Продовжуємо підбивати підсумки Всеукраїнської інтернет-конференції «Навчальний рік 2020-2021: виклики та можливості» та публікуємо тези виступу Лілії Талан, учителя початкових класів Хмельницької спеціалізованої школи І ступеня №30, учителя-методиста. Лектор протягом трьох років пілотує проєкт НУШ та має просто неймовірний досвід.
Навчальний рік 2020/2021 піде за одним із трьох сценаріїв, але ми маємо підготуватися до кожного з них!
- Сценарій 1 – звичний режим початку та тривалості навчального року.
- Сценарій 2 – організація освітнього процесу в карантинних умовах (соціальне дистанціювання, мінімізація переміщення учнів та комунікації між ними в межах закладу освіти, дотримання нормативів).
- Сценарій 3 – дистанційне навчання (лист МОН від 23.03.2020 №1\9-173,від 16.04.2020 №1\9-213 – методичні рекомендації «Організація дистанційного навчання в школі»).
Чого ж учителям варто очікувати від початку навчального року? Поки що бачимо підвищений рівень тривожності в освітян та учнів, недовіру до джерел інформації, зниження рівня взаємодії та комунікації, концентрацію на власних потребах (я-центризм) та зниження рівня соціалізації.
Як адаптуватися до змін у навчанні в умовах карантину? Спікер запропонувала педагогам власні напрацювання, які допоможуть в організації навчання у новому році:
- Створіть правила колективу (текст, піктограми) з урахуванням особливостей організації освітнього процесу: загальні норми, особливості колективу, епідеміологічна ситуація.
Зауважте! Недостатньо прикрасити клас яскравими плакатами з правилами поведінки. Створюйте їх разом із дітьми, обов'язково обговоріть кожен пункт правил. - Створіть куточок настрою, щоби стежити за емоційним станом учнів. Для цього потрібно розграфити аркуш на колонки та вписати у вертикальні – дати, в горизонтальні – імена учнів. Тепер діти зможуть робити тут позначки щодо свого настрою.
Зауважте! Заздалегідь визначтеся разом із дітьми, які кольори відповідатимуть певному настрою (наприклад, зелений – радість, жовтий – сум, помаранчевий – апатія, червоний – злість). - Розробіть разом із учнями пам'ятку «Умій володіти собою».
Спікер поділилася з учителями низкою вправ, які доречно проводити у початкових класах:
- Вправа-рефлексія «1...10»: діти (на початку, всередині чи наприкінці заняття) записують у зошитах у стовпчик числа від 1 до 10 та занотовують після кожної позначки свої очікування від уроку: те, що б вони хотіли, щоби відбувалося протягом уроку, навчального тижня/року).
- Вправа «Золота рибка»: учні вирізають з паперу рибок та записують на них три бажання, які хочуть втілити в реальність протягом навчального року.
- Вправа «Дзеркало»: діти об’єднуються у пари, стають навпроти одне одного і по черзі лише жестами розповідають щось співрозмовнику. Співрозмовник має відгадати, про що саме йде мова.
- Вправа «Компліменти»: учні стають колом і по черзі говорять одне одному по компліменту.
- Вправа «Скарбничка ідей»: діти власноруч створюють скриньку, до якої складатимуть аркушики з ідеями видів діяльності.
- Вправа «Перемога над монстром». Діти малюють на папері злого монстра, який символізує те, що їх найбільше турбує, і:
а) змінюють олівцями злий вираз обличчя на добрий;
б) розривають малюнок з зображенням монстра на клаптики.
Поведінка учнів – ключ до розуміння їхніх почуттів і потреб. Це сигнал, який допоможе педагогам зрозуміти, як реагувати на ту чи іншу ситуацію та що відбувається з дитиною. Користуйтеся прийомами ненасильницького спілкування, яке ґрунтується на емпатії.
Бажаєте дізнатися більше? Перегляньте виступ!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.