Новини

Підсумки інтернет-конференції «Підвищення кваліфікації вчителів: через самоосвіту до професійного зростання»

Підвищення кваліфікації освітян – це цілеспрямований процес, орієнтований на постійне вдосконалення професіоналізму, розвиток майстерності та формування нових навичок педагогічної діяльності. І сучасному вчительству неабияк пощастило! Чому? Бо вони мають свободу у виборі освітніх програм, форм навчання (є численні онлайн- чи офлайн-платформи), закладів освіти, установ і організацій та інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації.

Детальніше про шляхи та інструменти підвищення кваліфікації вчителів розповіли лектори на неймовірній Всеукраїнській інтернет-конференції «Підвищення кваліфікації вчителів: через самоосвіту до професійного зростання», яка відбулася сьогодні, 21 листопада. Отже, про що йшла мова?

Любов Цукор – «Право вчителя: огляд важливих документів, що стосуються підвищення кваліфікації»

Під час свого виступу лекторка розповіла про види онлайн та офлайн інструментів для самоосвіти педагогів, а саме: про тренінги та майстеркласи, вебінари та семінари, навчальні курси, фахову літературу та про обмін досвідом із колегами. До того ж детально розглянула ключові тези з основних документів, які стосуються питання підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників. 

Окрему увагу лекторка приділила платформі «На Урок», яка є суб’єктом підвищення кваліфікації та відкриває перед учителем дійсно широкі можливості: вебінари, конференції, онлайн-курси тощо.

Наталія Понежа – «Не сертифікатами єдиними, або для чого навчатися сучасному учителю»

Виступ Наталії Понежі був присвячений актуальним питанням: як зараховувати вчителю набрані години та чому підвищення кваліфікації інколи перетворюється на колекціонування сертифікатів. Лекторка поділилася власним досвідом того, як оцінює якість самоосвіти вчителя та на що звертає увагу при перевірці сертифікатів. 

Окрім того, спікерка розповіла про те, чим може допомогти держава та суб'єкти підвищення кваліфікації, щоби сприяти реальному, а не формальній самоосвіті вчительської спільноти: мова йшла про матеріальну мотивацію у вигляді неупередженого та об'єктивного оцінювання (створення конкуренції) та про способи боротьби з академічною недоброчесністю.

Ганна Сукачова – «Онлайн-курси – сучасний інструмент підвищення кваліфікації»

У своїй лекції Ганна Сукачова розповіла про базові моменти, які допоможуть учителю спланувати підвищення кваліфікації, серед них: Що мене цікавить? Чого я хочу навчитися? Скільки годин я можу виділити на підвищення кваліфікації? Яка періодичність занять мені потрібна? Які форми підвищення кваліфікації мене цікавлять? 

Окрім того, лекторка поділилася з освітянами тим, як онлайн-курси «На Урок» допомагають саморозвиватися. Пані Сукачова зазначила, що учителі мають можливість переглянути курси повторно для закріплення матеріалу, можуть скористатися додатковими матеріалами для більш глибокого вивчення теми, а також, плануючи підвищення кваліфікації, чітко розумітимуть, скільки годин зараховується.

Віктор Немченко – «Проєктна діяльність в арсеналі сучасного вчителя: можливості для професійного зростання»

Під час виступу лектор розповів про типові проблеми, які заважають учителю якісно підвищувати кваліфікацію та професійно вдосконалюватися. Мова йшла про складність/певну невизначеність законодавчих аспектів, які регулюють та регламентують питання підвищення кваліфікації вчителя. Крім того, підвищення кваліфікації має неабиякий відсоток формалізму (підвищення кваліфікації «для галочки»). Нестача вільного часу теж призводить до «пасивної» самоосвіти. 

Ще пан Немченко розкрив учителям секрети того, як можна поєднати самоосвіту, професійне зростання та підвищення кваліфікації. Деталі дивіться у записі виступу! Насамкінець лектор розповів про вебінари та проєкти як ефективний інструмент для підвищення кваліфікації та професійного зростання. 

Іван Юрійчук – «Сертифікація вчителів: місія можлива»

Стандарти сприяють професіоналізації вчителювання та підвищують статус професії. У цьому переконаний Іван Юрійчук. Спікер у своєму виступі наголосив на тому, що непроходження сертифікації не передбачає жодних негативних наслідків, а сертифікат про проходження сертифікації чинний протягом 3 років. У сертифікації можуть брати участь лише ті педагоги, які мають стаж не менше 2 років. 

До того ж лектор розповів учителям про поетапне проведення сертифікації освітян: незалежне тестування, самооцінювання, вивчення практичного досвіду роботи, реєстрація та результати. Детальніше у записі виступу! 

Олена Дячук – «Від недискримінації в освіті до протидії булінгу»

У своєму виступі Олена Дячук наголосила на тому, що одним з основних напрямів підвищення кваліфікації є створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища. На думку лекторки, учителі мають обов’язково ознайомитися з відповідною законодавчою базою: Закони України «Про запобігання та протидію дискримінації», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

Окрім того, пані Дячук поділилася цікавими та ефективними практичними порадами, які допоможуть учителям у створенні безпечного освітнього простору. Які саме? Дивіться у записі виступу!

Завершилася інтернет-конференція вже традиційною панельною дискусією, під час якої наші спікери намагалися дати відповідь на запитання «Самоосвіта вчителя: мінливі тенденції чи складова професійного успіху?». Це був неймовірно насичений день! І вже зовсім скоро ви зможете подивитися запис конференції на нашому YouTube-каналі – не пропустіть!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter