Новини

Освітні потреби школярів у прифронтових територіях: результати дослідження

Повномасштабне вторгнення РФ в Україну чинить величезний негативний вплив на сферу освіти загалом та на кожну дитину зокрема. Та навіть попри всі складнощі, що зараз супроводжують освітній процес, понад 50% учнів у Донецькій, Дніпропетровській, Запорізькій та Харківській областях планують після випуску зі школи продовжити навчання в Україні. Такі результати дослідження «Освітні потреби школярів у прифронтових областях України», проведеного освітньою організацією «Навчай для України».

Згідно з даними дослідження, 89-95% учнів продовжують навчатися у школі, в якій вони вчилися і до 24 лютого 2022 року. 

Більше половини учнів планують після закінчення школи вступати до українських закладів вищої освіти, але лише 30% із них вважають, що мають на це високі шанси. І лише 6-9% опитаних хочуть навчатися за кордоном.

Водночас 80% учнів зазначають, що, ймовірно, потребуватимуть підтримки під час вступу до закладів освіти. 50% із них говорять про необхідність додаткових занять із англійської мови, математики та української мови.

Найбільшими перешкодами для ефективного навчання з точки зору школярів є погане розуміння деяких предметів та їхня велика кількість, а також нестача спілкування з однокласниками. Ще діти скаржаться на проблеми з необхідністю зосередитися на навчанні та недостатню підтримку з боку батьків. Учителі під час опитування назвали ті самі проблеми.

Важливо зауважити, що у сільській місцевості, згідно з даними опитування, менше доступу до додаткових можливостей для навчання. Так, лише 9% учнів із сіл відвідують репититорів, натомість у містах ця цифра зростає до 25%. Також 28% дітей із сіл мають власний гаджет для навчання, тоді як такі пристрої є у 50% школярів із міст. 

Загалом і для батьків, і для вчителів важливим залишається моральний і ментальний стан дітей. Тож вони з розумінням ставляться до того, що рівень успішності дитини може знизитися.

Якість освіти дітей під час війни батьки учнів оцінюють як незадовільну. Водночас більшість відмічає зусилля педагогів працювати навіть в таких умовах. Але освітні втрати, спричинені вторгнення РФ в Україну, є комплексною проблемою, що потребує системної роботи та синхронізації зусиль усіх в освітній сфері.

Йдеться насамперед про безпеку, нестачу технічних засобів, відсутність підручників, скасування або перенесення занять – все це призводить до серйозних освітніх втрат.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter