28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання
Переносимо різні види навчальної діяльності в онлайн.

Реалізація змішаного навчання вимагає перенесення частини навчальних активностей в онлайн. Яких саме? Відповідь доволі очевидна – ми можемо винести на дистанційне навчання все, з чим діти здатні впоратися самі. Вправи, у виконанні яких діти найбільше потребують допомоги вчителя, мають залишитися у форматі класичних уроків.

Яка наша мета? Зробити учнів активнішими, урізноманітнити кількість контенту, розвантажити урок, вивільнити час для обговорень і практичної діяльності. На прикладах конкретних дисциплін погляньмо, які види завдань можна без зайвих проблем адаптувати до змішаного навчання.

Менше теорії, більше спілкування і практики

Найбільш розповсюдженою схемою змішаного навчання є самостійне вивчення учнями теорії з повторенням, уточненням та практичною роботою у класі. Зрештою, саме її, у більшості випадків, дітям зручніше проходити у власному темпі. Безсумнівно, такий варіант підходить не для всіх предметів. Але варто спробувати! А моменти, які дітям не вдалося зрозуміти, можна пояснити у класі, попередньо провівши на початку уроку короткий тест.

Опрацювання підручника онлайн. Звісно, для цього вам знадобиться електронний підручник, або його відсканована версія. Поставте завдання опрацювати матеріал удома та попросіть дітей тримати підручник у спільній теці класу. Читаючи, діти мають виділяти фрагменти: що викликали запитання (зеленим), що здалися найбільш важливими (жовтим), та матеріал, що викликав складнощі (червоним). 

На початку уроку передивіться нотатки учнів – так ви зможете побачити глибину роботи над текстом та позначити проблемні місця.

Вивчаємо іноземні мови

Використовуйте змішане навчання для роботи над вимовою та перекладами. Варто зауважити, що навчальна програма 6-9 класів передбачає використання перекладачів та іншомовних джерел, тож можете сміливо включати до комплексу вправ гугл-перекладач, де є можливість прослухати оригінальну вимову. 

Попросіть дітей надиктувати фразу та надіслати у чат, а решту класу – виставити оцінки за найкращу вимову. Згодом, під час уроку, ви розберете основні помилки та попрацюєте над звуками, що викликають складнощі. 

Інша вправа, що чудово працює в умовах змішаного навчання, це сприймання мови на слух. Попросіть учнів перекласти уривок із фільму або трейлер. Це має бути маленьке відео на 5-10 хвилин, присвячене темі, що цікава дітям (інтерв’ю актора, огляд фільму тощо). Переклад можна надіслати у чат. Ще один цікавий варіант виконання цього завдання – учень усно перекладає трейлер для класу під час уроку (закадровий переклад). Охочі можуть накласти свій голос на відео та відчути себе справжнім актором дубляжу.

Аналізуємо книги

Попросіть учнів знайти найкращу рецензію на книгу в інтернеті та надіслати її у чат. Чому сподобалася саме вона? Нехай діти дадуть відповідь на це запитання. Якщо рецензія не українською, школярам варто зробити її переклад. Завдяки цьому завданню діти переглянуть кілька рецензій, буктрейлерів чи роликів від критиків. Це допоможе скласти власну думку, навчить аналізувати прочитане та дозволить розширити світогляд. 

Запропонуйте дітям тему для обговорення: «Чи є «Портрет Доріана Грея» такою вже гарною книгою?» або «Чому це роман став класичним?». Нехай учні знайдуть рецензії на користь/проти цієї тези. Обговоріть матеріал, який зібрали школярі, у класі. Працюючи за такою схемою, ви зробите дітей активнішими та розвиватимете навички пошуковій діяльності.

Кличемо учнів на допомогу

Не маєте часу для пошуку додаткового контенту? Попросіть учнів допомогти вам: че стане чудовою основою для вправи, домашнього завдання або самостійної роботи. В Інтернеті безліч відео, що демонструють природні явища – кульову блискавку, вогні святого Ельма, плато, карстову печеру, каверну, приклади пустель в Україні тощо. 

Під час пошукової роботи діти навчаться класифікувати явища та виявляти притаманні їм ознаки. Така діяльність поєднує перевірку, актуалізацію та закріплення знань.

Проводимо лабораторні роботи

Якщо у вас не вистачає матеріалів або часу на практичні роботи у класі, перенесіть цей вид діяльності в онлайн. Знайдіть відповідний дослід у мережі та попросіть учнів зробити його опис після перегляду відео (документацію експерименту). Які матеріали використано, яке вони мають значення, який очікується ефект, яка послідовність дій, мета, результат, висновок? 

Важливо знати: часто діти не бачать відмінностей між «очікуваним ефектом», «результатом» та «висновком», однак ці пункти дуже важливі для проведення науково достовірного експерименту. Наведіть приклад: 

  • Експеримент: дослідження вірусу в тілі кажана.
  • Очікуваний ефект: вірус свині здатен прижитись у тілі кажана.
  • Результат: вірус не лише прижився, але й мутував, ставши небезпечним для людини.
  • Висновки: 1. Кажан та свиня чутливі до хвороб одне одного. 2. Можуть бути резервуаром збудника. 3. У їхньому тілі можуть зароджуватися віруси, потенційно смертельні для людини.

Спостереження за екологією

Адаптуйте спостереження за природою чи станом екології під змішане навчання. Цей тип завдань також передбачений навчальною програмою. Згідно з нею учень має набути таки вмінь: «Самостійно чи в групі досліджувати живу природу, аналізувати й визначати проблеми довкілля; оцінювати значення біології для сталого розвитку», а також, розв’язувати «біологічні задачі, ситуативні вправи щодо вирішення проблем стану довкілля, біорізноманіття, ощадного використання природних ресурсів тощо».

Запропонуйте дітям такі завдання: 

  1. Дорогою зі школи звернути увагу на те, що відбувається довкола та зробити фото сміття. Сфотографувати місця (з геолокацією або адресою), що вимагають догляду. На уроці об’єднайте дані, зібрані класом та створіть мапу засмічених місць. На її основі можна зробити проєкт – точки, де просто необхідно поставити урни. Обговоріть з дітьми, де і на якій відстані одне від одного варто поставити смітники. Перегляньте урбаністичний влог зі Львова про нові підземні контейнери для сміття.
  2. Проєкти або спостереження за довкіллям, що пов’яжуть біологію та математику. Наприклад, можна підрахувати вартість лавочок або урн, що знаходяться біля вашого будинку. 
  3. Знайти типи рослин, що вивчали на уроці та сфотографувати приклади листя, шишок тощо. Розсортувати фото за ознаками. Наприклад: однодольні та дводольні.

Аби діти не відкладали завдання у «довгу шухляду», попросіть їх робити поповнення матеріалу щотижня. Заведіть на гугл-диску теки для кожного учня, де знаходитимуться зібрані фото.

Такі прості та цікаві прийоми допоможуть відчути, у якому напрямку рухатися, як переформатувати уроки на шляху до впровадження змішаного навчання. Щойно ви зрозумієте, за якою схемою будуються подібні активності, змішане навчання перестане викликати занепокоєння та стане одним із улюблених видів діяльності як для вас, так і для ваших учнів!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter