Інклюзивна освіта поступово перетворюється з чогось незвичайного на навід'ємну частину української освіти. І це чудово! Але поки що ми лише на початку шляху, поки що ми лише вчимося та починаємо створювати школу, у якій буде комфортно всім. А для того, аби пройти це шлях було простіше, варто звернутися до досвіду педагогів, які вже працюють у системі інклюзивної освіти, методистів та батьків дітей з особливими освітніми потребами. Сьогодні, під час Всеукраїнської інтернет-конференції «Інклюзивна освіта в умовах сучасної школи», ми звернулися до цього досвіду.
Сергій Зайцев – «Комплексно про ІРЦ: дитина, батьки, заклад»
Головна мета ІРЦ – забезпечити дитину з особливими освітніми потребами якісною освітою. Але як саме організовано процес? Про це у своїй доповіді говорив Сергій Зайцев, директор комунального закладу «Інклюзивно-ресурсний центр Полтавської міської ради». Він розповів, як проводиться комплексна оцінка для визначення особливих освітніх потреб дитини, дав кілька важливих порад, які допоможуть налагодити надійне партнерство з батьками дітей з ООП. А також розказав, як саме має вибудовуватися співпраця інклюзивного закладу освіти та дитини з ООП. Бажаєте отримати неймовірно корисну для роботи інформацію? Подивіться виступ!
Євгенія Груленко – «Гра як засіб розвитку мовлення дітей із РАС»
Гра може стати неймовірно дієвим інструментом роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, а саме – з РАС. Як працювати? Про це розповіла у своєму виступі Євгенія Груленко. Лекторка розповіла, що таке розлади аутичного спектру та пояснила, у чому полягають їхні особливості та як саме можуть допомогти ігри. Спікерка детально зупинилася на особливостях кожного з видів ігрової діяльності та підказала, що робити, коли у грі виникають труднощі. І найголовніше – навела конкретні приклади цікавих ігор та поділилася власним досвідом! Бажаєте поповнити свою педагогічну скарбничку корисними знаннями? Тоді неодмінно перегляньте виступ!
Світлана Дідух-Романенко – «Аутизм і дистанційне навчання: недоліки і переваги, лайфхаки і прорахунки. Досвід весни 2020 року»
Дистанційне навчання стало випробуванням для всіх, але як його витримали діти з ООП? Про те, які недоліки та переваги має дистанційне навчання для дитини з аутизмом, розповіла Світлана Дідух-Романенко, письменниця, перекладачка, копірайтерка та мама 13-річного хлопчика Ігоря, що має діагноз «Ранній дитячий аутизм». Лекторка розвіяла міфи про навчання дітей з аутизмом на дистанційці та розповіла, як вона організувала дистанційне навчання для сина. Вона відверто розказала, з якими труднощами зіштовхнулася та які шляхи їх подолання знайшла. Бажаєте отримати корисні поради для організаціїї навчального процесу для дитини з аутизмом? Обов'язково подивіться виступ!
Ірина Бігус – «Партнерство в інклюзії: складові успішної роботи команди супроводу»
Командна робота – запорука успішного навчання. Особливо коли мова йде про інклюзію та роботу команди супроводу. Саме тому, як досягти успіху, було присвячено вситуп Ірини Бігус. Для початку лекторка зупинилася на особливостях і перевагах командної роботи, виокремила ознаки команди та етапи встановлення ефективних способів комунікації. Якою може бути команда супроводу дитини з особливими освітніми потребами, як її організувати, якими нормами та законами керуватися? А ще треба побудувати ефективне партнерство з батьками учнів, асистентном учителя, налагодити спільне викладання... Дізнайтеся, як це зробити, переглянувши виступ!
Олена Казачінер – «Казкотерапія в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами»
Працюючи з дітьми з особливими освітніми потребами, маємо також піклуватися про їхнє здоров'я, розвивати здоров'язбережувальну кометентність. Як? За допомогою казкотерапії! Про те, як саме це робити, розповіла у своєму виступі Олена Казачінер. Казкотерапія допомагає боротися з комплексами, приймати рішення, корегувати поведінку, розвивати мовлення, позбутися негативних переживань тощо. Лекторка детально розповіла про форми роботи з казками та навела приклади ефективної роботи над ними. Упевнені, ви вже бажаєте дізнатися більше та спробувати казкотерапію! Тож подивіться виступ!
Марія Унтіна – «Дитина з синдромом Дауна в інклюзії: навчання чи соціалізація?»
Чим є інклюзія для дитини з синдромом Дауна: навчанням чи можливістю соціалізації? Відповідь на це запитання дала у своєму виступі Марія Унтіна, мама дівчинки з ООП. Вона зупинилася на найпоширеніших міфах про дітей з синдромом Дауна та пояснила, чому їм насправді не варто вірити. Марія Унтіна розказала, як саме діти з синдромомв Дауна можуть навчатися в інклюзії та які підзходи до роботи варто використати вчителю (традиційні та спеціальні), та порадила, як зробити інклюзивну освіту дійсно успішною. Хочете отримати непересічний досвід? Подивіться виступ!
Тетяна Цюрмаста – «Щасливі учні – моя радість. Я – щасливий педагог (робота зі слабозорими дітьми)»
Як працювати з учнями з порушеннями зору? Які методи використовувати? Цим запитанням присвятила свій виступ Тетяна Цюрмаста. Спікерка поділилася власним досвідом і розповіла про дидактичні ігри, які регулярно використовує під час роботи. Особливу увагу вона приділила необхідності мотивувати учнів до навчання і дала кілька порад, які допоможуть це зробити. Також Тетяна Цюрмаста навела приклади цікавих та корисних корекційно-розвиткових вправ для дітей з порушенням зору, дала підказки для розвитку креативності учнів і не тільки! А що ще? Дізнатися про це можна безпосередньо з виступу!
Вже традиційно конференція завершилася панельною дискусією, під час якої наші неперевершені лектори шукали відповідь на непросте запитання «Інклюзія у школі: плюс чи мінус?». Яка ж відповідь? Просто подивіться дискусію та дізнаєтеся!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.