Сучасні директори шкіл непересічні особистості! Адже вони мають поєднувати у собі такі якості як відкритість, стресостійкість, стратегічність мислення, креативність, особистісну ефективність та вміння згуртувати педагогічний колектив! Вони повинні не лише ефективно керувати школою, а й на власному прикладі показувати, що таке якісний урок. Отож радимо вам ознайомитись із порадами, які допоможуть організувати плідну співпрацю з учителями під час дистанційного та традиційного навчання.
Плануйте роботу
Існує чимало онлайн-планерів – ресурсів, за допомогою яких можна впорядкувати завдання. У планері встановіть дедлайни (часові рамки для кожного виду діяльності). Якщо ви не звикли занотовувати плани роботи у паперовому блокноті, альтернативним варіантом стане електронний помічник – Monday.com, Google Sheets, Google-документи, Google-календар тощо.
Не забувайте про зворотний зв'язок!
Оперативно адаптуватися до дистанційного формату навчання – не просте завдання, але педагоги дуже стараються та роблять усе, що від них залежить. Ніщо так не демотивує колег, як відсутність зворотного зв'язку. Підбадьорюйте своїх підлеглих та попросіть їх дотримуватись таких простих правил для швидкої адаптації:
- Поясніть родині, що ви продовжуєте працювати, але дистанційно, тож не можете в будь-який момент зайнятися прибиранням, приготуванням страв тощо.
- Проводьте відеоконференції, де обговорюйте не лише робочі запитання, а й діліться новинами чи просто спілкуйтесь. Команді важливо відчувати підтримку навіть на відстані.
- Намагайтесь дотримуватися робочого графіку. Наприклад, починайте роботу рівно о 8:00 та завершуйте працювати о 17:00. Це допомагає залишатися у тонусі. Не забувайте про обідню перерву.
- Для того, щоби підтримувати командний дух на відстані, створіть у месенджерах спеціальні групи/канали, де кожен зможе поділитися гумором, мемами, смішними ситуаціями, цікавими статтями чи фактами, рекомендаціями книг чи фільмів.
Стежте за кількістю занять на дистанційці
Під час карантину вчителі мають пам'ятати, що завдань у дітей не має бути більше, ніж під час звичайного режиму навчання. Дистанційка – не додаткова можливість наздогнати навчальну програму протягом усього року!
Станьте наставником для педагогів
- Покажіть учителям приклад того, як потрібно під час занять допомагати учням розкрити їхні таланти. Досвідчені педагоги та класні керівники знають, що це непросто, але цілком реально. Завдання вчителя – навчити дитину навчатися та показати їй шлях реалізації творчих здібностей. Такий підхід сформує в учня мотивацію та бажання досягти успіху у тому, що дійсно його цікавить.
- Працюйте над здоровою самооцінкою у колег. Станьте для вчителів не лише директором, а й другом, який завжди готовий підтримати, допомогти чи щось порадити. Спостережливий директор може побачити спроби вчителя приховати якусь проблему: за ходою, перепадами настрою тощо. У таких ситуаціях важливо підтримати колегу, віч-на-віч вияснити, що трапилося, та спробувати допомогти розв'язати проблему.
Створіть позитивну атмосферу
Між керівництвом, учителями та дітьми обов'язково має бути позитивна атмосфера. Спільні прогулянки у лісі, похід до театру, добрі справи (прибирання території школи, догляд за квітами, посадка дерев) і спортивні заходи сприяють покращенню відносин у школі. Натомість надмірний контроль та напружена атмосфера у процесі навчання знижує продуктивну мотивацію у педагогів та учнів.
Організуйте публічні зібрання
Директор може запровадити у школі проведення нестандартних класних годин і шкільних зібрань, де діти зустрічатимуться з цікавими особистостями, обговорюватимуть цінність навчання, плани на майбутнє та проблеми, що заважають навчатися.
Керівництво школи може вдосконалити формат батьківських зборів. Таким чином, учителі можуть обговорювати з батьками не лише їхніх дітей, а й культурні заходи та правила навчання. Батьків дітей, які порушують дисципліну, краще викликати на індивідуальні зустрічі.
А що вам допомагає організовувати ефективну роботу навчального закладу?
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.