Цьогоріч в Україні вперше відбувся Форум якості освіти. Головною його темою стало забезпечення якісної освіти в умовах війни з проєкцією на Перемогу. У межах Форуму голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак презентував чотири стратегічні завдання, які стоять перед освітньою галуззю:
- удосконалення системи зворотного зв’язку про якість освітньої політики;
- розбудова внутрішньої та зовнішньої системи забезпечення якості освіти;
- формування ефективної мережі закладів освіти;
- актуалізація системи оцінювання вчителів.
Учасники форуму розглянули теоретичні питання в трьох секціях.
1. «Забезпечення доступу до якісної освіти. Діємо на рівні громади».
Тут засновники закладів освіти та представники місцевих органів управління освіти розглядали такі важливі питання як забезпечення закладів освіти укриттями, організація ефективного дистанційного навчання, а також – плинність педагогічних кадрів.
Зрештою були запропоновані рішення про необхідність пошуку інвесторів для будівництва / реконструкції укриттів, але не менш важливо в цьому контексті спростити процедури тендерних закупівель послуг ремонтних / будівельних робіт.
Для того, аби організувати якісне дистанційне навчання варто попрацювати над залученням коштів для забезпечення комп’ютерною технікою учнів і вчителів (їх можуть надати засновники закладів освіти та спонсори), підключити всі заклади до інтернету та підвищити цифрову компетентність учителів.
А для того, аби розвʼязати проблему плинності кадрів, пропонується вдосконалити систему фінансового заохочення, забезпечити надання пільгових кредитів освітянам на придбання житла (а в сільскій місцевості – забезпечити житлом), виділити кошти на підвезення вчителів до місця роботи, й окремо – підтримати педагогів, які здобувають другу вищу педагогічну освіту.
2. «Школа в умовах війни – як забезпечити якість».
У цій секції керівники закладів освіти та їхні заступники обговорювали питання освітніх / навчальних втрат. Аби їх подолати, потрібно приділяти увагу кожному учню, максимально залучаючи його до навчання. Важливо також оцінити рівень розвитку соціально-емоційних навичок та визначити чинники, що впливають на результати навчання. Не менш важливо оптимізувати навчальний матеріал та, звісно, подбати про психічне здоров’я та добробут учнів і вчителів.
Для компенсації освітніх втрат радять зробити навчальні плани більш гнучкими, додати можливості для надолуження пропущеного (наприклад, в освітніх таборах, під час індивідуальних і групових занять/консультацій). Додатково пропонується сформувати в учнів навички самостійної роботи, планування діяльності, самоконтролю, а також – забезпечити постійну взаємодію з батьками дітей. І, звісно, використовувати в навчанні цифрові технології.
3. «Оцінювання професійної діяльності вчителів: нові підходи та можливості».
У цій секції обговорювали систему оцінювання професійної діяльності вчителів, що зараз діє в Україні. До дискусії долучилися сертифіковані вчителі, керівники ЗЗСО та їх засновники, громадські діячі, представники наукової спільноти.
Головний висновок: необхідно розробити єдину уніфіковану процедуру оцінювання професійної діяльності вчителів, яка водноча поєднуватиме кращі міжнародні практики та буде прийнятною для системи освіти в Україні.
У результаті було запропоновано розробити концепцію оцінювання професійної діяльності педпрацівників, а також -
внести зміни до законодавства в частині оцінювання їхньої професійної діяльності. Ще один важливий нбанс: необхідно розробити інструментарій оцінювання, вдосконалити процедуру внутрішнього та зовнішнього оцінювання.
Усі напрацювання надано на розгляд Міністерству освіти і науки України, їх також буде враховано під час складання плану роботи Державної служби якості освіти на наступний рік.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.