Новини

7 практичних порад для використання онлайн-ресурсів у навчанні

Дистанційне навчання – наша нова реальність. А інтернет-ресурси – незамінні помічники для організації ефективної роботи. Завдяки ним педагоги-предметники отримують безліч можливостей для навчання, мотивують та розвивають дітей. Але хіба є межі досконалості? Завжди є чому повчитися! Як зробити уроки сучасними та цікавими школярам? Про особливості використання онлайн-сервісів ми говорили в межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Сучасні інтернет-ресурси для організації ефективного навчання»

Ірина Дядюшкіна: Яка роль учителя під час змішаного навчання? Він організовує, налагоджує, спрямовує та допомагає!

Змішане навчання дає нам безліч можливостей для роботи з дітьми, дозволяє знайти справді індивідуальний підхід до кожного учня. І в цьому нам допоможуть різноманітні інтернет-ресурси. Їх дуже багато, і це чудово, адже в нас є вибір! Ірина Дядюшкіна порадила слухачам конференції звернути увагу на такі чудові ресурси як:

  • e-Bug;
  • Learning Apps (сервіс для створення інтерактивних вправ);
  • Mind (сервіс для створення простих та зручних інтелект-карт); 
  • Padlet (інструмент для створення віртуальних інтерактивних дошок).

Також лекторка порадила навчити учнів створювати інфографіки – це чудовий інструмент перевірки та узагальнення знань. Так, це не найпростіше завдання для дитини, але неймовірно цікаве! А ще запропонуйте школярам створити яскраві 3D-моделі, вони точно будуть у захваті! Які ще інтернет-ресурси прийдуть на допомогу сучасному вчителю? Як використовувати Вiointeractive, 3D Human Anatomy, Pigeonetics? Аби дізнатися, перегляньте виступ!

Любов Цукор: Незалежно від того, що ми викладаємо, ми маємо стимулювати дітей до дослідження, до пошуку новаторських ідей.

Що ж ми маємо розвивати в учнів: творче мислення, творчі здібності чи креативність? Насправді всі ці поняття пов'язані між собою, але є і відмінності. Так, творче мислення – це оригінальність і незвичність ідей, творчі здібності особистості – це синтез її властивостей і рис характеру, а креативність – творча, новаторська діяльність. Ми можемо та маємо розвивати креативність учнів, і в цьому вам допоможуть Бібліотека розробок «На Урок», Бібліотека онлайн-тестів «На Урок» та... друдли! 

Онлайн-тести – універсальний інструмент, який допоможе змінити підхід до навчання. Любов Цукор запропонувала дієві вправи та завдання для різних предметів із використанням онлайн-тестів:

  1. Пошук ключової фрази.
  2. Асоціативне мислення. 
  3. Розважальні тести. 
  4. Прийом «Кола по воді». 

Також лекторка радить використовувати друдли – візуальні загадки, які неабияк подобаються школярам. Бажаєте дізнатися про це більше? Неодмінно перегляньте виступ!

Ганна Дудіч: Віртуальної екскурсії в навчальному процесі надають можливість вийти за межі програми.

Віртуальні екскурсії – дуже цікавий та ефективний формат роботи, особливо в умовах дистанційного навчання. Їх можна та варто використовувати на уроках літератури, історії, географії та біології, а також під час занять у різноманітних гуртках. Такі екскурсії виконують одразу кілька важливих завдань:

  • підвищують інтерес до предмету;
  • надають можливість вийти за межі програми;
  • поєднують навчальний матеріал з реальним життям;
  • дозволяють вийти за межі класу, зокрема в часи карантинних обмежень.

Ганна Дудіч радить завітати на Музейний портал МАН, побувати на віртуальному 3D-турі національним музеєм космонавтики, запустити тур за допомогою Google Earth, користуватися програмою Nearpod, ThingLink та Canva. Уже цікаво, чи не так? Тож неодмінно перегляньте виступ!

Владислав Голод: Дистанційне зондування Землі – чудова можливість для організації якісних уроків.

Дані дистанційного зондування Землі неабияк стануть у пригоді під час навчання, особливо актуальним їх використання є під час уроків географії та екології. Моніторинг атмосфери, моря, землі, клімату... Можливостей безліч! І головне – все неймовірно цікаво. Завдяки ДЗЗ можна моніторити зміни в кожному окремому місті та створювати цікаві проєкти, які згодом можуть перетворитися на справжні наукові дослідження. 

Владислав Голод рекомендує використовувати платформи супутникового моніторингу EO Browser та Giovanni, Global Land cover, NASA FIRMS, Windy та іншиі. Бажаєте дізнатися більше? Перегляньте виступ!

Лілія Талан: Залучаючи інтернет-ресурси в роботу в початковій школі, необхідно враховувати вікові особливості учнів.

Також важливо обирати лише перевірені ресурси, випрацювати процедуру допуску учня до мережі, розповідати про культуру поведінки в мережі, про небезпеки та дозувати час роботи з ресурсом. Взагалі ж інтернет-ресурси – незамінні помчіники вчителя початкової школи. Адже їх можна використовувати:

  • для самостійної роботи учнів
  • з метою підготовки викладача до занять
  • для самоосвіти педагога
  • з метою організації практичної роботи на занятті
  • для організації позаурочної роботи

Лілія Талан радить використовувати інтерактивні дошки (наприклад, Drawonte для малювання, Wikiwall для створення плакатів, Realtimeboard для спільної роботи, Conceptboard для нотаток і, звісно, Jamboard). Також варто залучити у свою роботу такі ресурси як LearningApps, PhET, Poodll, «На Урок» та, звісно, офіційні ресурси на кшталт сайту МОН. Бажаєте дізнатися більше? Подивіться виступ!

Вікторія Богданова: Інтернет-ресуси дозволяють не лише легко подати теорію і створити цікаві роздаткові материали, а й розробити навчальні проєкти та навіть перевірити знання учнів.

Існує безліч цікавих та корисних для навчання інтернет-ресурсів, які варто використовувати у своїй роботі вчителю. І один із найкращих – Canva. З його допомогою можна створювати презентації, плакати, інфографіки, діаграми та навіть відео! А ще він підходить для спільної роботи та надзвичайно простий у використанні. 

Також Вікторія Богданова рекомендує активно використовувати Coggle, Xmind та Mindmeister – чудові сервіси для створення інтелект-карт, від яких учні просто у захваті! Бажаєте дізнатися про всі нюанси роботи з цими сервісами? Перегляньте виступ!

Євгенія Карлаш: Лепбуки подобаються всім, а створювати їх надзвичайно просто.

Це можна робити навіть дистанційно! Звісно, з використанням простих та цікавих онлайн-ресурсів. Наприклад, створити яскраву наочність можна за допомогою такого простого та звичного PowerPoint. Насправді це дуже просто!

Це був неймовірно практичний виступ, під час якого Євгенія Карлаш покроково продемонструвала етапи створення щаблонів для лепбуку. Впевнені, ви теж хочете навчитися! Тоді неодмінно перегляньте виступ!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter