Добірка цікавих вправ та завдань для третьокласників.

Історія – яскравий ліхтар, що освітлює сучасний світ. І хоча учні починають вивчати цю дисципліну лише у 5 класі, вони ще з молодшого шкільного віку мають усвідомити, наскільки важливо знати якомога більше про події минулого і сьогодення. Це у майбутньому допоможе їм хоча б на елементарному рівні моделювати власні перспективи. 

Програма для 2 місяця навчання 3 класу НУШ пропонує школярам шукати відповіді на наступні запитання: Що було, коли мене не було? Як довідатися про минуле? Що буде, коли я виросту? Як зберегти те, що є? Чому зникають тварини/рослини/речі? Ми підготували добірку цікавих, пізнавальних завдань відповідно до програми НУШ! 

Чи жили динозаври одночасно з людьми?

Якщо вашим учням пощастило побачити в музеях природознавства хоча б одну інсталяцію із кісток динозавра, вони, мабуть, замислювалися над тим, чи співіснувало раніше людство разом із цими велетнями. Якщо так, то кмітливість та інстинкт самозахисту первісних людей вражає! 

Запропонуйте третьокласникам переглянути відеоролик і виконати завдання, що нижче. 

Запитання для обговорення:

  • Чи правда, що вчені вважають деяких птахів динозаврами? (Так. Предків птахів відносять до надряду динозаврів)
  • Які сучасні тварини існують із часів динозаврів? (Целоканти (риби) і крокодили. Вони еволюціонували та дещо змінилися, але залишаються нащадками динозаврів)
  • Чи є наразі наукові докази стосовно того, що колись люди та динозаври жили в один час? (Ні. Є лише припущення про знайдені скам'янілості)
  • Що є обов'язковим для наукового твердження про співіснування людей і динозаврів? (Докази: потрібно знайти кістки людини та динозавра, що скам'яніли в одному й тому ж шарі породи)
  • Тож чи можна стверджувати, що колись динозаври жили на Землі разом з людьми? (Гіпотетично це можливо, але всі докази говорять нам, що відповідь – ні)
  • Назвіть часовий проміжок (згідно з радіометричним датуванням) між зникненням динозаврів та еволюцією людини. (Приблизно 66 мільйонів років)
Додаткове завдання. Третьокласники мають створити комікс на тему «Як жили динозаври?» (розвиток зв'язного мовлення). У коміксі можна описати один день із життя сім'ї динозаврів. У хмаринках із діалогами обов'язково записуються окличні, спонукальні речення та звертання. 

Авторський логотип

Запропонуйте учням пофантазувати та намалювати авторський логотип, що містить елементи національної культури з минулого та сучасності. Наприклад, він може містити в ескізному вигляді архітектурні пам'ятки України, національні музичні інструменти, елементи традиційного українського одягу, візерунки вишиванок тощо. Альтернатива: учні можуть виготовити логотип із пластиліну або у вигляді аплікації (для цього потрібно роздрукувати елементи національної культури, вирізати їх та зробити з них логотип).

Далі кожен учень презентує свою роботу класу і розповідає, які саме елементи містить логотип, чому було обрано саме їх.

Примітка. Для цього завдання вчитель має спочатку розповісти учням, які існують види культури. Так діти краще розумітимуть, що можна додавати до авторського логотипа.

Приклади логотипів:

Анкета

Учні мають уявити, що вони – люди з майбутнього (2200 рік), які на машині часу прилетіли у 2020 рік. Учитель роздає третьокласникам аркуші з короткими анкетами, які «гості з майбутнього» мають заповнити, щоби дати уявлення про те, як вони живуть. 

Запитання для анкети: 

  1. Як ви переміщуєтесь у просторі? Який вид транспорту для цього використовуєте?
  2. Яких тварин ви обираєте у якості домашніх улюбленців?
  3. Чи навчилося людство керувати погодою?  
  4. Що для вас є найкращим відпочинком?
  5. Які страви у вас вважаються вишуканими?
  6. Які цінності ви маєте?
  7. Чи дізналися ви про те, у чому секрет щастя? Якщо так, то поділіться відкриттям.

Третьокласники заповнюють анкету та зачитують свої відповіді класу. Ця вправа чудово розвиває в учнів креативне мислення та уяву.

«Те, чим я пишаюсь»

Запропонуйте учням взяти аркуш формату А4 та розділити його на три колонки: «Я у минулому», «Я зараз» та «Я у майбутньому». У першу колонку потрібно наклеїти маленьке фото з дитсадка, у другу – фото себе зараз, а у третій намалювати малюнок себе у майбутньому. Під фотографіями та малюнком третьокласники мають написати про те, чим вони пишаються (3-5 пунктів). Готові роботи учні здають учителю – їх можна зберегти та показати дітям у випускному 9 або 11 класі.

Приклади: 

  • у першій колонці: пишаюся своєю допитливістю; маю перші успіхи у грі на фортепіано; разом із татом змайстрував годівничку;
  • у другій колонці: допоміг сестрі виконати домашнє завдання; знаю краще іноземну мову, ніж торік; забрав із притулку цуценя та доглядаю за ним;
  • у третій колонці: вступив до омріяного ВНЗ; став успішним дизайнером одягу; навчився кататися на ковзанах.

Ця вправа піднімає настрій та самооцінку, вчить помічати у буденності позитив та допомагає бодай трохи визначитися з цілями на майбутнє.

Народні інструменти України

Це завдання виконується в кілька етапів. Спершу школярі мають переглянути відео та одночасно встановлювати відповідності між назвами народних інструментів України і їхніми зображеннями.

 

Правильні відповіді: 1 – ріжок; 2 – сурма; 3 – зозулька; 4 – дуда; 5 – трембіта.

Далі третьокласники мають відповісти на наступні запитання: 

  1. Який з інструментів у відеоролику звучав найприємніше? Що саме у звучанні сподобалося найбільше?
  2. Які відчуття у вас викликало звучання народних інструментів?
  3. Як ви думаєте, які з народних інструментів гармонічно поєднувалися б за звучанням?

Еко-френдлі третьокласники

Запропонуйте учням об'єднатися у три невеликі команди та створити еко-плакати «Збережімо природу разом!». На плакаті має міститися інформація про збереження природних ресурсів, рослинного та тваринного світу. Далі кожна команда презентує готову роботу і наголошує на тому, що може зробити дитина для збереження природи.

Для натхнення радимо учням переглянути відеоролик:


Корисні матеріали для другого місяця навчання у 3-му класі НУШ із Бібліотеки «На Урок»:

Тема: Презентація дистанційного уроку я досліджую світ: «Минуле – теперішнє – майбутнє»
Авторка: Савченко Марина Володимирівна
Про матеріал: Завдяки цікавим вправам діти дізнаються, як виглядали раніше деякі предмети домашнього вжитку та як вони змінилися; як виглядають будинки різних народів та чим вони відрізняються; складуть правила поведінки для дітей, які залишаються вдома самі.


Тема: «Наукове та художнє слово про минуле»
Авторка: Тараніна Катерина Михайлівна
Про матеріал: Історія завжди викликала жвавий інтерес не лише в науковців, а й у звичайних людей. Тому історію «пишуть» багато людей. Однак твори на історичну тематику значно різняться. Одні, написані науковцями, насичені складними поняттями, численними фактами, супроводжуються спеціальними позначками й оформлені за встановленими в науковому товаристві правилами. А от коли до написання історії беруться митці (письменники, художники), історія перетворюється на захопливу розповідь з яскравими деталями.


Тема: Тренінгове заняття «Я – сучасний українець»
Авторка: Габрієлян Арміне Елдарівна
Про матеріал: Ця розробка формує в учнів активну громадську позицію, поглиблює поняття громадськості та знання про Україну; розвиває прагнення бути свідомими громадянами, патріотами своєї держави, виховує свідоме ставлення до обов'язків людини, громадянина, бажання своєю працею розбудовувати державу, гордитися своєю Батьківщиною.


Тема: Ми-майбутнє України
Авторка: Знахорчук Катерина Анатоліївна
Про матеріал: Розробка виховує в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до історії Батьківщини та рідного краю, поглиблює знання учнів про Україну, про видатних українців; формує переконання у нетлінності духовних скарбів народу; розвиває пізнавальну активність учнів.


Тема: Презентація «Доторкнись до природи серцем»
Авторка: Сидоренко Наталя Василівна
Про матеріал: Ця авторська розробка навчить дітей робити своє життя екологічнішим. Тут представлені ігри та цікавинки про збереження природи.


Тема: Україна – це ми! До дня гідності та свободи
Авторка: Савчук Ольга Юріївна
Про матеріал: Ця авторська розробка вчить учнів взаємодіяти з іншими дітьми, працювати в команді; вдосконалює вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел; поглиблює знання дітей про Україну; виховує патріотичні почуття, любов до рідного краю.

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter