Ключові тези виступу Лілії Талан.

Продовжуємо підбивати підсумки Всеукраїнської інтернет-конференції «Навчальний рік 2020-2021: виклики та можливості» та публікуємо тези виступу Лілії Талан, учителя початкових класів Хмельницької спеціалізованої школи І ступеня №30, учителя-методиста. Лектор протягом трьох років пілотує проєкт НУШ та має просто неймовірний досвід.

Навчальний рік 2020/2021 піде за одним із трьох сценаріїв, але ми маємо підготуватися до кожного з них! 

  1. Сценарій 1 – звичний режим початку та тривалості навчального року.
  2. Сценарій 2 – організація освітнього процесу в карантинних умовах (соціальне дистанціювання, мінімізація переміщення учнів та комунікації між ними в межах закладу освіти, дотримання нормативів).
  3. Сценарій 3 – дистанційне навчання (лист МОН від 23.03.2020 №1\9-173,від 16.04.2020 №1\9-213 – методичні рекомендації «Організація дистанційного навчання в школі»).

Чого ж учителям варто очікувати від початку навчального року? Поки що бачимо підвищений рівень тривожності в освітян та учнів, недовіру до джерел інформації, зниження рівня взаємодії та комунікації, концентрацію на власних потребах (я-центризм) та зниження рівня соціалізації.

Як адаптуватися до змін у навчанні в умовах карантину? Спікер запропонувала педагогам власні напрацювання, які допоможуть в організації навчання у новому році:

  1. Створіть правила колективу (текст, піктограми) з урахуванням особливостей організації освітнього процесу: загальні норми, особливості колективу, епідеміологічна ситуація.
    Зауважте! Недостатньо прикрасити клас яскравими плакатами з правилами поведінки. Створюйте їх разом із дітьми, обов'язково обговоріть кожен пункт правил.  
  2. Створіть куточок настрою, щоби стежити за емоційним станом учнів. Для цього потрібно розграфити аркуш на колонки та вписати у вертикальні – дати, в горизонтальні – імена учнів. Тепер діти зможуть робити тут позначки щодо свого настрою. 
    Зауважте! Заздалегідь визначтеся разом із дітьми, які кольори відповідатимуть певному настрою (наприклад, зелений – радість, жовтий – сум, помаранчевий – апатія, червоний – злість).
  3. Розробіть разом із учнями пам'ятку «Умій володіти собою».

Спікер поділилася з учителями низкою вправ, які доречно проводити у початкових класах:

  • Вправа-рефлексія «1...10»: діти (на початку, всередині чи наприкінці заняття) записують у зошитах у стовпчик числа від 1 до 10 та занотовують після кожної позначки свої очікування від уроку: те, що б вони хотіли, щоби відбувалося протягом уроку, навчального тижня/року).
  • Вправа «Золота рибка»: учні вирізають з паперу рибок та записують на них три бажання, які хочуть втілити в реальність протягом навчального року.
  • Вправа «Дзеркало»: діти об’єднуються у пари, стають навпроти одне одного і по черзі лише жестами розповідають щось співрозмовнику. Співрозмовник має відгадати, про що саме йде мова.
  • Вправа «Компліменти»: учні стають колом і по черзі говорять одне одному по компліменту.
  • Вправа «Скарбничка ідей»: діти власноруч створюють скриньку, до якої складатимуть аркушики з ідеями видів діяльності.
  • Вправа «Перемога над монстром». Діти малюють на папері злого монстра, який символізує те, що їх найбільше турбує, і:
    а) змінюють олівцями злий вираз обличчя на добрий;
    б) розривають малюнок з зображенням монстра на клаптики.

Поведінка учнів – ключ до розуміння їхніх почуттів і потреб. Це сигнал, який допоможе педагогам зрозуміти, як реагувати на ту чи іншу ситуацію та що відбувається з дитиною. Користуйтеся прийомами ненасильницького спілкування, яке ґрунтується на емпатії.

Бажаєте дізнатися більше? Перегляньте виступ!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter