Тема.Повторення вивченого про іменник як частину мови.
Закріплення вивченого про Всесвіт.
Зінтегровано зміст навчальних предметів:українська мова і природознавство.
Урок з міжпредметними зв’ язками.
Мета: повторити вивчене про іменник як частину мови;формувати вміння працювати швидко і зосереджено; розвивати усне мовлення, творче мислення, пам’ять; виховувати бажання працювати та отримувати від цього насолоду.
Повторити вивчене про Всесвіт; продовжувати формування інтелектуальних умінь:аналізувати,порівнювати.узагальнювати і систематизувати; розвивати вміння спостерігати,робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес.
Обладнання: ІКТ
Урок закріплення знань,умінь і навичок(урок повторення)
І Організаційний момент
1.Мотивація
Доброго дня вам!
Доброго дня!
Я вам бажаю
Здоров’ я й добра.
-Посміхніться й побажайте один одному здоров’ я й добра.
2.Вправа «Очікування»
-Сьогодні у нас буде незвичайний урок.Ми поєднаємо на ньому українську мову та природознавство (інтегрований).
ІІ Повідомлення теми і мети уроку
-Яким він буде?
-А ви які повинні бути?
ІІІ Актуалізація опорних знань
1.Вправа «Банани»
-Знайдіть і закресліть речення:
Будь господарем свого слова.
ВСЕБУДЬСВІТГОСПОДАРЕМІМЕНСВОГОНИКСЛОВА.
-Які ключові слова отримали?
Всесвіт іменник
2.Створення « Асоціативного куща»
Хлопці і дівчата.Змагання.
Підсумок. Доповнення.
3. Розминка
_ Перед вами зоряне небо.
2. Назвіть іменники: іменник-що?,ймення-що?
Земля-ілюстрація.Що таке Земля?Розповідь науковців(с.21,природознавство)
Що таке країна?(Ілюстрація).Доберіть синоніми.
Сонце? Розповідь с.13.
Мати.Доберіть синоніми і антоніми.
Печаль і радість.(Антоніми.Почуття).
День і ніч.(Антоніми).
-Чому на Землі відбувається зміна дня і ночі?Розповідь науковців(С.24)
3.Доберіть і запишіть свої приклади іменників по темі «Всесвіт»:
1група-назви істот і неістот
2група- власні і загальні назви.
4.Підсумок
5.Вправа 88.Візьміть до уваги!
YI Фізкультхвилина для очей.Релаксація: закрийте очі.Уявіть,що падає комета,загадайте бажання.Відкрийте очі.Хто встиг загадати-бажання обо-
в’ язково здійсниться.
YIIПродовження вивченого матеріалу
1.Вправа89-розвиток мовлення.
_Прочитай характеристику предмета.
_Поясни,чому слова:розум,добро,радість,щастя,любов належать до іменника?Це абстрактні поняття.Іменники означають те,про що іноді можна лише подумати.
Якби у людей не було цих почуттів,хіба б вони відкрили Всесвіт?
_Скласти речення,або пригадати прислів я про розум,добро,радість,щастя, любов.
Перевірка.
-Що ви на ньому бачите?
Вважається,що людське око може побачити водночас не більше 6 тисяч небесних тіл.
-На які питання вони відповідають? (Що?)
-Чому?(Нежива природа).
-Докажіть.
-А хто їх створив?
Але є сузір’ я…( с.32 «Природознавство») .Слово надається науковцям.
-Тому ці назви міфічних героїв відповідають на питання хто?
3.Подумайте яка це частина мови?
Ці слова називають предмет,.. Допомагайте.
-Яка це частина мови?(Іменник)
4.Каліграфічна хвилина
Подивіться на екран.Що ви бачите?Велику Ведмедицю.
Науковці готували розповідь про Велику і Малу Ведмедицю.
вед мед и ця ведмедиця
1 група – створити «Сенкан».
2 група –скласти речення про сузір’ я.
Перевірка.
5.Дайте характеристику іменнику «ведмедиця» не як сузір’ я, а як тварини.
Іменник, хто?,істота,загальна,ж.р.,підмет ,або другорядний член речення.
ІY Фізкультхвилина – для голови,тулуба ,рук,ніг.
Y Новий матеріал
1.Вправа 87 –прочитай виразно вірш.
-Тема вірша-«Іменник».Головна думка-«Називає предмет».
YIII Заключна частина
1.Рефлексія «Незакінчене речення»
_Сьогодні на уроці ми …
_Чи сподобався урок?
_Яким він був?
2.Згадайте як розбірати іменники –вправа90.
YIY Домашнє завдання.
1група- вправа91;
2група-виписати з природознавства 3 речення з теми «Всесвіт»,розібрати іменники за зразком і скласти 3 речення на вибір.