Яким буде цей навчальний рік? Поки що відповідь на це запитання не знає ніхто. Але у наших силах підготуватися до нього! Саме цьому було присвячено Всеукраїнську інтернет-конференцію «Навчальний рік 2020-2012: виклики та можливості». Чи буде навчання дистанційним, як у минулому навчальному році? Можливо. А як зробити його простішим та ефективнішим? Про це говорила у своєму виступі Любов Цукор – головна редакторка та авторка статей журналу освітнього проекту «На Урок», вчителька української мови та літератури.
Виклики, що постають перед учителем
Цієї осені ми вступаємо у новий навчальний рік із безліччю невідомих. Перш за все, це можлива поява гібридного навчання, що передбачає чергування онлайн і офлайн уроків. Саме собою, у подібних умовах перед вчителем постає чимало викликів, основні з яких ми розберемо:
1. Втрачається контакт із учнями. Підтримуйте його віртуально! Не бійтеся знімати навчальні відео, навіть якщо вони виглядатимуть не так ідеально, як хотілось би. Непрезентабельний фон, люди, що можуть потрапити у кадр – дітям це байдуже. Головне, що їм потрібно, це повернутися до нормальності, а ваш голос допоможе у цьому.
2. Складніше розвивати емоційний інтелект. Навіть на відстані ми маємо продовжувати розвивати комунікативні навички та емоційний інтелект учнів, використовуючи вже відомі та нові прийоми. А ще варто опанувати основи педагогіки довіри – і тут вам стане у пригоді авторський курс Ганни Сукачової на сайті «На Урок».
Також під час уроку можна використати наступні прийоми:
- На початку навчального року приділіть кілька хвилин емоціям. Запитайте учнів про те, що змусило їх учора сміятись?
- Якомога частіше звертайтеся до учнів на ім’я, особливо під час онлайн-уроків.
- Спробуйте використовувати актуальні меми чи «вірусні» відео.
- Спробуйте різні фони, якщо працюєте через Zoom.
- Використовуйте карти настрою і для себе. Це покаже, що ви відчуваєте, а діти у відповідь будуть охоче ділитись емоціями.
3. Завелике навантаження на дітей і вчителя. Це додаткова можливість активніше використовувати принципи інтеграції та проєктного навчання. Для впровадження цих методів використовуйте проєкти на сайті «На Урок» (а ще неодмінно перегляньте вебінари та конференції на тему проєктної діяльності).
4. Необхідність знайти універсальний підхід. Але насправді варто шукати унікальний підхід до кожної дитини. Запропонуйте учням різні варіанти для виконання одного завдання. Спробуйте портфоліо чи відеовідповіді, дозвольте самостійно обрати формат, у якому учні будуть здавати домашню роботу.
5. З’являється потреба записувати уроки. Цей виклик пов’язаний із чудовими можливостями – почніть вести блог або канал на Ютубі. Прикладом, що надихає, є історія одеського вчителя, що виклав на своєму каналі понад 400 відеоуроків.
6. Виклики перед молодими вчителями. Аби допомогти молодим викладачам, діліться власним досвідом та не соромтеся демонструвати підтримку. Таким чином ви не лише допоможете колезі, а й знайдете друга.
7. Немає змоги подорожувати, відвідувати музеї. Використовуйте віртуальні екскурсії, посилання на які можна знайти на сайті «На Урок». Інший чудовий приклад – ресурс «Stellsrium Web», присвячений дослідженню космосу. Діти зможуть:
- досліджувати понад 60 000 зірок;
- знаходити планети та супутники;
- спостерігати за різними астрономічними явищами;
- вести щоденник спостережень тощо.
Аби дізнатися більше про виклики та можливості, які дарує нам онлайн-середовище, перегляньте виступ!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.