Результати конференції, присвяченої дистанційному викладанню природничих дисциплін.

Підбиваємо підсумки інтернет-конференції «Природничі дисципліни: навчаємо дистанційно» ми публікуємо тези Ірини Дядюшкіної – вчительки біології, спікерки «Ed Camp Ukraine» та «Всеукраїнської науково-практичної конференції». У виступі лекторка розповідає про власні методики викладання біології в умовах карантину та додатки, що полегшать роботу вчителя.

Карантин як діджиталізатор

Карантин поставив учителів у скрутне становище, але він же здатен підштовхнути нас адаптуватися до нових умов та покращити власні інтернет-компетенції. Варто зазначити, що онлайн-уроки значно відрізняються від звичайних, тож адаптація до карантину включає не лише опанування додатків, але і вироблення манери подачі матеріалу, актуальної в умовах дистанційного навчання.

Згідно з принципами біоадекватного навчання, учні не мають проводити за гаджетами більш 4 годин на добу. Тому навантаження (уроки, домашні завдання) варто планувати і розраховувати, звертаючи увагу на наведені цифри. Тим паче, що постійно сидячі за монітором, діти навіть менше схильні слухати довгі пояснення, ніж у офлайн. Саме тому короткі пояснювальні відео у форматі скрайбінгу та сторітелінгу, чи інші креативні рішення, можуть стати як ніколи у пригоді.

Який тон витримати?

Оскільки карантин вимагає ізоляції, то вчителі і учні можуть відчувати брак спілкування та вражень. Спробуйте додати більше емоцій у заняття, використовуйте візуалізацію, особливо моделі рослин чи органів, що можна знайти у 3D додатках чи програмах доповненої реальності (QR-код додатку шукайте у записі виступу). 

Не менш корисними стануть принципи інтерактиву, гейміфікації, активізації та синергії (задіюємо всі органи відчуття). Пам’ятаймо, що через карантин учні перебувають у ситуації невизначеності та можуть відчувати тривожність. Спробуйте створити для дітей чіткий розпорядок, аби учні знали, о котрій годині відбуватиметься онлайн-зустріч, чого чекати від уроку та викладача.

Корисні додатки та прийоми

На жаль, чимало дітей уникають опрацювання текстів, тож ваше завдання – дати хоча б мінімум матеріалу, який школярі прочитають або опрацюють. У цьому випадку чудово підійдуть інфографіки, що можна власноруч створити за допомогою таких сервісів як: Easel.ly, Piktochart.com, Infogr.am, Visual.ly, Canva.com.

Звісно, зробити лабораторну роботу онлайн складніше, ніж у класі, але це можливо. На сервісі YouTube зберігається чимало уроків, лабораторних та відео-дослідів, що можна переслати учням у якості домашнього завдання через Google Classroom, та попросити записати результати досліду чи власні спостереження у зошит.

Корисними стануть інструменти для майндмепінгу, які можна використати просто під час уроку: Mind meister, Coggle, Рopplet. Також не варто забувати про інтерактивні дошки, що містять такі сервіси як: Zoom, Twiddla, Scrumblr, Whiteboard.

Дізнатися більше можна з виступу:

Конференція «Природничі дисципліни: навчаємо дистанційно» відбулася 24 квітня. У цей день були запропоновані дієві рішення, практичні прийоми та поради, які допоможуть організувати навчання на вищому рівні. І ви можете особисто пересвідчитися у цьому! Перегляньте запис конференції на нашому Ютуб-каналі та отримайте безліч корисної інформації!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter