Повідомлення на тему " Гуманізація фізичної освіти "

Про матеріал
У даній розробці описані когнітивні методи за таксономією Блума і є ефектиною для застосування алгоритму планування уроків фізики
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Гуманізація фізичної освіти

 

 

                                                                        Вчитель фізики

                                                                          Міліївської ЗОШ І-ІІІ ступенів

                                                                        імені Д. Загула

                                                                        Ткачук Г.Д.

 

 

 

 

 

Гуманізація фізичної освіти

“Навчання- невичерпна скарбниця знань,

яка поповнюється тільки тоді,

коли талант від Бога поєднується з важкою

працею по самовдосконаленню ”

         Гуманізація освіти – це впровадження навчально-виховному  процесу ідей гуманізму , запропонованих  великими просвітителями і педагогами минулого , це спрямування до піднесення особистості учня , забезпечення максимально сприятливих умов його розвитку , врахування його особистості цілей і запитів.

       Сам процес гуманізації фізичної освіти побудований на сучасних інтерактивних дидактичних іграх з фізики і розрахований  переважно на  фактологічне сприйняття і запам’ятовування основних фізичних понять (формул, означень,одиниць вимірювання тощо).

        Отже , з одного боку , актуальною є побудова інтерактивної взаємодії ігор, або пошук   шляхів поєднання різних видів діяльності із застосуванням різнопланових засобів ігрової форми.

         Основною складовою гуманізації є професійне володіння знаннями та інформацією, тобто оперування своєю компетентністю.  

 

Сучасні підходи
до гуманізації фізичної освіти

  1. Формулювання цілей навчання
  2. Типи результатів навчання
  3. Когнітивна класифікація
  4. Афективна класифікація

                  Формулювання цілей навчання фізики базуються на реальності цілей ,їх відповідності наявним в учнів базовим знанням. Учитель повинен довести зміст попереднього досвіду учнів до рівня , достатнього для успішного досягнення поставлених цілей. Доречнішими будуть формулювання з термінами –засвоїти, розвинути, поглибити, навчити думати,викликати зацікавленість до фізики, розвивати творчі здібності учнів.

                Типи результатів навчання визначають видиму діяльність учнів та характеристику навчального результату. Формулювання навчального результату структуруване , якщо воно в одному й тому ж вигляді міститься в різних частинах програми з фізики в межах планування занать.

             За своєю природою результати можуть бути когнітивними або афективними. Когнітивні результати описують зміну знань , що зберігаються в пам’яті. Основним принципом цих результатів є корегування поведінки , яка контролюється процесами внутрішньої пам’яті , а не зовнішніми обставинами. Наприклад, зображувати схематично принцип роботи парової машини, інтерпретувати графічне зображення  явищ поширювання світла в різних середовищах, формулювати фізичний зміст закону Ома тощо.

 

              Афективна сфера стосується галузі емоційного навчання . Афективні результати можуть включати зміну системи цінностей учня. Наприклад , можна організувати роботу групових обговорень , у яких учням доведеться прийняти іншу точку зору для ефективного переконання .

 

 

              Таксономія розумових умінь за Блумом враховує 6 рівнів розвитку мислиннєвих умінь , які повинні враховуватися під час визначення навчальних завдань. Наприклад, розуміння такого фізичного явища, як утворення блискавки , передбачає володінням знань про природу походження електричного струму, також вміння аналізувати наслідки дії блискавки та синтезувати (поєднувати) свої нові знання з набутими раніше.

             Для кожного рівня розвитку розумових умінь потрібно забезпечувати складніше навчання й досвід у процесі переходу учня від знання усвідомлення до застосування й мислення. Кожен рівень передбачає , що перш ніж братись до навичок , слід оволодіти знаннями. Категорії можна  розглядати як ступені або складності. Інакше кажучи, першу з них треба пройти ніж може  реалізуватись наступна.

             

 

                  Гуманізація фізичної освіти базується також  на формулюванні результатів навчання. Вибір результатів і завдань повинен базуватись на тих знаннях, якими учень має оволодіти. Складність реакції учня загострюється під час переходу до мислення вищого порядку.

                   Знання стосується запам’ятовування , формулювання, пригадування інформації (перерахувати одиниці вимірювання радіаційного фону, пояснити явище магнітної індукції, сформулювати закон Ома для ділянки кола, ідентифікувати одиниці вимірювання сили струму , напруги, електричного опору).

                  Застосування співвідносне з вирішенням проблеми ( вирахувати числове значення оптичної сили лінзи, застосувати правило лівої руки, показати на схемі електричного кола напрям струму).

                Мислення вищого порядку вимагає від людини вміння визначити пріоритети,  прийняття індивідуальної відповідальності, наявності культури роботи з інформацією, оцінки мислиннєвих процесів         

               Цей процес пов’язаний з аналізом, синтезом і оцінкою ( змінити значення електричного опору для визначення сили струму в електричному колі, впровадити фізичні закони для пояснення процесу  електролізу, захистити творчий проект на тему”Оптичні явища”).      

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку