Освітній омбудсмен Сергій Горбачов долучився до суспільної дискусії, яку розпочав міністр освіти і науки України Оксен Лісовий, який запропонував подумати над оптимізацією навчальних програм та переглядом кількості предметів (очільник МОН нагадав, що учні 7-9 класів нерідко мають по 20 предметів, а це наздвичайно велике навантаження).
«Коротка відповідь – ми маємо дбати не про «предмети», а про рівень освіти наших дітей. А це – хоча і пов'язані, але далеко не тотожні речі. Шкільний «предмет» – то дещо штучно виокремлена в інтересах організації освітнього процесу частина змісту освіти. Для нас же головним мають бути не «предмети», а які знання та компетентності отримають наші діти в результаті здобуття освіти. А тут варіацій може бути дуже багато – залежно від запитів та потреб саме наших дітей».
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов
Водночас він зауважив, що Україна дійсно займає одне з перших місць за кількістю предметів, які мають вчити діти, але це навряд можна вважати позитивним моментом, оскільки, згідно з результатами дослідження PISA ми маємо доволі посередні результати рівня якості освіти.
«Чому такі палкі дискусії – відповідь проста: переформатування змісту освіти буде мати наслідком те, що багатьом в освіті доведеться рішуче оновлювати свої навички та методичні підходи, опановувати нові методики викладання, серйозно перенавчатися. А це не всім до вподоби. Тому і спротив».
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов
Проте, як наголосив освітній омбудсмен, зробити це все одно доведеться. Адже ми маємо вчити дітей саме тому, що справді стане їм у пригоді в житті
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.