2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення
Лайфхаки, що допоможуть в організації змішаного навчання.

Сучасна освіта має постійно оновлюватися! Цьогоріч інновацією (хоча і трохи вимушеною) стало змішане навчання – інтеграція досвіду навчання з педагогом та в онлайн-форматі. Не варто його боятися. Навпаки, воно дозволяє якомога ефективніше використовувати переваги очного та електронного навчання і нівелювати чи бодай компенсувати недоліки кожного з них. 

Для українських шкіл змішане навчання – новий формат. Як же перейти від класичного формату навчання до нового? 

Як зробити змішане навчання ефективним?

  1. Які інформаційні канали використовуються у вашій школі? Це може бути офіційний шкільний сайт, електронна пошта, мобільний зв'язок, локальна мережа, блоги вчителів, соцмережі, хмарні сервіси тощо. А що підходить вам та вашим учням найбільше? 
    Завчасно оберіть платформи, які ви будете використовувати під час навчання. У Журналі «На Урок» ви знайдете інформацію про безліч корисних сервісів, які допоможуть організувати продуктивну інтерактивну діяльність.  
  2. Скористайтеся моделями для змішаного навчання: ротація станцій, ротація лабораторій, перевернутий клас та гнучка модель. Вони побудовані таким чином, щоби учні засвоїли навчальний матеріал спочатку теоретично, а потім закріпили його на практиці. 
    Обираючи модель навчання для конкретного заняття, радимо вам поміркувати над тим, яка з моделей допоможе учням досягти поставлених цілей. 
  3. Подумайте над тим, як можна організувати систему поточного, проміжного та підсумкового контролю засвоєння знань. Для цього ви можете розробити онлайн-тести чи запропонувати учням цікаві проєктні завдання тощо. 
  4. Диференціюйте навчання. Змішане навчання при зміні робочих зон дозволяє вибудовувати різні навчальні маршрути: вчитель об'єднує клас у групи, залежно від рівня засвоєння матеріалу учнями, специфічних педагогічних цілей та індивідуальних особливостей дітей.
    Звісно, планування освітнього процесу під час змішаного навчання відрізняється від традиційного підходу, оскільки викладач має спланувати роботу учнів на уроці та вдома. При цьому варто застосовувати індивідуальний підхід до учнів. 
  5. Проводьте персональні консультації (у месенджерах, за допомогою відеозв'язку тощо). Поясніть дітям, що не варто соромитися ставити запитання, оскільки надалі незнання матеріалу буде складно надолужити!  
  6. Доповнюйте навчальний контент, призначений для самостійного опрацювання, коментарями, поясненнями та інструкціями у форматі аудіо чи відео. Додавайте до навчального матеріалу план роботи й оцінювання, тести для самоперевірки та довідковий матеріал для подальшого вивчення теми. 
  7. Застосуйте формувальне оцінювання: так ви зможете об’єктивно порівнювати теперішні успіхи дитини з її попередніми досягненнями. 
  8. Розробіть оптимальний план із термінами для кожного компоненту змішаного навчання, оскільки новий формат потребує суворого регламенту. Зрештою, так простіше.
  9. Мотивуйте учнів до навчання у новому форматі! Створіть правильні умови та атмосферу у класі: це надихатиме школярів на плідну роботу, допоможе їм розвиватись і ставати кращими.
  10. Обговоріть із учнями стандарти для умов роботи в дистанційному режимі. Перевірте, чи мають діти необхідні умови для навчання. Наприклад, якщо вдома у деяких ваших учнів відсутній доступ до якісного інтернету, ви можете домовитись з учителем інформатики, щоби вони залишалися після занять у школі та користувалися можливостями комп'ютерного класу. 
    Також на обговорення з учнями можна виносити питання про спосіб сприйняття та запам'ятовування навчальної інформації. А ще можна поговорити про те, як зробити дискусії у проєктних завданнях ефективнішими тощо. Діти можуть запропнувати щось цікавеньке!
  11. Під час занять ставте відкриті запитання, що вчать думати та аналізувати, проводьте рефлексію, використовуйте вікторини, проводьте сократичні семінари тощо. 
  12. Боріться з учнівською прокрастинацією! Наприклад, розбийте терміни виконання завдань на частини: замість того, щоби давати учням великий проєкт, розділіть його на менші завдання та визначте терміни на виконання кожного.

Організація змішаного навчання – завдання не із простих! А втім, новий формат може відкрити для вчительства неймовірні можливості у плануванні та проведенні занять.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter