Корисні та цікаві додаткові матеріали до нового навчального тижня НУШ.

22 тиждень у Новій українській школі – тиждень транспорту! Саме зараз першачки дізнаються багато цікавої інформації про різні види транспорту та поглиблять такі важливі знання правил дорожнього руху. Згідно з Модельною навчальною програмою, 22-й тиждень буде дуже насиченим та цікавим!

Вправа «Який буває транспорт?»

Покажіть дітям картинки з різними видами транспортних засобів і запропонуйте визначити, яке призначення має кожен з них: пасажирський, наземний, підземний, повітряний, сільськогосподарський, вантажний, водний. Попросіть пригадати, який транспорт діти бачать дорогою до школи?

Бесіда «Що ми знаємо про транспорт?»

Учні знають про транспорт не так мало, як може здаватися. Запитайте у дітей, які транспортні засоби вони бачать дорогою до школи, а можливо, якимись із них вони користуються? Серед орієнтовних запитань можуть бути такі:

  • Які види транспорту ви вже знаєте?
  • Які транспортні засоби ви бачили у нашому місті/селі?
  • Чи можна обійтися без транспорту?
  • Як ви гадаєте, чи впливає (а якщо впливає, то яким чином?) транспорт на довкілля?
  • Як зробити так, щоб транспорт був безпечним для природи?
  • Де «живе» транспорт?
  • Що треба робити, якщо транспортний засіб, наприклад, автомобіль, зламався?
  • Для чого потрібні правила дорожнього руху?
  • Які дорожні знаки ви бачили/знаєте?
  • Для чого потрібен світлофор?

Загадки та ребуси про транспорт

Запропонуйте дітям трохи перепочити під час уроку та відгадати цікаві загадки про транспортні засоби!

Покрути його педалі –
Й повезе в далекі далі.
Є звичайний, є гірський,
Жовтий, білий, будь-який...
(Велосипед)

У синім небі путь моя,
Швидше за всіх літаю я.
Маю крила, хоч не птах.
Люди звуть мене …
(Літак)

Є великий, є малий,
З вантажами, легковий.
По дорогах поспішає,
У собі людей катає.
(Автомобіль)

Їде він без коліс
Через поле, через ліс,
Із гори на гору
У зимову пору.
(Сани)

Через море-океан,
В сильний шторм чи ураган
Впевнено вперед прямує,
А на ньому люд мандрує.
(Корабель)

(Машина)

(Трамвай)

(Мопед)

Виготовлення машинок із паперу

Влаштуйте невеличкий майстер-клас і покажіть дітям, як можна швидко та без зайвих зусиль змайструвати зі звичайного аркушу паперу яскраву машинку. Запропонуйте першачкам також спробувати свої сили й створити таку машинку самостійно або з вашою допомогою!

Гра «Я – пасажир»

Підготуйте аркуші з ролями для кожного учня. На початку гри кожен гравець обирає собі роль, витягуючи з капелюха аркуш із відповідним написом. Хтось буде водієм, а хтось – пасажирами, але кожен з пасажирів також має свою роль. Наприклад, мати з дитиною, молодий чоловік, школяр, бабуся тощо. Додатково на аркуші зазначена зупинка, на якій має вийти чи зайти пасажир. Учитель бере на себе обов’язки кондуктора.

Коли водій займає своє місце, кондуктор пропонує пассажирам зайти до автобуса. Попросіть дітей розміщуватися в салоні уявного автобуса, враховуючи те, яку роль вони виконують. Після того, як діти розмістилися, вчитель перевіряє, чи все було зроблено правильно. Якщо ні, необхідно ввічливо допомогти пасажирам розміститися. Наприклад, молодий чоловік може поступитися місцем матері з дитиною чи дідусеві. Розміщуючи пасажирів, кондуктор пояснює їм свої дії.

Кондуктор роздає пасажирам квитки й автобус рушає, а вчитель дорогою оголошує зупинки, наприклад «Школа», «Магазин», «Лікарня». На кожній зупинці хтось з пасажирів залишає автобус, а хтось заходить. Потім роль кондуктора можна доручити комусь із дітей.

Після гри запитайте в учнів, чи зрозуміли вони, як саме має поводитися пасажир? Складіть разом правила поводження у громадському транспорті.

Гра «Розставляємо дорожні знаки»

У місті безліч дорожніх знаків і необхідно навчитися всі їх розрізняти! Розкажіть першачкам, якими бувають знаки: попереджувальні, пріоритету, заборонні, наказові, інформаційно-вказівні та сервісу. Треба багато всього запам’ятати! Але зрозуміти, де який знак, не так уже й складно, якщо зіграти у цікаву гру.

Приготуйте макет вулиці. на якому позначені дорога, пішохідний перехід, перехрестя та машини (можна зробити такий макет власноруч, а можна просто знайти та роздрукувати фото чи малюнок), а також картки із зображеннями різноманітних дорожніх знаків. Запропонуйте дітям уважно роздивитися макет, подумати, які дорожні знаки можуть бути на вулиці, та розставити їх (наприклад, на позначення пішохідної зони та автобусної зупинки). Поступово додавайте деталей, розповідаючи, що біля будинку йдуть дорожні роботи, в кінці вулиці – крутий поворот, поряд школа тощо. Яких ще знаків не вистачає?

Пазли «Місто транспорту»

Складати пазли люблять і діти, і дорослі. А тематичні пазли  допоможуть дітям швидше запам’ятати різноманітні транспортні засоби. Створити такі пазли ви можете самостійно!


У Бібліотеці «На Урок» ви знайдете розробки колег, які теж можуть надихнути на роботу

Тема: Урок з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» на тему: «Для чого потрібен транспорт?»
Автор: Попач Оксана Василівна
Про матеріал: Мета уроку – дати дітям уявлення про види транспорту та його призначення; удосконалювати обчислювальні навички школярів, уміння аналізувати та порівнювати, вилучати зайве; поглибити знання про правила поведінки в громадському транспорті; удосконалювати вміння працювати з технічним конструктором; розвивати увагу, спостережливість; виховувати толерантне ставлення до всіх членів суспільства.


Тема: Презентація «Диво-транспорт»
Автор: Дядюра Олексій Миколайович
Про матеріал: Ця презентація допоможе ознайомити учнів 1 класу з видами транспорту, які полегшують життя людини.Застосування розробки сприятиме формуванню вміння користування транспортом, розвитку мислення, вихованню бережливого ставлення до речей, власного життя і здоров'я. (За підручником О.В.Тагліна, Г.Ж.Іванова «Я досліджую світ 1 клас».


Тема: Матеріал до лепбука «Транспорт»
Автор: Попач Оксана Василівна
Про матеріал: Наповнення до лепбука транспорт. Пазли. Загадки. Картинки. Ребуси. Роздруковуєте пазли, розрізаєте – і нехай учні складають. Адже їм так буде цікавіше, робити все з вами, а не дивитись на готовий. Картинки про види транспорту (спеціальний та громадський). Завдання використовувати можна протягом тематичного тижня.


Тема: Інтерактивна презентація до тижня «Транспорт» для учнів початкових класів
Автор: Берхмілер Марина Степанівна
Про матеріал: Презентація може бути використана при вивченні теми «Транспорт» у першому класі НУШ. На 20 слайдах розміщені інтерактивні вправи, які навчать дітей розрізняти види транспорту, загадки й відгадки до них, ребуси, QR-код та мультфільми про транспорт.


Тема: Розробка ранкової зустрічі для 1 класу на тему «Який буває транспорт?»
Автор: Павлова Елена
Про матеріал: Мета заняття – сформувати лексику до теми «Транспорт»; розвивати пізнавальний інтерес дітей; дати знання про засоби пересування; уточнити і розширити уявлення дітей про види транспорту, їх призначення; створити дружню атмосферу


Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях

  1. «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  2. «Мій/наш клас». 2 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  3. «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  4. «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  5. «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  6. «Я і моя Батьківщина». 6 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  7. «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)». 7 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  8. «Техніка, яка допомагає». 8 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  9. «Ігри». 9 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  10. «Театр». 10 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  11. «Мода». 11 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  12. «Пригоди крапельки». 12 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  13. «Зима». 13 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  14. «Таємниці космосу». 14 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  15. «Подорожуємо в часі». 15 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  16. «Зимові свята». 16 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  17. «Світ захоплень». 17 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  18. «Я – мандрівник». 18 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  19. «Ми – дослідники. Ми – винахідники». 19 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  20. «Спорт». 20 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  21. «Мої улюблені книжки». 21 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.