11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів
Новини

Мінфін: у школах працює багато пенсіонерів

У школах України наразі існує кадрова проблема: у школах працює велика кількість пенсіонерів. Більше того – у якихось районах педагогів не вистачає, а десь їх надто багато, тобто фактична кількість учителів перевищує нормативну кількість ставок. Про це повідомив в інтерв'ю Главком заступник міністра фінансів Роман Єрмоличев.

«За розрахунками Мінфіну, фактична кількість ставок педагогічних працівників у закладах загальної середньої освіти (без інтернатів) становить 502,3 тис. одиниць. Це більше розрахункової кількості ставок на 36,2 тис. одиниць. Тобто у нас вчителів на 36 тисяч більше, ніж потрібно».

                                   заступник міністра фінансів Роман Єрмоличев

Також Роман Єрмоличев зауважив, що якщо порівняти сучасні цифри по кількості вчителів, учнів і шкіл з даними 90-х років, то ми побачимо, що учнів тепер майже вдвічі менше, тоді як учителів стільки ж. Тому шкільну мережу необхідно оптимізувати. І один із головних моментів оптимізації – створення мережі опорних шкіл та зміна профілю закладу освіти (школи справді мають бути початкові, гімназії і ліцеї з профільною освітою). 

Але що робити з надто великою кількістю вчителів? У Мінфіні говорять про необхідність розробки комплексної державної програми. Існує кадрова проблема: у школах працює дуже багато пенсіонерів, які, як наголошує Роман Єрмоличев, залишаються на роботі переважно через низькі пенсії. Але якщо вчителі пенсійного віку підуть, з'явиться можливість підвищити зарплату молодим педагогам. 

При цьому заступник міністра фінансів зауважив, що ідеального плану оптимізації освіти немає:

«Немає плану. Кожні район, місто та ОТГ специфічні, і ми маємо це розуміти. Якщо ти живеш у Києві, ти оцінюєш київські школи. Як поїдеш у Верховинський район, у гори, – побачиш, що хати стоять у кількох кілометрах одна від одної, а доріг між ними немає. Діти спускаються з гір, ходять пішки по 2-3 км, щоб дійти до школи. Як там оптимізувати мережу? Там не можна зробити дороги, не можна запустити шкільний автобус. А є, наприклад, Чернігівщина, де село від села розташоване на 50 км. Можна оптимізувати тут? Ти ж не будеш возити дітей за 50 км. Ось чому великі кошти йдуть на освіту».

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter