Повторення вивченого про дієслово

Про матеріал
Урок-подорож містами України в мовознавчу країну «Дієслово» Урок-кейс ТЕМА: Узагальнення вивченого матеріалу про дієслово Мета: - повторити , узагальнити, систематизувати вивчений матеріал із теми «дієслово»; - удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; - формувати вміння вживати дієслова в мовленні, знаходити вивчені орфограми та пояснювати їх; - розвивати пізнавальний інтерес, пам'ять, увагу, критичне й логічне мислення; - виховувати почуття взаємодопомоги,національної гідності, патріотизм, повагу до народної творчості, до історичних і природних пам’яток України. ТИП УРОКУ: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок. Методи та прийоми: елементи проектної технології, слово вчителя, бесіда , метод вправ ( вправи з ключем, ситуативна вправа), технологія критичного мислення (заповнення діаграми Ейлера-Вена), робота в парах, колективна робота, бліц-опитування, самостійна робота, робота з кросвордом , проблемні питання Внутрішньопредметні зв'язки: із розділом «Іменник», народознавство, література. Міжпредметні зв'язки: історія, географія, англійська мова, російська мова, математика ОБЛАДНАННЯ: - Зошити «Узагальнення й систематизація вивченого про прикметник» - Плакат «Урок» Презентація «Міста України» (Київ, Львів,Словꞌянськ, Переяслав-Хмельницький, Канів, Ковель, Умань, Коломия, Одеса) - Девіз уроку: Мудрий не той, хто надто багато знає, а той , чиї знання корисні Есхіл Перебіг уроку І. Організаційний момент Доброго дня бажаю усім. Сьогодні нас чекає багато роботи, тому давайте разом налаштуємось на робочий лад: повторюймо разом: я сильний, я вільний, я розумний, я вмію, я знаю, я зможу. Усміхніться одне одному – і до вас прийде радісний настрій, і світ усміхатиметься вам, і всім стане легше і краще на душі. А тепер прошу усіх сідати. ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів 1. Діти, скажіть , будь ласка, яку частину мови ми вивчили на попередніх уроках? Яке було домашнє завдання? ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку - Отже, діти, тема нашого уроку « Узагальнення вивченого про прикметник». - Розгорніть свої робочі зошити й запишіть дату й тему уроку. - І проведемо ми свій урок у формі подорожі містами України в мовознавчу країну «Прикметник». - Мета нашого уроку: повторити , узагальнити , систематизувати вивчений матеріал про прикметник. - На уроці ви повинні бути уважними, розумними, організованими, кмітливими. Такими Ви будете обовꞌязково, бо Ви - найкращі, бо Ви - ерудовані, бо Ви-активні. - Епіграфом до уроку я невипадково взяла слова давньогрецького драматурга Есхіла: «Мудрий не той, хто надто багато знає, а той, чиї знання корисні». (прочитаймо всі разом ці слова) (як ви розумієте це висловлювання?) ІV. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу СЛАЙД №______ Учитель: Наша подорож містами України в мовознавчу країну «Дієслово» починається. Усі готові ? Вирушаймо! Мешканці кожного міста приготували для Вас цікаві завдання. Наш потяг швидко мчить містами України. Перше місто, до якого ми здійснюємо подорож – це Київ. Чому Київ? ( слайд № …………………..) Перща зупинка в місті Київ. « Дієслівна Україна » СЛАЙД №____Екскурсовод: (учень) показує на карті Окрасою Києва є Хрещатик. Гордістю є Києво-Печерська лавра, що включає в себе цілий комплекс чудових церков, яким майже 1000 років. Вражає своєю величчю Софійський собор , збудований ще за часів Володимира Великого та Ярослава Мудрого. Тут були створені перші в Київській Русі бібліотека та школа. Учитель: Ми всі любимо свою країну. Завдання: запишіть дієслова, до слова «Україна»(розцвітаєш,зростаєш,милуєш,єднає,виховує,захищає,зміцнює) ( 1 учень записує на дошці, усі в робочих зошитах) Друга зупинка –це місто Львів . « Теоретична» СЛАЙД №______ Наш поїзд робить зупинку уЛьвові (показ на карті) Екскурсовод: Львів — одне з найкращих міст Європи. Засноване воно було близько 700років тому. Згідно з одними джерелами, його побудував князь Данило Галицький і назвав на честь найстаршого сина Лева. Учитель: Мешканці цього міста запрошують Вас до інтервꞌю про прикметник. Отже, зараз ми спробуємо швидко давати відповіді на запитання про дієслово. І проведемо це у формі « Бліц-опитування» - Які граматичні ознаки дієслова вам відомі? - Які види дієслова ви знаєте? - На які питання відповідає неозначена форма дієслова? - Назвіть часи дієслова. - Дієвідміни дієслів та їх закінчення. - Яку синтаксичну роль виконують дієслова? - У яких способах можуть вживатися дієслова? - Назвіть способи творення дієслів. - Яким членом речення виступає дієслово? - Як пишеться НЕ з дієсловами? СЛАЙД №______ Третя зупинка місто Переяслав- Хмельницький. «Морфологічно – синтаксична» Саме в цьому місті є музей рушника , який було створено в 1995 р., він розміщується в унікальній пам'ятці архітектури 17 ст., дерев'яній козацькій церкві. Учитель: Рушник прийшов до нас із сивої давнини. Був взірцем людської працьовитості. Хата без рушників – що родина без дітей. Складіть із розсипаних слів текст. Підкресліть дієслова. 1. Символ, краси, це, і, молодості, рушник. 2. Український, пройшов, віки, рушник, крізь. 3. Переплелися, на, чорний, такі, кольори, червоний, ньому, блакитний, жовтий. СЛАЙД №______ Черверта зупинка- місто Умань Екскурсовод: місто Умань (Черкаська облась), прославилось на всю Україну. Чудовий парк під назвою « Софіївка» - справжня перлина України. Уже більше 200 років вражає Софіївка своєю красою та неповторністю. Завдання Лавка ерудитів Вчитель. А зараз присядемо трохи на лавку і відпочинемо. - Пояснити значення фразеологізмів, до складу яких входять дієслова: Прикусити язика - замовкнути Упадати у вічі – бути особливо помітним Одібрало мову – втратити здатність говорити Пекти раків – червоніти Накивати п'ятами – втекти Поставити крапку над «і» – з'ясувати все до кінця Пасти задніх – бути позаду Як води в рот набрати – мовчати Тримати язика за зубами – мовчати Взяти гору – перемогти Фізхвилинка СЛАЙД №______ П’ята зупинка місто Канів. У Каневі знаходиться перший народний музей Кобзаря – Тарасова світлиця. Він нараховує понад 20 тисяч унікальних пам’яток. Прослухайте поезію Т. Шевченка та випішіть дієслова. Садок вишневий коло хати, Хрущі над вишнями гудуть, Плугатарі з плугами йдуть, Співають ідучи дівчата, А матері вечерять ждуть. Сім'я вечеря коло хати, Вечірня зіронька встає. Дочка вечерять подає, А мати хоче научати, Так соловейко не дає. Поклала мати коло хати Маленьких діточок своїх; Сама заснула коло їх. Затихло все, тілько дівчата Та соловейко не затих. (Т. Шевченко) СЛАЙД №______ Місто Ковель. Зупинка №6 «Тестове завдання» Екскурсовод:У світі -1384 памꞌятники Шевченку. Із них 1256 в Україні, а 35- за кордоном. Найвищий у світі памꞌятник Шевченкові, висотою 7 метрів у місті Ковелі Волинської області. Учитель: Як ви думаєте , яке завдання на цій зупинці ми будемо виконувати? Тести з теми «Дієслово» 1. Дієслово – це частина мови, яка: а) означає назву ознаки предмета або його приналежності; б) означає дію стан предмета; в) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки; г) означає назву предмета; 2. Дієслово відповідає на питання… а) де? коли?; б) хто? що?; в) що робить? що зробить? г) який? яка? яке? 3. Укажіть рядок, у якому всі слова – дієслова: а) читати, малювання, бігти, плавати; б) швидко, писати, скакати, хворіти; в) прийшла, зійшли, співають, зеленіє; г) зашумів, стрибати, вправно, зварити 4.У якому рядку всі дієслова належать до особових форм? а) Привіз, запалила, світити, співаючи; б) приніс, малюй, звечоріти, зробила; в) розбив, радіти, танцюй, збила б; г) ворогують, співаємо, піднімай, зберешся. 5. У якому рядку всі дієслова доконаного виду? а) Ходить, цвітуть, розвіяла, задуматися. б) сколихнув, доглянути, подивився, сказала; в) забудуть, шукав, гойдає, прогримить; г) зашумів, побачила, злиться, колисає. 6. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду: а) принести, казати, ворушиться; б) писав, малюю, буду грати; в) проводити, прочитав, глянула; г) рахувати, написав, співати 7. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами а) Охопити, побачити, ішов. б) Говорити, спати, сміятися. в) Читати, нахнюпитися, діждалися. г) Малювала, стежити, махати. 8. У якому рядку всі дієслова майбутнього часу? а) Заспіваю, буду малювати, сумую, читатиму; б) покличуть, буду кричати, наллю, відпочиватиму; в) відвідаєш, будеш вірити, рухаюсь, вкажіть; г) складатиме, будуть танцювати, доводжу, вибери. 9. Дієслово має такі форми: а) неозначена форма, особове дієслово; б)дієприкметник, дієприслівник; в) неозначена форма, інфінітив, особове дієслово; г) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник. СЛАЙД №______ Восьме місто – це Коломия. Зупинка № 8«Орфографічна» Ми не випадково з вами завітали до цього чудового містечка, в якому знаходиться єдиний у світі Музей писанки. Екскурсовод: Візиткою Коломиї стала споруда у формі найбільшого у світі писанкового яйця. Висота музею – 14 метрів, а діаметр – 10. Приміщення виготовлене повністю з кольорового скла. До речі, воно не має даху! Зараз музей володіє колекцією понад 6000 писанок, представлених з різних регіонів України та з-за кордону. Завдання Розподільний диктант. Вчитель. Пригадаймо способи дієслів. Записати дієслова у 3 колонки (дійсний, умовний, наказовий) Розказали б, говори, спілкуйся, балакайте, бесідував, перемовляються, кричить, скажімо, написала б, не торохти, виставила, говоритиме, теревенив би, замовкніть, домовились би, помовчала б. СЛАЙД №______ Девꞌята зупинка в місті Одеса. Лінгвістична гра «Веселі східці Робота в парах Пара, яка виконає завдання подає сигнал, піднявши руки та взявшись за долоні. Учитель: Завдання має назву «Веселі східці». А якими сходами відоме місто Одеса? Екскурсовод: Потьомкінські сходи – не просто гарне місце в Одесі, це справжня історична цінність, які складаються з 192 сходинок. Вони закладені в 1825 році. Утворіть від іменників прикметники за допомогою суфіксів -ичн- (-ічн-, -їчн-). Запишіть їх у відповідні клітинки. 1. Епос(грец.). 2. Фізика (грец.). 3. Класика (лат.). 4. Проза (лат.). 5. Академія(лат.). 6. Математика (грец.). 7. Фізіологія(грец.). 8. Катастрофа (грец.). 1 и й 2 и Й 3 И й 4 и й 5 и й 6 и Й 7 И й 8 и й Відповіді. 1. Епічний (грец.). 2. Фізичний (грец.). 3. Класичний (лат.). 4. Прозаїчний (лат.). 5. Академічний (лат.). 6. Математичний (грец.). 7. Фізіологічний (грец.). 8. Катастрофічний (грец.). Десята зупинка – це знову Одеса. « Загадкова» Усно. Усі разом Дуже я люблю всі дії І що хочеш, я умію, Є у мене вид і час, Спосіб маю повсякчас. Лиш учіть мене сумлінно, Озвусь я неодмінно. Вмію діяти чудово, Отже, звусь я Дієслово. 1. Виписати дієслово, визначити час, особу, число. Двічі родився, у школі не вчився, а години знає. (Півень) З води росте, на воді сидить, у воду дивиться. (Лілея) Не їсть, не п’є, а стоїть та б’є. (Годинник) Книжки читаю, а літер не знаю. (Окуляри) ПІДСУМОК УРОКУ 1. Оцінювання 2. Я задоволена вашими знаннями, адже ви змогли вдало застосувати їх на практиці. Недарма ж, мабуть, давньогрецький драматург Есхіл казав: «Мудрий не той, хто надто багато знає, а той, чиї знання корисні». Ви ж свої знання, вміння зуміли застосувати на практиці. 3. Ось і закінчився наш урок, ми подорожували містами країну, багато цікавого дізналися про міста, повторили прикметник, але подорож Україною ще не закінчилася, ми будемо продовжувати на наступних уроках 4. Інструктаж домашнього завдання: 5. На згадку про наш урок, ми всім гостям хочемо подарувати частинку свого серця, в якому живе Україна ( подарунок «серця» гостям)
Перегляд файлу

Урок-подорож

містами України

в мовознавчу країну «Дієслово»

                                                 Урок-кейс

ТЕМА: Узагальнення вивченого матеріалу про дієслово

Мета:

  • повторити , узагальнити, систематизувати  вивчений матеріал із  теми «дієслово»;
    - удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці;
    - формувати  вміння вживати дієслова в мовленні, знаходити вивчені орфограми та пояснювати їх;


- розвивати  пізнавальний інтерес, пам'ять, увагу,  критичне й логічне мислення;
-  виховувати  почуття взаємодопомоги,національної гідності, патріотизм, повагу до народної творчості,  до історичних  і природних пам’яток України.

 

ТИП  УРОКУ: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок.

Методи та прийоми: елементи проектної технології, слово вчителя, бесіда , метод вправ ( вправи з ключем, ситуативна вправа),  технологія критичного мислення (заповнення діаграми Ейлера-Вена), робота в парах, колективна робота, бліц-опитування, самостійна робота, робота з кросвордом , проблемні питання

Внутрішньопредметні зв'язки: із розділом «Іменник», народознавство, література.

Міжпредметні зв'язки: історія, географія, англійська мова, російська мова, математика

                           

ОБЛАДНАННЯ: 

  •  Зошити  «Узагальнення й систематизація вивченого про прикметник»
  • Плакат «Урок»

Презентація «Міста України» (Київ, Львів,Словꞌянськ, Переяслав-Хмельницький, Канів, Ковель, Умань, Коломия, Одеса)

  •  Девіз уроку:

                                      Мудрий не той, хто надто
                                      багато знає, а той , чиї знання
                                       корисні

                                                                                             Есхіл

 

                                                 Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Доброго дня бажаю усім. Сьогодні нас чекає багато роботи, тому давайте разом налаштуємось на робочий лад: повторюймо разом: я сильний, я вільний, я розумний, я вмію, я знаю, я зможу. Усміхніться одне одному – і до вас прийде радісний настрій, і світ усміхатиметься вам, і всім стане легше і краще на душі. А тепер прошу усіх сідати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Діти, скажіть , будь ласка, яку частину мови ми вивчили на попередніх уроках?  Яке було домашнє завдання?

 

ІІІ.  Повідомлення теми, мети уроку

  • Отже, діти,  тема нашого уроку « Узагальнення вивченого  про прикметник».
  • Розгорніть свої робочі зошити й запишіть дату  й тему  уроку.
  • І проведемо ми свій урок у формі подорожі містами України в мовознавчу країну «Прикметник».
  • Мета нашого уроку: повторити , узагальнити , систематизувати вивчений матеріал про прикметник.
  • На уроці ви повинні бути уважними, розумними, організованими, кмітливими.

Такими Ви будете обовꞌязково, бо Ви  - найкращі,  бо Ви - ерудовані, бо Ви-активні.

  • Епіграфом до уроку я невипадково взяла  слова давньогрецького драматурга Есхіла: «Мудрий не той, хто надто багато знає, а той, чиї знання корисні».

(прочитаймо всі разом ці слова)

(як ви розумієте це висловлювання?)

 

ІV.  Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу

СЛАЙД   №______

Учитель:  Наша подорож  містами України в мовознавчу країну «Дієслово» починається. Усі готові ? Вирушаймо!

Мешканці кожного міста приготували для Вас цікаві завдання.

 Наш потяг швидко  мчить містами України.

 Перше місто, до якого ми здійснюємо подорож – це Київ. Чому Київ?

( слайд № …………………..)

                    Перща зупинка в місті  Київ.  « Дієслівна  Україна »

СЛАЙД №____Екскурсовод: (учень) показує на карті

Окрасою Києва  є  Хрещатик.

Гордістю  є Києво-Печерська лавра, що включає в себе цілий комплекс чудових церков, яким майже 1000 років.

Вражає своєю величчю Софійський собор , збудований ще за часів Володимира Великого та Ярослава Мудрого. Тут були створені перші в Київській Русі бібліотека та школа.

 

Учитель:  Ми всі любимо свою країну.

 

          Завдання: запишіть дієслова,  до слова  «Україна»(розцвітаєш,зростаєш,милуєш,єднає,виховує,захищає,зміцнює)

 

( 1 учень записує на дошці, усі в робочих зошитах)

 

 

          

                 Друга зупинка  –це  місто Львів . « Теоретична»

СЛАЙД   №______ Наш поїзд робить  зупинку уЛьвові (показ на карті)

Екскурсовод: Львів — одне з найкращих міст Європи. Засноване воно було близько 700років тому. Згідно з одними джерелами, його побудував князь Данило Галицький і назвав на честь найстаршого сина Лева.

                               

 

Учитель: Мешканці цього міста запрошують Вас до інтервꞌю про прикметник.

 Отже, зараз ми спробуємо швидко давати відповіді на запитання про дієслово.

 І проведемо це у формі   « Бліц-опитування»

- Які граматичні ознаки дієслова вам відомі?

- Які види дієслова ви знаєте?

- На які питання відповідає неозначена форма дієслова?

- Назвіть часи дієслова.

- Дієвідміни дієслів та їх закінчення.

- Яку синтаксичну роль виконують дієслова?

- У яких способах можуть вживатися дієслова?

- Назвіть способи творення дієслів.

- Яким членом речення виступає дієслово?

- Як пишеться НЕ з дієсловами?

 

 СЛАЙД   №______    Третя  зупинка  місто Переяслав- Хмельницький. 

                         «Морфологічно – синтаксична»

 Саме в  цьому  місті є  музей рушника , який було створено  в 1995 р., він розміщується в  унікальній пам'ятці архітектури 17 ст., дерев'яній козацькій  церкві. 

Учитель: Рушник  прийшов до нас із сивої давнини. Був взірцем людської працьовитості. Хата без рушників – що родина без дітей.

 

Складіть із  розсипаних слів текст. Підкресліть  дієслова.

  1. Символ, краси, це, і, молодості, рушник.
  2. Український, пройшов, віки, рушник, крізь.
  3. Переплелися, на, чорний,  такі, кольори, червоний, ньому, блакитний, жовтий.

     

СЛАЙД   №______   Черверта  зупинка-  місто Умань

                           

Екскурсовод: місто Умань (Черкаська облась),  прославилось на всю Україну. Чудовий парк під назвою « Софіївка» - справжня перлина України. Уже більше 200 років вражає  Софіївка своєю красою та неповторністю.

Завдання Лавка ерудитів

Вчитель. А зараз присядемо трохи на лавку і відпочинемо.

- Пояснити значення фразеологізмів, до складу яких входять дієслова:

Прикусити язика - замовкнути

Упадати у вічі – бути особливо помітним

Одібрало мову – втратити здатність говорити

Пекти раків – червоніти

Накивати п'ятами – втекти

Поставити крапку над «і» – з'ясувати все до кінця

Пасти задніх – бути позаду

Як води в рот набрати – мовчати

Тримати язика за зубами – мовчати

Взяти гору – перемогти

 

Фізхвилинка

СЛАЙД   №______  П’ята зупинка  місто Канів.

 

У Каневі знаходиться  перший народний музей Кобзаря – Тарасова світлиця. Він нараховує понад 20 тисяч унікальних пам’яток.

Прослухайте поезію Т. Шевченка та випішіть дієслова.

Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,
А матері вечерять ждуть.
Сім'я вечеря коло хати,
Вечірня зіронька встає.
Дочка вечерять подає,
А мати хоче научати,
Так соловейко не дає.
Поклала мати коло хати
Маленьких діточок своїх;
Сама заснула коло їх.
Затихло все, тілько дівчата
Та соловейко не затих.
(Т. Шевченко)
 

СЛАЙД   №______ Місто Ковель.  Зупинка  №6  «Тестове завдання»

Екскурсовод:У світі  -1384 памꞌятники Шевченку. Із них 1256 в Україні, а 35- за кордоном. Найвищий у світі памꞌятник Шевченкові, висотою 7 метрів  у місті Ковелі Волинської області.

Учитель: Як ви думаєте , яке завдання на цій зупинці ми будемо виконувати?

Тести   з  теми «Дієслово»

 

1. Дієслово – це частина мови, яка:
а) означає назву ознаки предмета або його приналежності;

 б) означає дію стан предмета;

 в) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки;

 г) означає назву предмета;
2. Дієслово відповідає на питання
а) де? коли?; б) хто? що?; в) що робить?  що зробить? г) який? яка? яке?
3. Укажіть рядок, у якому всі слова – дієслова:
а) читати, малювання, бігти, плавати;
б) швидко, писати, скакати, хворіти;
в) прийшла, зійшли, співають, зеленіє;

г) зашумів, стрибати, вправно, зварити

4.У якому рядку всі дієслова належать до особових форм?

      а) Привіз, запалила, світити, співаючи;

б) приніс, малюй, звечоріти, зробила;

      в) розбив, радіти, танцюй, збила б;

 г)  ворогують, співаємо, піднімай, зберешся.

5. У якому рядку всі дієслова доконаного виду?

     а) Ходить, цвітуть, розвіяла, задуматися.

     б) сколихнув, доглянути, подивився, сказала;

в) забудуть, шукав, гойдає, прогримить;

г) зашумів, побачила, злиться, колисає.

6. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

   а)  принести, казати, ворушиться;

   б) писав, малюю, буду грати;

   в) проводити, прочитав, глянула;

   г) рахувати, написав, співати

7. Позначити рядок, у якому всі  дієслова є інфінітивами

а) Охопити, побачити, ішов.
б) Говорити, спати, сміятися.
в) Читати, нахнюпитися, діждалися.
г) Малювала, стежити, махати.

8. У якому рядку всі дієслова майбутнього часу?

   а) Заспіваю, буду малювати, сумую, читатиму;

   б) покличуть, буду кричати, наллю, відпочиватиму;

    в) відвідаєш, будеш вірити, рухаюсь, вкажіть;

     г) складатиме, будуть танцювати, доводжу, вибери.

9.  Дієслово має такі форми:
а) неозначена форма, особове дієслово;
б)дієприкметник, дієприслівник;
в) неозначена форма, інфінітив, особове дієслово;
г) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник.

 

 

 

 

 

 

СЛАЙД   №______  Восьме  місто – це  Коломия. Зупинка №  8«Орфографічна» 

          Ми не випадково з вами завітали до цього чудового містечка, в якому знаходиться єдиний у світі Музей писанки.

Екскурсовод:  Візиткою Коломиї стала споруда у формі найбільшого у світі писанкового яйця. Висота музею – 14 метрів, а діаметр – 10. Приміщення виготовлене повністю з кольорового скла.  До речі, воно не має даху! Зараз музей володіє колекцією понад 6000 писанок, представлених  з різних регіонів України та з-за кордону.

 

Завдання Розподільний диктант.

Вчитель. Пригадаймо способи дієслів. Записати дієслова у 3 колонки (дійсний, умовний, наказовий)

Розказали б, говори, спілкуйся, балакайте, бесідував, перемовляються, кричить, скажімо, написала б, не торохти, виставила, говоритиме, теревенив би, замовкніть, домовились би, помовчала б.

 

 

СЛАЙД   №______ Девꞌята зупинка в місті Одеса.  Лінгвістична гра «Веселі східці

Робота в парах

Пара, яка виконає завдання подає сигнал, піднявши руки та взявшись за долоні.

 

 

Учитель: Завдання має назву «Веселі східці». А якими сходами відоме місто Одеса?

Екскурсовод:  Потьомкінські сходи – не просто гарне місце в Одесі, це справжня історична цінність, які складаються з 192 сходинок. Вони закладені в 1825 році.

 

Утворіть від іменників прикметники за допомогою суфіксів -ичн- (-ічн-, -їчн-). Запишіть  їх у відповідні клітинки.

1. Епос(грец.). 2. Фізика (грец.). 3. Класика (лат.). 4. Проза (лат.).

5. Академія(лат.). 6. Математика (грец.). 7. Фізіологія(грец.). 8. Катастрофа (грец.).

 

1

 

 

 

 

и

й

2

 

 

 

 

 

и

Й

3

 

 

 

 

 

 

И

й

4

 

 

 

 

 

 

 

и

й

5

 

 

 

 

 

 

 

 

и

й

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

и

Й

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И

й

 8

  

  

  

  

 

 

 

 

 

 

 

и

й

Відповіді. 1. Епічний (грец.). 2. Фізичний (грец.). 3. Класичний (лат.). 4. Прозаїчний (лат.). 5. Академічний (лат.). 6. Математичний (грец.). 7. Фізіологічний (грец.). 8. Катастрофічний (грец.).

 

                              Десята зупинка  – це  знову Одеса. « Загадкова»

Усно. Усі разом

 

Дуже я люблю всі дії

І що хочеш, я умію,

Є у мене вид і час,

Спосіб маю повсякчас.

Лиш учіть мене сумлінно,

Озвусь я неодмінно.

Вмію діяти чудово,

Отже, звусь я           Дієслово.

 

1. Виписати дієслово, визначити час, особу, число.

Двічі родився, у школі не вчився, а години знає. (Півень)

З води росте, на воді сидить, у воду дивиться. (Лілея)

Не їсть, не п’є, а стоїть та б’є. (Годинник)

Книжки читаю, а літер не знаю. (Окуляри)

 

 

        

 

 ПІДСУМОК   УРОКУ

  1. Оцінювання
  2. Я задоволена вашими знаннями, адже ви змогли вдало застосувати їх на практиці. Недарма ж, мабуть, давньогрецький драматург Есхіл казав: «Мудрий не той, хто надто багато знає, а той, чиї знання корисні». Ви ж свої знання, вміння зуміли застосувати на практиці.

 

  1. Ось і закінчився наш урок,  ми подорожували містами країну, багато цікавого дізналися про міста, повторили  прикметник, але подорож Україною ще не закінчилася, ми будемо продовжувати на наступних уроках

 

  1. Інструктаж домашнього завдання:

 

  1. На згадку про наш урок, ми всім гостям хочемо подарувати частинку свого серця, в якому живе Україна (  подарунок «серця» гостям)

 

docx
Додано
29 жовтня 2020
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку