Міністерство освіти і науки України готується до запуску НУШ у 5-9 класах загальної середньої освіти. Розробка навчально-методичного та організаційно-методичного забезпечення для педагогів базової школи на засадах концепції НУШ є одним из пріоритетів МОН. Про це йдеться в наказі Міністерства.
«Реформа “Нова українська школа” передбачає зміну цілей та основних завдань освіти, зокрема базової загальної середньої освіти, відповідно до сучасної освітньої парадигми і світових тенденцій розвитку національних освітніх систем. Досягнення нових цілей української школи потребує постійного пошуку шляхів модернізації змісту освіти. Це вимагатиме реалізації принципово нових педагогічних, методичних інструментів, що мають ґрунтуватися на особистісно орієнтованому та компетентнісному підходах до навчання».
Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет
Проєкт передбачає розроблення:
- навчально-методичного забезпечення для реалізації нового Державного стандарту базової середньої освіти;
- організаційно-методичного інструментарію для педагогів базової школи на засадах концепції Нової української школи;
- Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників, дистанційних курсів підготовки педагогічних працівників;
- системи оцінювання освітніх досягнень здобувачів загальної середньої освіти, а також її експериментальну апробацію;
- виховної складової освітнього процесу, актуалізованої концепцією НУШ, та її експериментальну перевірку.
В межах проєкту також будуть сформовані регіональні тренерські групи з усіх освітніх галузей, заплановано внесення змін до освітньо-професійних програм підготовки бакалаврів та магістрів педагогічних закладів вищої освіти щодо розвитку професійної компетентності в роботі з учнями базової школи.
Наразі відпрацьовуються всі складові такого навчального курікулуму для педагогічних працівників з прогнозованим результатом – від створення рамкової програми підготовки педагогічних працівників до впровадження в повному обсязі концепції, змісту і методів НУШ у 5-9 класах.
Проєкт буле проведено в три етапи протягом 2021-2027 років:
- під час першого – організаційно-підготовчого (квітень-жовтень 2021 року) – заплановано створити робочу групу, яка здійснюватиме науково-методичний супровід експерименту, розробити необхідні навчальні та методичні матеріали, провести тренінги для регіональних тренерів і адміністрацій шкіл у регіонах та підготовку для вчителів-учасників проєкту;
- під час другого – формувального (листопад 2021 – червень 2026) – відбуватиметься розробка, апробація та коригування навчально-методичного забезпечення, наставницька підтримка вчителів, розроблення відповідних інструктивно-методичних матеріалів щодо системи оцінювання і нових вимог до проведення ДПА, а також моніторинг досягнення очікуваних результатів навчання учнів;
- під час третього – узагальнюваного (липень 2026 – грудень 2027) – буде проведено узагальнення результатів проєкту та формування висновків, коригування навчальних матеріалів, моніторингове дослідження досягнення очікуваних результатів навчання учнів 9-х класів, а також підготовку та видання навчальних і методичних матеріалів за результатами проєкту.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.