Повітря-суміш газів. Значення та властивості повітря

Про матеріал
зміст навчального заняття спрямован на підвищення екологічої культуру підростаючого покоління, визначення складових повітря, формування активної життєвої позиції щодо вирішення проблеми забруднення повітря.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття №1

 

Тема:  «Повітря є скрізь»

І.

Організаційна  частинна  

30 хв.

 

  1. Представлення  тренера                                           

5 хв.

 

  1. Вправа «Моє ім’я»                                               

10 хв.

 

  1. Вправа «Очікування»                                               

10 хв.

 

  1. Вироблення  правил роботи  групи                       

5 хв

ІІ.

Основна  частина

1 год. 5 хв.

 

  1. Інформаційне  повідомлення                                

10 хв.

 

  1. Мозковий  штурм «Складові атмосфери»                                                 

10 хв.

 

  1. Вправа   «Дихання»                                                

5 хв.

 

  1. Гра  «Пересадки»                                       

5 хв.

 

  1. Вправа  «Ситуація»                                              

15 хв.

 

  1. Вправа «Джерела  забруднення  повітря»                          

10 хв.

 

  1. Вправа «Шляхи  вирішення  проблеми»                               

10 хв.

ІІІ.

Заключна частина

25 хв.

 

  1. Демонстрація  мультфільму   «Повітря  є  скрізь»        

10 хв.

 

  1. Підведення підсумків

10 хв.

 

  1. Завершення  вправи   «Очікування»                       

5 хв.


 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:   підвищити екологічну культуру підростаючого покоління; пояснити сутність поняття «атмосфера»; визначити  складові  повітря та його властивості; сформувати  активну  життєву позицію щодо  вирішення  проблеми  забруднення  повітря.

Демонстраційні  матеріали: плакат, повітряні кульки, картки, телевізор, відеомагнітофон, диск.


Зміст  тренінгового  заняття:

 

І.  Організаційна  частина (30 хв.)

1. Представлення  тренера (5 хв.)

Тренер. Ми  всі  з  вами  мешканці  планети  Земля,  яка є  третьою  планетою  сонячної  системи.  Людина звикла  сприймати   Землю,  як  щось  вічне  та  незмінне.   А  чи знаєте  ви  з  яких  оболонок  складається  наша  планета?   Як  вони  взаємодіють  між  собою, який  вплив  та  значення  мають  для  людини?   Спробуємо  знайти  відповіді  на  запитання  під  час  тренінгу.

 

 2.  Вправа   «Моє  ім’я» (10 хв.)

Мета:  знайомство  з  учасниками,  презентація  себе, налагодження  контакту  між  учасниками,  позитивні  емоції.

Хід вправи: учасники  тренінгу  сідають  у  коло. По  черзі  кожен  презентує  себе  зі  словами:    «Мене  звуть… ,  батьки  і  друзі  мене  цінують,  бо  я  вмію слухати

співрозмовника».

 

3.  Вправа «Очікування» (10 хв.)

Мета:  допомогти учасникам усвідомити власні очікування від тренінгового заняття.

Хід вправи: тренер пропонує кожному з учасників написати на стікері в формі кульки власні очікування від тренінгу. Кожне висловлення проговорюється і прикріплюється на ватман з малюнком.

 

4. Вироблення правил роботи  групи (5 хв.)

Мета: показати необхідність вироблення і дотримання певних правил, за якими будується взаємодія учасників групи,прийняти правила для продуктивної роботи групи під час тренінгу.

Тренер. Для успішної роботи нашої групи ми повинні прийняти певні правила взаємодії учасників тренінгу. Правила – це закони групи, за якими вона живе під час проведення тренінгу. Кожен має право пропонувати своє правило, а інші, у разі необхідності,  доповнюють

  Орієнтовні правила:

  • регламент;
  • взаємоповага;
  • слухати і чути;
  • правило правої руки;
  • кожен має право на свою думку.
     

ІІ. Основна частина (1 год. 5 хв.)

1. Інформаційне повідомлення

Тренер. Вивчаючи нашу планету, вчені давно помітили, що Земля складається з кількох внутрішніх та зовнішніх оболонок, що взаємодіють та проникають одна в одну.

 Якщо б космічні прибульці летіли до нас у гості, спершу вони  помітили б навколо нашої планети повітряну оболонку – атмосферу (з грецької  «атмос» – повітря, пара ), яку утримує Земля силою свого тяжіння.

 Спускаючись нижче, космічні гості були б здивовані тим, що нашу планету назвали Землею, адже майже ¾ її поверхні вкриває вода. Це – гідросфера   (з грецької  «гідро» – вода) – водна оболонка Землі. Вона вбирає в себе всю воду в рідкому, твердому  та газоподібному стані, що існує у всіх проявах. Опустившись на поверхню планети, посланці з космосу відчули б, що вона тверда, тому що вкрита літосферою (з грецької «літос» – камінь) – твердою оболонкою Землі. Вона складається з величезної маси гірських порід, як на суходолі, так і дні морів і океанів.

 Давайте сьогодні разом з вами розпочнемо знайомство з оболонками Землі і поговоримо про атмосферу та її складові.

 

2. Мозковий штурм «Складові атмосфери» (10 хв.)

Мета: визначити складові атмосфери, сприяти усвідомленню учасниками цінності повітря для життя.

Хід вправи: на дошці тренер записує відповіді учасників, які вони у вільній формі висловлюють.

Запитання для обговорення:

  • Пригадайте, з чого складається атмосфера?
  • Чим ми дихаємо?
  • Ми вихаємо кисень, а видихаємо – що?

 

3. Вправа «Дихання» (5 хв.)

Мета: довести необхідність кисню для  життя людини.         

Хід вправи: всім учасникам тренінгу пропонується затримати дихання на 30 сек. Після того як відновиться дихання, необхідно поділитись враженнями.

Запитання для обговорення:

  • Які були ваші відчуття на початку та в кінці експерименту?   
  • Як затримка дихання вплинула на ваше самопочуття? 

 

4. Гра «Пересадки» (5 хв.)

Мета: зняти втому, підняти настрій.

Хід вправи:  всі учасники сідають в коло. Один залишається стояти в колі – стає ведучим. Ведучий каже фразу на зразок: «Встаньте і пересядьте всі ті, у коло блакитні очі (всі дівчата, всі, у кого чорне волосся і т.п.)». Поки учасники пересідають, ведучий повинен сісти на вільний стілець. Той, хто не встиг сісти, стає ведучим і промовляє свою умову для пересідання.

 

5. Вправа «Ситуація» (15 хв.)

Мета:довести вплив чистого повітря на стан людини.

Хід вправи: тренер об’єднує учасників у 4 групи, кожна отримує картки з описом певного місця перебування. Після обговорення ситуацій учасникам пропонується обмінятися своїми враженнями та дати відповідь на запитання: Чи вплинуло повітря, що вони вдихали на їх самопочуття? Як саме?

Картка 1. В один із теплих сонячних днів вересня ідучи додому зі школи, милуючись красою осені ви відчуваєте запах диму. У сусіда за парканом горить сухе листя.

Картка 2. Багато днів у великому місті стояла спекотна погода, яка виснажила все довкола. Ваш будинок знаходиться поруч з великою автотрасою.

Картка 3. Ось нарешті вщухли розкати грому, припинилася злива. Рослини стоять омиті дощовою водою. Світ навколо поступово оживає – знову чути спів птахів. Дітлахи вибігли надвір.

Картка 4. Тихо в лісі. Поважно хитають маленькі ялинки та високі сосни своїми вічнозеленими верхівками, ніби мирно розмовляючи між собою. Тільки свіжий подих вітру інколи порушує цю розмову.

 

6. Вправа «Джерела забруднення повітря»  (10 хв.)    

Мета: виявити природні і антропогенні джерела забруднення повітря.

Хід вправи: тренер пропонує учасникам назвати відомі джерела забруднення повітря та причини появи смогу. Відповіді фіксуються на фліпчарті.

 

7. Вправа  «Шляхи  вирішення  проблеми» (10 хв.)

Мета:визначити й обговорити найбільш вагомі шляхи вирішення проблеми забруднення повітря.

Хід вправи: тренер об’єднує учасників у 3 групи за назвами складових атмосфери (кисень, вуглекислий газ, азон). Дітям пропонується розробити екологічну листівку з можливими шляхами вирішення проблеми забруднення повітря.

Тренер: Уявіть собі, що ви виграли «джек-пот». Але є умова. Певну кількість коштів треба витратити на покращення атмосферного повітря. Що ви будете робити в першу чергу?                             

 

ІІІ. Заключна частина (25 хв.)


1. Демонстрація мультфільму «Повітря є скрізь» (15 хв.)

Мета: закріпити знання про повітря та ознайомитися з його властивостями.

До уваги тренера! Після перегляду мультфільму обговорити з дітьми засвоєні знання.

 

 2. Підсумки заняття (10 хв.)

Мета:отримати від кожного учасника інформацію про свої враження від проведеного тренінгу.

Хід вправи:учасникам пропонується підвести підсумки заняття. Тренер дає можливість кожному учасникові висловитись за особистим бажанням і відповісти на запитання:

  • Які труднощі ви відчували під час роботи?
  • Що вам найбільше сподобалося? Які вправи?
  • Що нового для себе дізналися з цього тренінгу?

 





 

doc
Додав(-ла)
Мазун Юлія
Додано
30 жовтня 2019
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку