Новини

Підсумки інтернет-конференції «Українська мова та література: ідеї та досвід викладання»

3 квітня – не просто ще один день карантину, адже у цей день відбулася Всеукраїнська інтернет-конференція «Українська мова та література: ідеї та досвід викладання». Так-так, карантин карантином, а можливість дізнатися щось нове, цікаве та корисне зайвою ніколи не буде! Тим паче, що зараз саме час поговорити про те, як організувати викладання української мови та літератури в умовах дистанційного навчання.

Наталія Борисенко – «Розширення кордонів мислення та меж запам'ятовування на уроках літератури»

Чи можна допомогти дітям без проблем запам'ятати важливу інформацію? Звісно! Якщо задіяти рухову, моторну, довготривалу, емоційну, образу та логічну пам'ять. Та чи можливо задіяти всі ці різновиди пам'яті (чи хоча б частину) одночасно? Саме цю проблему лекторка розглянула під час свого виступу, та запропонувала дієві рішення. Перш за все пропонується ввести цікаві види діяльності:

  • створення паспорту твору;
  • створення паспорту героя;
  • розробка ментальної карти;
  • створення літературних мемів за сюжетами творів;
  • створення лепбуку;
  • розгадування кроссенсів;
  • розробка різноманітних проєктів;
  • використання віршів та каліграм.

Лекторка окремо зупинилася на кожному з перелічених видів діяльності, надала практичні поради та наочно продемонструвала результат на прикладі роботі своїх учнів.

Алла Баєва – «ЗНО: хвилюватися не можна готуватися»

Цьгорічне ЗНО точно буде особливим хоча б через карантин. Але не варто надто хвилюватися! Звісно, учням не по собі, адже у багатьох був певний план дій, який тепер довелося відкинути. У цій ситуації на допомогу дітям має прийти вчитель, готови допомогти, надихнути та скреативити! Цій темі і присвятила свій виступ лекторка. 

Що ж може зробити вчитель? Перша за все – подбати про емоційне налашутвання (тут допоможуть цікаві меми та відео, мотиватори та образи). А також допомогти спланувати діяльність (розподілити час на теми за програмою ЗНО, працювати з тестовими зошитами, онлайн-уроки, систематичні тренування). При цьому можна використати корисні прийоми:

  1. 1 день – 1 тема (допомагає правильно розподілити час).
  2. SKRUM-дошка (дозволяє організувати та систематизувати роботу).
  3. Розвиток аналітичного та послідовного мислення (допомагає навчитися виділяти головне). 
  4. Навчальні кейси (залучає до співпраці, розвиває вміння систематизувати інформацію).

Також можна запропонувати учням самостійно розробити якісний контент та навіть шпаргалки! Наприклад, у вигляді мемів. Дитяча фантазія не має меж! 

Також лекторка окремо зупинилася на особливостях проведення онлайн-уроків в умовах дистанційного навчання та навела багато цікавих прикладів активностей, якими можна скористатися у такій ситуації.

Катерина Суховєєнко – «Особливості подачі нової теми з української мови в умовах дистанційного навчання»

Карантин карантином, але нові теми вивчати все одно необхідно. Утім, як зробити це максимально правильно та ефективно? Цьому важливому питанню присвятила свій виступ Катерина Суховєєнко. 

Як та у якому форматі провести урок засвоєння нових знань? Це може бути онлайн-конференція, проведення уроку за допомогою робочих аркушів та навіть самостійне опрацювання нової теми. Кожен із цих варіантів цікавий та корисний. Лекторка детально розповіла про особливості організації онлайн-конференції, як вести бесіду та порадила, чим замінити дошку. Також лекторка розказала, яким має бути урок з використанням робочиїх аркушів та дала корисні поради щодо їх створення. 

Окремо спікерка зупинилася на особливостях самостійного опрацювання школярами нової теми. Складно? Ні, якщо є детальний план, який складається з кількох однаково важливих пунктів:

  • підручник;
  • презентація;
  • таблиця;
  • аудіозапис;
  • відеозапис.

Як саме це зробити? Усі деталі у виступі!

Наталія Немировська – «Інтерактивні вправи на уроках української мови та літератури»

Як урізноманітніти подачу навчального матеріалу? За допомогою інтерактивних вправ! Саме про них під час свого виступу говорила Наталія Немировська. 

Інтерактивні вправи – популярний та дієвий вид роботи. Певні, що ви точно користуєтеся такими прийомами як «Мікрофон», «Крісло автора», «Акваріум», «Дебати», «Коло ідей» тощо. Але насправді їх ще більше! Лекторка розповіла про методи, які використовує у власній роботі, серед яких такі цікаві види робіт як «Метаплан» та «Мотрійка». Також під час виступу було запропоновано декілька цікавих інтернет-ресурсів, використання яких значно пожвавить навчальний процес. Так, ви можете разом із учнями створювати цікаві ребуси, саморобні кубіки для сторітелінга, додатки для перевірки тестових завдань та дошки для спільної роботи з учнями.

Покажіть дітям, що навчатися – це не нудно!

Людмила Ющенко – «Формування навичок аргументації на уроках мови»

Для того, щоб навчити дітей вести діскусію та обґрунтовувати власну думку, необхідно сформувати в учнів навички аргументації. Про те, як це зробити, розповіла під час свого виступу Людмила Ющенко. 

Лекторка детально зупинилася на питанні цінності навичок аргументації, перелічила ознаки переконливих аргументів та навела кілька прикладів. Але, на жаль, учнівські аргументи не завжди звучать так само переконливо. Утім, є методи, які дозволяють ефективно працювати над розвитком навичок аргументації:

  1. «4 кути».
  2. «Броунівський рух».
  3. «Мозковий штурм».
  4. «Обери позицію».
  5. «Круглий стіл» тощо.

Окремо лектора зупинилася на прикладах ефективних методів і прийомів формування навичок аргументації та навела кілька цікавих вправ, які точно сподобаються учням. Перевірте на своїх вихованцях!

Любов Цукор – «5 творчих завдань для дистанційної роботи»

Дистанційне навчання може біти і цікавим, і ефективним. І активностей для роботи у такомй форматі насправді чимало! Саме про такі нестандартні та творчі завдання і говорила під час свого виступу Любов Цукор.

Лекторка надала кілька готових варіантів завдань для школярів:

  1. Щоденник героя. Під час карантину діти можуть вести щоденник від свого імені, або ж від імені вигаданого героя.
  2. Мій сусід. Учні можуть уявити, що вони живуть у Будинку «Слово» по сусідству з кимось із відомих письменників (наприклад, із Хвильовим), та написати про це твір.
  3. «Абетковий словограй». Діти мають написати текст, усі слова у якому починаються з одінєї літери.
  4. Читацький челендж. Діти об'єднуються у групи та разом читають якусь книжку.
  5. (Не)випадкові історії. Діти мають створити історію на основі випадково згенерованого сюжету.

І не забувайте про додаткові вправи: грайте в асоціації та проходьте тести! І на останок спікерка дала кілька цікавих порад на час карантину, які точно допоможуть учителю не просто якісно організувати роботу, а й продемонструвати учням, наскільки вони важливі.

Це був неймовірно насичений день! І вже зовсім скоро ви зможете подивитися запис конференції на нашому Ютуб-каналі – не пропустіть!

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter