Урок"Повторення та закріплення знань про прислівник"

Про матеріал
План-конспект уроку з української мови в 4 класі.Завдяки якому можна узагальнити та систематизувати здобуті знання учнів про прислівник як незмінну частину мови; поглибити уявлення дітей про роль прислівників у мові.
Перегляд файлу

Урок словесної творчості в 4 класі

Тема: Повторення та закріплення знань про прислівник

Мета: узагальнювати та систематизувати здобуті знання про прислівник як незмінну частину мови; поглиблювати уявлення дітей про роль прислівників у мові; формувати вміння логічно, послідовно, граматично правильно висловлювати свої думки; збагачувати мову дітей образними виразами; виховувати доброзичливість, людяність, працьовитість.

Обладнання: презентація „Прислівник”, індивідуальна картка.

 

Хід уроку

1. Психологічна підготовка до уроку

Вчитель: Продзвенів уже дзвінок,

                 В клас до нас зайшов урок.

                 Щиро, друзі, посміхніться,

                 До роботи всі беріться.

2. Оголошення теми уроку. Вирішення проблемного питання( слайд  1    )

Про яку частину мови  будемо говорити на уроці, ми дізнаємось  після того як напишемо словниковий диктант.

  1. Словниковий диктант
  2.  (В) ранці, ранок, (в) веч...рі, (в) зимку, зимувати, (в) літку, вчасно,  вперше, літній, легко, сьогодні,  пізно.

( слайд  2    ) перевірка диктанта

(Діти знаходять зайві слова ( ранок, зимувати, літній ).

До якої частини мови належать інші записані слова ?(прислівники)

Оголошують тему уроку.

2.. Актуалізація  опорних знань про прислівник

 ( слайд  3    ) Робота з картками „Прислівник” а за темою

( слайд  4   )Молодці! А  давайте розберемо слово прислівник за будовою

( слайд  5    )

 1. Яка частина мови ?*** ( незмінна )

2. Що виражає та пояснює ця частина мови ? ***( Ознаку дії )

3. З якою частиною мови найчастіше повязаний ?***( Дієслово)

4. На які питання відповідає ? ***( Як? Де? Коли?...)

5. Яким членом речення найчастіше буває? ***( другорядним)

    3. Сьогодні на уроці ми повинні узагальнити та систематизувати все , що знаємо про прислівник , і закріпити це в ході виконання практичної вправ.

   3.1.Як і кожна частина мови , прислівники мають синоніми та антоніми. Давайте згадаємо про синоніми та антоніми.

( слайд  6  )

1.    Антонім до слова “чорно”*** (біло)
2.    Антонім до прислівника «рано» *** (пізно)
3.    Синонім до слова “неблизько” ***(далеко)
4.    Прислівник від слова “негайний” ***(негайно)
5.    Прислівник, який має значення “цього дня”*** (сьогодні)

    Згадайте, а як можна назвати дні тижня лише прислівниками

Сьогодні , вчора, позавчора, завтра , після завтра

3.2. Творче завдання  «Збери прислівники, розподіли за питаннями. »  

( слайд  7  )

Ку,в,літ;  ру,в,го;  ред,в,пе;   ду,за,по;  рі,че,в,ве;   но,що,чі;   зад,на;   з,ку,бо;  пе,по,ре,ду.

****Коли?            Де?         Куди?

****Влітку,          позаду,           вгору,

     ввечері,        збоку,         вперед

     щоночі,       попереду,     назад

( слайд  8   )

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

3.3. Вибрати із поданих слів тільки прислівники.

Веселитися, малий , сміх, мало, гратися, вікно, смішно, ввечері, сум, сумно, сонце, зелений , весело, сонячно.

3.4  Самостійна  робота.

- Ми виконуємо письмове  завдання. Пригадайте,  як  пишуться прийменники з іменниками?  А  як  пишуться   прислівники, які утворились від іменника  з  приймен- ником?  Будьте уважні.  

 Перевір, чи вмієш ти розрізняти прислівники й прийменники  з  іменниками: спиши, розкриваючи  дужки.

1.Тихо шелестіло листя (в) горі. 2. ( В) горі  таких печер не  могло бути. 3. Вітер  зносить  (на) бік  бороду. 4. Упав  (на)  бік,  забився, ще й  досі  болить.   5. Діти  вивчили  вірш  (на) пам’ять. 6. Нам  подарували  книгу   (на)  пам’ять.

 

3.5. Утворення прислівників від інших частин мови.

      Чи можемо ми утворювати прислівники від інших частин  мови? Так.  Зараз    

       це ми з вами доведемо.

Веселий – весело, добрий – добро, ранок – вранці, вечір – ввечері, три – тричі, мій –

по-моєму, сумувати – сумно ,  сміятися – смішно.

Висновок  ( слайд   9  )

4.Підсумок уроку

Отже, сьогодні на уроці ми з вами закріпили наші знання з теми “Прислівник”, повторили і систематизували правила з даної теми. Ваш результат засвоєння даної теми прошу підтвердити  виконанням тесту.

Тестування „Так чи ні”. (Якщо відповідь – діти в зошитах ставлять – так ,  а  якщо не правильна -  ні .

А) прислівник – змінна частина мови ( -)

Б) прислівник відповідає на запитання „Який?”, „Де?”, „Куди”? (-)

В) прислівник не має закінчень ( +)

Г) найчастіше прислівник пояснює дієслово (+)

Д) в реченні прислівник  - головний член речення (-)

Е) прислівники збагачують нашу мову (+)

 

(  слайд  11 )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Розберіть слово за будовою:             прислівник

2.Творче завдання  «Збери прислівники, розподіли за питаннями. »  

  Ку,в,літ;  ру,в,го;  ред,в,пе;   ду,за,по;  рі,че,в,ве;   но,що,чі;   зад,на;   з,ку,бо;  пе,по,ре,ду.                                              

               Коли?                                 Де?                                Куди?

 

 

 

3. Перевір, чи вмієш ти розрізняти прислівники й прийменники  з  іменниками: спиши, розкриваючи  дужки.

1.Тихо шелестіло листя (в) горі. 2. ( В) горі  таких печер не  могло бути. 3. Вітер  зносить  (на) бік  бороду. 4. Упав  (на)  бік,  за бився, ще й  досі  болить.   5. Діти  вивчили  вірш  (на) пам’ять. 6. Нам  по дарували  книгу   (на)  пам’ять.

 

 

 

 

 

Тестування „Так чи ні”.

А) прислівник – змінна частина мови ( ……..   )

Б) прислівник відповідає на запитання „Який?”, „Де?”, „Куди”? (  …….  )

В) прислівник не має закінчень (     …….    )

Г) найчастіше прислівник пояснює дієслово (  ……… )

Д) в реченні прислівник  - головний член речення (  ……….  )

Е) прислівники збагачують нашу мову ( ………….. )

 

 

1.Розберіть слово за будовою:             прислівник

2.Творче завдання  «Збери прислівники, розподіли за питаннями. »  

  Ку,в,літ;   ру,в,го;   ред,в,пе;   ду,за,по;   рі,че,в,ве;   но,що,чі;   зад,на;   з,ку,бо;   пе,по,ре,ду.                                              

               Коли?                                 Де?                                Куди?

 

 

 

3. Перевір, чи вмієш ти розрізняти прислівники й прийменники  з  іменниками: спиши, розкриваючи  дужки.

1.Тихо шелестіло листя (в) горі. 2. ( В) горі  таких печер не  могло бути. 3. Вітер  зносить  (на) бік  бороду. 4. Упав  (на)  бік,  за бився, ще й  досі  болить.   5. Діти  вивчили  вірш  (на) пам’ять. 6. Нам  по дарували  книгу   (на)  пам’ять.

 

 

 

 

 

Тестування „Так чи ні”.

А) прислівник – змінна частина мови ( ……..   )

Б) прислівник відповідає на запитання „Який?”, „Де?”, „Куди”? (  …….  )

В) прислівник не має закінчень (     …….    )

Г) найчастіше прислівник пояснює дієслово (  ……… )

Д) в реченні прислівник  - головний член речення (  ……….  )

Е) прислівники збагачують нашу мову ( ………….. )

 

 

docx
Додано
23 квітня 2019
Переглядів
4602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку