11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів
Новини

Лілія Гриневич: дистанційне навчання може бути ефективним лише у поєднанні з очним

Подальше навчання залежить від епідеміологічної ситуації в Україні, ми маємо бути готові до різних варіантів розвитку подій.  Але, з педагогічної точки зору, дистанційне навчання може бути ефективним тільки у поєднанні з очним. Про це заявила екс-міністерка освіти і науки України Лілія Гриневич в інтерв'ю виданню Zbruc

«Є дуже багато досліджень, результати яких свідчать про те, що відсутність безпосередньої соціальної взаємодії дуже погано впливає на інтелектуальні процеси дитини. Це пов’язано з тим, що школярі повинні взаємодіяти і мислити, не будучи зануреними в постійний інформаційний потік чи в гаджет. Якщо зараз дехто думає, що ми дистанційним навчанням можемо замінити навчальний процес, то дуже помиляється. Постійне дистанційне навчання і сидіння в комп’ютері чи ґаджеті може лише негативно вплинути на дитину».

                                                                            Лілія Гриневич

Саме тому, на думку Лілії Гриневич, має бути введено модель змішаного навчання – blended learning. Тобто частину навчального процесу можна перевести на дистанційку (наприклад, викладення нової інформації).

«Ми всі повинні розуміти, як будуть працювати школи під час адаптивного карантину. Бо цей карантин не є повним: працює громадський транспорт, але водночас обов’язковим є носіння маски, соціальне дистанціювання, миття рук і дезинфекція. У вересні-жовтні-листопаді ці всі правила також будуть актуальні. І тому зараз важливо спроєктувати варіанти, як буде виглядати навчальний процес. Я прихильник комбінування дистанційного і очного навчання. Людям, які відповідальні за цей процес, тобто уряду, потрібно за цей літній період підготуватися до змішаного навчання». 

                                                                            Лілія Гриневич

А саме: створити електронні навчальні матеріали за предметами для дітей різного віку, якими можуть користуватися вчителі. І всі вчителі мають ці матеріали отримати. Це спростить підготовку до уроку, адже зараз учителям доводиться створювати такі матеріали самостійно. 

До тогож ж для учнів початкової школи дистанційна освіта менш ефективна, особливо складно при цьому батькам. Тому, можливо може, пріоритет присутності в школі потрібно віддавати саме початковим класам. Великі ж класи можна поділити на групи, які навчатимуться по черзі, у різні дні. 

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter