Новини

Почало діяти Положення про дистанційне навчання

16 жовтня 2020 року набуло чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Воно передбачає розширення можливості для дистанційного навчання здобувачів освіти. Нагадаємо, нове Положення затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115.

«Ми розуміємо, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання. Діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі. Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти».

                                              т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет

Згідно з положенням, дистанційна форма освіти є виключно добровільною, а щоб перейти на неї, батьки мають подати відповідну заяву. Але якщо раніше учні, які бажали перейти на дистанційку, мали мати високий рівень навчальних досягнень (10-12 балів), то тепер таке право мають усі без виключення школярі.

Технології дистанційного навчання:

  • можна використовувати для проведення оцінювання, консультацій, вивчення окремих тем з предмета;
  • можна використовувати для надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг для осіб з особливими освітніми потребами;
  • дозволяють продовжувати освітній процес під час карантину та інших надзвичайних обставин (без переведення учнів на дистанційну форму).

Також документ передбачає можливість організації змішаного навчання. Положення передбачає, що обов’язково мають враховуватися інтереси учнів під час дистанційного навчання:

  • організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями;
  • під час дистанційного навчання мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з ООП з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку;
  • заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі;
  • для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв'язку тощо;
  • організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо. 

Враховуючи автономію закладів освіти, існу. можливість самостійно визначати механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання. Способи контролю виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками схвалюватиме педрада.

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter