2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

ПОВІТРЯ — СУМІШ ГАЗІВ. ЗНАЧЕННЯ ПОВІТРЯ

Про матеріал
Мета □ навчальна: ознайомити учнів зі складом повітря, розширити й погли¬бити уявлення про значення і місцезнаходження повітря на Землі, рух повітря; □ розвивальна: розвивати спостережливість, увагу, дослідницький підхід до вивчення природних явищ; □виховна: виховувати бережне ставлення до повітря — основи життя. Тип кроку: комбінований Обладнання: підручники, зошити, відеоматеріали, музичний супровід, мультимедійна дошка, проектор, пляшки, миска з водою, склянка, дерево, презентація, телефон.
Перегляд файлу

ПОВІТРЯ — СУМІШ ГАЗІВ. ЗНАЧЕННЯ ПОВІТРЯ

Мета

  • навчальна: ознайомити учнів зі складом повітря, розширити й погли­бити уявлення про значення і місцезнаходження повітря на Землі, рух повітря;
  • розвивальна: розвивати спостережливість, увагу, дослідницький підхід до вивчення природних явищ;

□виховна: виховувати бережне ставлення до повітря — основи життя.

Тип кроку: комбінований

Обладнання: підручники, зошити, відеоматеріали, музичний супровід, мультимедійна дошка, проектор, пляшки, миска з водою, склянка, дерево, презентація, телефон.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Учитель

Дзвінок пролунав веселий,

 Дружно всіх він кличе в клас.

Стали, дітки, всі рівненько,

 Посміхнулися гарненько.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали

 Цікаві дії на уроці

 Пропоную я для вас.

 

III. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання за допомогою QR-коду

Тести

  1. Ґрунт – це?

А) верхній твердий родючий шар землі

Б) верхній пухкий родючий  шар землі

В) верхній пухкий неродючий  шар землі

2.  До складу ґрунту входять:

А) Каміння, цеглини, хімічні елементи

Б) Азот, кисень, вуглекислий газ

В) Гумус, пісок, вода

 

  1. Який ґрунт містить найбільше гумусу?

А) чорнозем

Б) піщаний

В) глинистий

 

  1. Основна властивість ґрунту?

А) розчинність

Б) родючість 

В) колір

 

  1. Щоб зберегти вологу й наситити ґрунт повітрям, його

А) удобрюють

Б) зрошують

В) орють або перекопують

 

ІII. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

 Прийом «Загадка»

Послухайте уважно і скажіть, будь ласка, про що йдеться.

Воно таке велике,

Що займає цілий світ,

Воно таке маленьке,

Що в найменшу щілинку зайде.

Куди ступиш — всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш.

 (Повітря)

             Чи чули ви такий фразеологізм: «Вийти сухим із води». Що він означає?

Зараз ми з’ясуємо чи можливо насправді вийти сухим із води. Для цього нам потрібна миска з водою та склянка. На дно склянки я приклеїла серветку. Перевірте вона суха? А тепер зануримо склянку в воду і перевірмо чи залишилась серветка суха? Чому?

 

Сьогодні на уроці ми з'ясуємо, що ж це за унікальне покривало Землі, визначимо його склад та властивості, дізнає­мося про його значення для нас з вами.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Ми живемо на дні глибокого повітряного океану, назва якого — атмосфера.

 

Перегляд відеоролика

 https://www.youtube.com/watch?v=gOB6XBraxqA&t=37s

  • Що таке атмосфера?
  • Що забезпечує атмосфера?
  • Від чого захищає нас атмосфера?

 

Склад повітря.(презентація)

 

 

C:\Users\Школа\Desktop\Склад атмосфери\Слайд2.JPGC:\Users\Школа\Desktop\Склад атмосфери\Слайд3.JPGC:\Users\Школа\Desktop\Склад атмосфери\Слайд4.JPGC:\Users\Школа\Desktop\Склад атмосфери\Слайд5.JPG

 

Властивості повітря.

Дослідимо  властивості повітря за допомогою дослідів.

Дослід 1. Візьмемо порожню пластмасову пляшку з-під води, закриємо її щільно пробкою і натиснемо на неї з боків. Помітно стиснути пляшку не вдається. Це тому, що вона не порожня, як здавалося, а заповнена повітрям. Через пробку воно не може поширитися назовні. Відкриємо пробку і повторимо стиснення. Це вдається зробити без особливих зусиль.

Одже повітря безбарвне й прозоре, не має запаху.

 

Дослід 2. Одну пластмасову пляшку, наповнену водою, а другу порожню щільно закриємо пробками і з’ясуємо як легше, а яка важче? Це доводить, що повітря легке.

Ви також знаєте, що повітря можна стискати і що воно пружне (пригадайте, як гумовий м’яч, сповнений стиснутим повітрям, відскакує від підлоги).

Дослід 3. Також вам відомо, що повітря погано проводить тепло. Сонячного дня доторкніться рукою до віконного скла. Воно буде прохолодним. Покладіть руку на підвіконня, освітлене Сонцем. Непрозоре підвіконня буде теплим, нагрітим. Це пояснюється тим, що повітря пропускає тепло і світло, але саме при цьому майже не нагрівається.

Земна поверхня нагрівається сонячним промінням, що проходить крізь атмосферу, а від земної поверхні нагрівається прилеглий до неї шар повітря. Ця його властивість дає змогу вберегти Землю від надмірного нагрівання сонячними променями та охолодження.

Одже повітря – безбарвне, прозоре, легке, пружне, має обʼєм, поширюється та погано проводить тепло.

 

Значення повітря. Робота з підручником ст. 104

Робота в парах

Прийом «Шпаргалка»

Завдання. Складіть структурно-логічну схему (ключові слова, цифри, рисунки), що допомогла б розкрити таке питання: «Роль повітря на Землі».

 

V. Закріплення нових знань та вмінь

Прийом «Дерево рішень»

Перегляд відео ролика «Забруднюється повітря»

https://www.youtube.com/watch?v=gOB6XBraxqA&t=37s

 

Запропонуйте шляхи вирішення цієї проблеми записавши свої рішення на листочках, які ми прикріпимо на наше дерево.

 

 VІІ. Підсумок уроку

Вірш "Повітря"

Повітря і не видно, і не чути.

Але без нього нам не обійтись.

Не можна ні хвилиночки пробути.

Ось ти навколо себе подивись.

Все дихає: листочок і травичка,

Метелик, що над квіткою летить.

І дише рибка й рак, і дише річка…

Повітря треба кожному, щоб жить.

А он несуть вітри хмаринку білу,

Щоб дощик на поля й ліси пролить.

А он у небо пташка полетіла,

А без повітря як вона злетить?

Повітря – це велике диво, діти.

І все життя – це казка чарівна.

І кожній миті треба нам радіти,

Земля казкова і у нас одна.

                          Н. Красоткіна.

Прийом «Мікрофон»

  1. Які властивості повітря ви запам’ятали?
  2. Що таке атмосфера?
  3. Яке значення має повітря?,

 

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати параграфи підручника: § 29 ст 102-105

 Випереджальне завдання: дати відповідь на питання «Як люди використовують у побуті властивість повітря?». Скласти кросворд або тести.

 

docx
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку