Як організувати цікавий урок? Як зробити його корисним і водночас таким, щоб його зміст запам'ятався? Як максимально залучити у навчальний процес новітні технології в умовах браку коштів на технічне оснащення школи? Як бути зі школярами на одній хвилі в умовах їх гаджетоорієнтованості?
Ці питання практично щодня постають перед більшістю сучасних педагогів, які сприймають школу, як невід'ємну частину свого життя, де вони не тільки навчають, але і навчаються самі у школярів та разом з ними!
Найбільш важливі навички у ХХІ ст. та відповідні світові освітні тренди
Цьогоріч сучасна українська школа глобально змінює орієнтири. Змінюються вимоги до рівня знань та вмінь, та пріоритети навчання. Адже ті задачі, які поставали перед школою, вже не відповідають вимогам динамічного розвитку суспільства.
В умовах вільного доступу практично до будь-якої інформації цінність самих знань у світі в цілому дещо зменшується, поступаючись навичкам реального використання теорії, самонавчання, вмінню командної взаємодії та креативності мислення!
Отже, якщо узагальнити навички, на які найбільший попит, то отримуємо такі орієнтири для Української школи:
- навчальні (творчість, інноваційність, критичне мислення та вміння взаємодіяти у команді для вирішення спільної мети);
- вміння працювати з інформацією (ІКТ, інформаційна та медіаграмотність);
- життєві та соціальні навички (гнучкість та пристосовуваність, ініціатива та самостійність, відповідальність та лідерство).
Відповідно до попиту на навички, у світі виникають принципово відмінні тренди в освітньому процесі. Як зазначають експерти Education Dive, головними світовими трендами сучасної освіти на 2018 рік є:
- Інтегроване навчання, персоналізація навчальних програм із використанням гаджетів.
- Розвиток у межах шкіл креативних та STEM-майданчиків, широке залучення засобів віртуальної реальності у навчальний процес.
- Письмові завдання поступаються мультимедійному контенту, який дозволяє більш ефективно оцінити реальні знання та навички.
- Технології не мають витісняти живе спілкування: онлайн-платформи не можуть повністю замінити досвід роботи в групі, ігрові завдання та емоційну взаємодію.
В цих умовах найбільш ефективними є проектні форми навчання. Вони широко використовуються на практиці в багатьох європейських країнах, а в Україні – тільки-но набирають популярності.
Проектне навчання: зміст та способи реалізації
Проектне навчання – це динамічна форма пізнання, при якій учні не просто вивчають певні абстрактні відомості щодо влаштування навколишнього світу, а й безпосередньо випробовують на власному досвіді «як це працює».
Це дозволяє учням більш усвідомлено та вмотивовано навчатися, розвивати міждисциплінарні навички і вдосконалювати вміння командної взаємодії для досягнення спільної мети! Адже, як свідчить піраміда навчання, найбільш ефективний результат можна досягти лише при безпосередньому залученню учнів у освітній процес.
Проектне навчання може бути використане в межах будь-якої шкільної дисципліни у широкому діапазоні форм (наприклад, створення лепбуку, здійснення скрайбінгу, зйомка буктрейлеру, створення власного квесту тощо).
Як розробити успішний навчальний проект, які онлайн-платформи є найбільш ефективними, як долучитися до міжнародної проектної роботи зі своїми учнями – про це буде йти мова на нашому найближчому вебінарі (12.04.18).
Власним досвідом поділиться один із найкращих вчителів України, експерт Microsoft, офіційна представниця ряду міжнародних організацій в Україні (Varkey, PenPal Schools, Scientix тощо), перша представниця від України на Global Teacher Prize та чвертьфіналістка цього конкурсу – Ганна Дудіч.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.