Поведінка з рідними, товаришами, друзями, знайомими, незнайомцями

Про матеріал

Розробка містить ігри, тест, які доломожуть розвивати бажання осмислено вибирати друзів та умови, що сприяють збереженню і зміцненню здоров'я; повагу до себе й інших людей.

Перегляд файлу

 

Урок № 9

Тема. Поведінка з рідними, товаришами, друзями, знайомими, незнайомцями.
Мета: формувати поняття про взаємозв’язок здоров’я людини і соціальних
            умов. Розвивати бажання осмислено вибирати друзів та умови, що
            сприяють збереженню і зміцненню здоров'я; повагу до себе й інших
            людей. Виховувати культуру поведінки.
Обладнання: іграшка свинка, мікрофон, таблиця, зошити, підручники.
                                                             План уроку
      1. Вірш «Зайчатка і свиня».
      2. Гра «Інтерв’ю».
      3. Гра «Встав пропущені слова».
      4. Робота з таблицею.
      5. Фізкультхвилинка-гра «Що я роблю, я не скажу, - що роблю, я покажу».
      6. Робота в парах.
      7. Тест «Чи вмієш ти дружити?»
      8. Робота з підручником с.25, 26.
      9.Малюнок «Моя безпечна поведінка».

І. Організаційний момент.
                                           Психоформула

                     Дружно стали біля парт,
                     Свинка подивилась.
                     Тихо в класі – це не жарт.
                     Ще й всі посміхнулись.
                     - «Добрий день!»

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Тема нашого уроку заховалась у вірші Наталі Забіли «Зайчатка і свиня».
  • Послухайте уважно і скажіть, про що ми будемо спілкуватись сьогодні.

     

Стояла в лісі біла хатка

Поміж дубів та ялівців,

І там жили малі зайчатка –

Аж вісім жвавих стрибунців.

З братів найстарший був Стри­-

байчик,

Меткий та чималий на зріст.

А наймолодший, втішний зайчик

Був Побігайко - Куций хвіст.

 Такий веселий, дуже милий,

Всіх бавив сміхом голосним,

 І всі брати його любили

І піклувалися всі ним.

У хатці завжди гарно й чисто

Зайчата скрізь наводять лад:

І стіл, і лави - все на місці.

Був день осінній, непогідний,

А в хаті, в тиші і теплі,

Борщу поїсти в час обідній

Зібрались зайчики малі.

Стук-стук у двері!.. - Хто там?

- Свинка!

Блукаю в лісі цілий день...

Промокла під дощем щетинка...

Пустіть погрітися лишень!

  • Заходь, будь ласка! - 3 холоднечі Впустили зайчики Свиню.

Вона зайшла, скоріш - до печі,

Сідає ближче до вогню.

Ще й повела уважно писком.

І чує - борщ у казані...

 -А може, хоч маленьку миску

Борщу насиплете й мені?

  • Будь ласка! Просим, люба госте!

Залізла Свинка враз на піл,

Підсунулась до столу просто

Й поклала ратиці на стіл.

Схопила миску Свинка наша

Та як почне усе трощить:

І борщ, і галушки, і кашу,

Їсть - аж за вухами лящить!

Зайчата дивляться тривожно,

Як вмить зникає їх обід.

А гостя каже: - Жити можна!

Я вже наїлася як слід.

Тепер би ще любенько й радо

Лягти поспати в цей куток...

Давайте ж ковдри й простирадла,

Та ще й побільше подушок!

-Беріть в усіх, та не в малого!-

Насміливсь мовить старший брат.

А Свинка як рикне на нього:

  • Давай негайно кожен шмат!

І тут вона усі зайчачі

І ковдри й подушки стягла.

Вляглась на припічку гарячім,

Стулила очі й захропла.
- Отже, тема нашого уроку... Поведінка з рідними, незнайомими.

Стоять розгублені зайчата:

  • До чого ж це воно веде?..

Невже ж терпіти та мовчати?

І що нам їсти? И спати де?

Ще й вісім ліжечок у ряд.

А Свинка враз розкрила очі

Та як розсердиться й гукне:

  • Що за розмови серед ночі?!

Геть з хати! Не будіть мене! Зайчата від цього страшила Скоріш – у двері, за поріг!..

А дощ періщить що є сили,

І вітрюган збиває з ніг.

Мов потемнішав світ навколо!..

Заплакав навіть старший брат,

А Побігайко плаче вголос

І сльози котяться, як град.

Тремтять замерзлі зайченята

Невже ж загинуть привелось?

Коли це з хащі йде рогатий

Господар лісу – дужий Лось.

  • Що тут, - питає, - з вами сталось? Розповідайте все як слід!
  • Та, бач, до нас Свиня забралась, Поїла зразу наш обід.

Постелі відняла всі чисто, А нас прогнала аж у двір!..

  • Ех ви, нещасні, беззахисні! – Всміхнувся їм могутній звір. Та як зайшов до хати хвацько, Та як загримав на Свиню!

Аж загуло в печі зненацька,
 

Ще й іскри приснули з вогню!

Свиня й прокинутись не встигла,

Як покотилась геть, у двір!

Кудись світ за очі забігла

І не верталася з тих пір.

А зайченята стали жити

У теплій хатці, як колись.

Та тільки знали, з ким дружити,

Й нахаб нечемних стереглись!


 


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
                                       Гра «Інтерв’ю»

 -    Чому для вас важлива ця тема?

ІV. Актуалізація опорних знань.
-    Погрємось у гру і дізнаємось, кого як називають.
                                 Гра « Встав пропущені слова»

           Твоїх батьків, членів твоєї родини, близьких друзів твоїх батьків, які часто бувають у вас удома, називають ... знайомими...людьми.

            Перехожих на вулиці, пасажирів у транспорті, а також усіх, кого ти не знаєш в обличчя, але близько з ними не знайомий, називають...незнайомими..

людьми.

            Сусідів твого будинку, продавця з крамниці, де ви купуєте хліб, усіх, кого ти знаєш в обличчя, але близько з ними не знайомий, називають...

малознайомими ...людьми.


V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.

  -   Як ви себе поводите у родинному оточенні допоможуть нам дізнатись

завдання у таблиці.

      Фізкультхвилинка-гра «Що роблю, я не кажу, - що роблю, я покажу»

    Ведучий ( найактивніший учень, якого вибирає свинка) показує якийсь вид роботи по господарству ( миття підлоги, витирання пилу, миття посуду тощо),
а всі інші повинні повторити, а потім відгадати, що імітують рухи ведучого.

   -  Попрацюйте в парах, складіть правила поведінки у колективі, тобто вашій шкільній родині, щоб дізнатись які ви є товариші.

                                   Правила поведінки у колективі:

- називати одне одного по імені;

- бути уважним до оточуючих;

- розмовляючи, дивитися в очі співрозмовнику;
- бути ввічливим;
- намагатися поставити себе на місце іншого;
- уважно слухати і не перебивати співрозмовника;

- не розмовляти голосно, не використовувати брутальних слів, не розмахувати руками;
- не вихвалятися своїми вчинками;

- допомагаючи товаришам, не підкреслювати цього.

- До вашої уваги тест «Чи вмієш ти дружити?»

 

1) Твій друг (подруга) захворів і не прийшов до школи.

а) Зателефонуєш йому і поцікавишся здоров'ям — 5;

б) ніяк не відреагуєш — 1;

в) відвідаєш його, якщо хвороба не інфекційна — 10.
 

2) Друг (подруга) не впорався з домашнім завданням.

а) Даси йому списати — 5;

б) допоможеш розібратися — 10;

в) удаси, що тебе це не стосується — 1.
                                                        

3) Тобі дуже хочеться морозива, але у твого друга немає грошей.

а) Купиш морозиво тільки собі — 1;

б) позичиш другові гроші — 5;

в) купиш два морозива, сподіваючись, що і друг для тебе нічого не пожаліє — 10.
 

4) Вам подобається одна і та сама дівчинка (хлопчик).

а) Ви обидва (обидві) намагаєтесь якнайдужче сподобатися їй (йому) — 10;

б) удаєш, що нічого не помічаєш, і намагаєшся уникати цієї теми — 5;

в) при нагоді намагаєшся розповісти про друга (подругу) щось не дуже гарне — 1.
 

5) Однокласник запросив тебе на день народження, а друга — ні.

а) Ти нічого не скажеш йому і підеш сам — 1;

б) попросиш однокласника запросити й друга — 10;

в) підеш сам, попередньо пояснивши другові ситуацію, що склалася — 5.
 

6) Друг отримав не дуже приємне доручення прибрати клас чи вимити вікна.

а) Залишишся після уроків і допоможеш йому — 10;

б) поспівчуваєш йому і підеш додому — 5;

в) порадієш тихцем, що таке доручення отримав він, а не ти — 1.
 

7) Твій друг виграв приз у складному конкурсі.

а) Ти постараєшся взяти участь у подібному конкурсі — 5;

б) порадієш за свого друга — 10;

в) у душі позаздриш йому — 1.
 

Якщо ти набрав:

60 — 70 балів. Твої друзі можуть пишатися дружбою з тобою. Ти дуже надійна людина, з тобою — хоч у вогонь, хоч у воду. У вас із друзями повне взаєморозуміння.

20 - 59 балів. Ти непоганий товариш. Обережний, нерішучий, все заздалегідь розраховуєш. Але часом щось дуже важливе в житті проходить повз тебе. Поміркуй над цим.

До 20 балів. Навряд, чи поруч з тобою є справжній друг. І винен у цьому ти сам. Постарайся змінити свої стосунки з товаришами, якщо не хочеш і залишитися самотнім.

- Стаття підручника підкаже вам про поведінку з незнайомцями на с. 25, 26.

VІ. Рефлексія.

- Прийшов час створити  у зошитах малюнок «Моя безпечна поведінка».
( Виставка робіт).

VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.
- Свинка дякує за науку всім учням. А учні дякують собі за гарну роботу на уроці.

 

1

 

docx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
810
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку