Як оцінювати учнів в умовах каратину? Це питання неабияк хвилювало багатьох учителів України. І от МОН нарешті надало роз'яснення у листі.
Так, для учнів 1-2-х та 3-х пілотних класів має застосовуватися формувальне та підсумкове оцінювання. Для учнів 3-4-х класів почтакової школи, а також базовоі та профільної школи – поточне, формувальне та підсумкове оцінювання (тематичне, семестрове, річне).
Оцінювання може проводитися як у синхронному, так і в асинхронному режимі. У листі МОН заначено, що саме синхронний режим забезпечить належну об'єктивність, але при цьому вимагає належного технічного забезпечення як учителів, так і учнів. Згідно з рекомендаціями МОН, учні можуть:
- виконувати тести на платформах GoogleClassroom, Naurok, Moodle тощо;
- виконувати письмові роботи (у тому числі диктанти) через Zoom, Skype тощо;
- брати участь в усних формах контролю (індивідуально чи у групах) через Zoom, Skype тощо;
- брати участь в онлайн-семінарах чи онлайн-форумах, на платформах дистанційного навчання;
- виконувати інші завдання, запропоновані вчителем.
Асинхронний режим є більш гнучким (учні зможуть виконати завдання тоді, коли зручно), але є менш об'єктивним. Однак у такому режимі учні можуть:
- виконувати тести на платформах GoogleClassroom, Naurok, Moodle тощо;
- виконувати писмові роботи у текстових редакторах (Word та інші);
- надсилати вчителю виконані завдання електронною поштою чи у месенджерах (Viber, WhatsApp, Facebook тощо);
- писати диктанти з використанням відео та аудіозаписів від учителя;
- знімати відео або записувати аудіо своїх усних відповідей;
- виконувати інші завдання, запропоновані вчителем.
МОН рекомендує фіксувати навчальні досягнення учнів в електронному щоденнику, надсилати в індивідуальному порядку тощо. Оприлюднювати оцінкуи перед усім класом неприпустимо.
Також у МОН наголошують на тому, що основною метою оцінювання учнів під час дистанційного навчання є перш за все забезпечення зворотнього зв'язку між учнем та вчителем, а не перевірка чи контроль. Тому рекомендується надати пріоритет не поточному, а формувальному оцінюваню. Воно може здійснюватися і в усній, і у письмовій формі.
«Якщо вчитель застосовує одну з платформ для дистанційного навчання (Googleclassroom, Naurok, Moodle тощо), він може налаштувати опцію переходу учня до наступної теми за умови виконання перевірочного завдання за вивчену тему. Це дозволить зменшити навантаження на вчителя, пов'язане з «ручною» перевіркою знань, а учню – здійснювати самооцінювання успішності оволодіння навчальним матеріалом».
з листа МОН «Щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 навчального року»
Також пропонується надсилати готові роботи у месенджерах чи електронною поштою, тоді як усні завдання вчитель може перевірити через відеозв'язок.
Дізнатися більше про організацію оцінювання під час дистанційного навчання ви можете за посиланням.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.