Навчальний рік щойно розпочався, а старшокласники разом із вчителями вже починають готуватися до випускних іспитів та вступу до вишів. Звісно, у кожного педагога є свій рецепт успішної підготовки учнів до ЗНО. Проте час від часу в нас виникає бажання дізнатися, що роблять інші, які принципи застосовують, які прийоми і методи використовують. Ми спробували відповісти на запитання, що найчастіше виникають у вчителів.
Які завдання допоможуть учням підготуватися до ЗНО?
Що треба робити: розв’язувати задачі чи вчити теорію, писати есе чи диктанти, проводити дослідження чи проходити тестівання? Обирайте на власний розсуд! Головне – систематично працювати. Найкраще запропонувати дітям для виконання різнотипні завдання, які змушували б застосовувати знання в різних ситуаціях, сприяли повторенню і закріпленню вивченого.
З яких тем починати повторення?
Можна розділити теми для повторення за ступенем вивченості, почати з тих, які найгірше запам’яталися, а далі розглянути ті, що вже опановані й не потребують багато часу та уваги. Логічно також почати із теми, яку діти запам’ятали або зрозуміли найгірше, а далі розглядати вже ті, що краще знайомі. Таким чином ми отримуємо більше часу для вивчення матеріалу. Проте корисно також буде почати повторення із знайомого матеріалу. У такий спосіб ми одразу зменшуємо обсяг повторюваного, а діти отримують дієву мотивацію до навчання, побачивши, наскільки швидко просуваються у підготовці до іспиту.
Які форми роботи використовувати – індивідуальні чи групові?
Як представити інформацію?
Готуючи завдання для опрацювання, не забувайте про особливості психіки людини: краще запам’ятовується матеріал, який додатково підкріплений наочними засобами – малюнками, схемами, відео тощо. Якщо є така можливість, можна організувати екскурсію – в інше місто, на виробництво, в музей тощо.
Як фіксувати і зберігати дані?
Давайте запропонуємо учням підготувати бази даних, що у зручній формі представлятимуть необхідну інформацію – це можуть бути таблиці, схеми, конспекти, занотовані у зошиті або записані окремими файлами на електронних носіях. Нехай це буде шпаргалка, яку вони ніколи не візьмуть із собою на іспит. Проте точно систематизують і запам’ятають матеріал.
Бажаєте дізнатися про підготовку учнів до ЗНО, після якої діти посміхаються, про мислення зростання, як невід’ємну частину підготовки до ЗНО, а також про екзаменаційний стрес, його причини і наслідки? Станьте учасником вебінару «Ефективна підготовка до ЗНО: практичні поради і техніки», який відбудеться 12 вересня о 18.00.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.