використовувати на уроках літератури.

Чи всі ваші учні з радістю читають програмові твори, а потім ще й детально аналізують їх? Чи, можливо, дехто з них скаржиться на те, що їм нецікаво та важко сприймати інформацію? Як з цим боротися? Змушувати читати чи просто ігнорувати цю ситуацію не можна, тим більше, що є безліч нестандартних способів зацікавити дітей! І один з них – використання на уроках літератури креолізованих текстів.

Що таке креолізовані тексти?

Креолізовані тексти – це складне текстове утворення, що поєднує вербальні та невербальні елементи. Разом вони впливають на читача, створюючи комплекс образів, які супроводжують зміст прочитаного.

Визначення звучить складно, але насправді креолізовані тексти знайомі всім і кожному. Перш за все, це:

  • комікси;
  • буктрейлери;
  • буклети;
  • постери;
  • брошури;
  • фотоколажі;
  • скрапбукінг;
  • дудли;
  • кардмейкінг тощо.

Найцікавішими для дітей традиційно є комікси – історії в малюнках, які вдало поєднують літературу та образотворче мистецтво. Також комікси унікальні тим, що за їх допомогою можна презентувати будь-які художні твори, незалежно від їхньої тематики та часу створення.

Ще одним популярним типом креолізованого тексту є буктрейлер (про цей вид роботи ми вже писали), відеоролики, які цікаво розкривають тему та зміст художнього твору з метою його популяризації. Вони є своєрідною рекламою, яка має привернути увагу учнів до книги. Це дуже правильний та дієвий хід – рівень зацікавленості дійсно значно підвищується.

Також прорекламувати художній твір можна за допомогою спеціального постера, буклета або брошури. Такі матеріали може підготувати вчитель напередодні вивчення нового твору, аби зацікавити учнів, або ж попросити їх створити власні постери або брошури. Їх можна малювати особисто, або ж скористатися спеціальними програмами, про які ми розкопвідали в одні зі статей.

Ще одним креативним типом роботи є фотоколаж на літературну тему. Він може презентувати як конкретний літературний твір, так і загалом творчість певного письменника. Аналогічно можна використати і скрапбукінг – метод оформлення світлин та вирізок у сторінки чи альбоми. Дітям обов’язково сподобається! А якщо ж говорити про ще більш оригінальні варіанти, то варто звернути увагу на кардмейкінг: листівки на літературну тематику матимуть нестандартний вигляд, привертаючи увагу. До речі, ви легко навчите учнів створювати такі листівки за допомогою рекомендацій, поданих у нашій тематичній статті

Креолізовані тексти цікаві тим, що їх можна без проблем використовувати як на етапі засвоєння матеріалу, так і на фінальних уроках з теми. Але це ще далеко не все! Ця методика має безліч переваг:

  • покращення сприйняття інформації школярами;
  • інтенсифікація процесу навчання;
  • розширення можливостей для аналізу та інтерпретації тексту;
  • універсальність використання.

Хочете дізнатися більше про креолізовані тексти та методику їх використання? Завітайте 14 вересня о 16:00 на наш тематичний вебінар «Креолізовані тексти як засіб дослідження дитячої рецепції художніх творів», під час якого своїм досвідом поділиться Проселкова Оксана Олександрівна.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.