Поурочно-тематичне планування з біології 10 клас

Про матеріал
Поурочно-тематичне планування з біології для 10 класу, 70 годин. Враховані усні та письмові перевірки знань здобувачів освіти.
Перегляд файлу

 

Поурочно – тематичний план

(10 клас)

Кількість годин на тему

Назва теми

№ уроку

Назва теми уроку

 

 

примітка

 

4

 

Вступ

1

Інструктаж з БЖ. Повторення знань, отриманих в основній школі. Коригуюче навчання.

 

2

Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок.

 

3

Фундаментальні  властивості живого.

 

4

Стратегія сталого розвитку природи і суспільства.

 

 

14

 

Тема 1. Біорізнома-ніття

5

Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. 

 

6

Сучасні критерії виду. Лабораторна робота 1. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу.

 

7

Навчальний проект 1. Складання характеристики виду за видовими критеріями.

 

8

Віруси та віроїди. Особливості їхньої організації та функціонування.

 

9

Гіпотези походження вірусів. Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування.

 

10

Роль вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами.

 

11

Пріони. Особливості їхньої організації та функціонування. Усний колоквіум.

 

12

Прокаріотичні організми: археї та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування.

 

13

Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. 

 

14

Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Рослини.

 

15

Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Гриби.

 

16

Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Безхребетні тварини.

 

17

Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Хребетні тварини.

 

18

Узагальнення та систематизація знань учнів. Контрольна робота.

 

 

15

 

Тема 2.

Обмін речовин і перетворення енергії

19

Білки: огляд будови й біологічної ролі.

 

20

Нуклеїнові кислоти: огляд будови й біологічної ролі.

 

21

Вуглеводи: огляд будови й біологічної ролі.

 

22

Ліпіди: огляд будови й біологічної ролі.

 

23

Практична робота 1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини.

 

24

Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем. Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів. Узагальнення. Тестування.

 

25

Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів.

 

26

Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією.

 

27

Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму.

 

28

Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму.

 

29

Вітаміни, їх роль в обміні речовин.

 

30

Порушення обміну речовин (метаболізму).

 

31

Значення якості питної води для збереження здоров’я людини. Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин.

 

32

Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини.  

 

33

Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму. Узагальнення та систематизація знань. Контрольна робота.

 

 

22

 

Тема 3. Спадковість і мінливість

34

Основні поняття генетики.

 

35

Закономірності спадковості. Гібридологічний аналіз: моногібридне схрещування.

 

36

Гібридологічний аналіз: ди- та полігібридне схрещування.

 

37

Гібридологічний аналіз: схрещування зчеплене зі статтю.

 

38

 Практична робота 2. Розв’язування типових генетичних задач.

 

39

Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини.

 

40

Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація.

 

41

Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині.

 

42

Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу.

 

43

Сучасний стан досліджень геному людини. Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. Усний колоквіум.

 

44

Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини.

 

45

Закономірності спадкової мінливості людини.

 

46

Закономірності неспадкової мінливості людини. Лабораторна робота 2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості.

 

47

Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації.

 

48

Біологічні антимутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів.

 

49

Генетичний моніторинг в людських спільнотах, особливості їх генофонду.

 

50

Закономірності розподілу алелів в популяціях.

 

51

Сучасні завдання медичної генетики.

 

52

Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини.

 

53

Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація.

 

54

Навчальний проект 2. Генотерапія та її перспективи.

 

55

Узагальнення та систематизація знань учнів. Контрольна робота.

 

15

Тема 4. Репродукція та розвиток 

56

Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів.

 

57

Особливості процесів регенерації організму людини.

 

58

Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи.  Правила біологічної етики.

 

59

Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають.

 

60

Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки.

 

61

Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань.

 

62

Статеві клітини. Лабораторна робота 3. Вивчення будови статевих клітин людини.

 

63

Особливості гаметогенезу у людини.

 

64

Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини.

 

65

Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. Репродуктивне здоров’я.

 

66

Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини.

 

67

Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини.

 

68

Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції). Лабораторна робота 4. Вивчення етапів ембріогенезу.

 

69

Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини.

 

70

Узагальнення та систематизація знань учнів. Усне опитування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
9 жовтня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку