Запропоновану роботу можна використати в 7-ому класі під час повторення матеріалу зі словотвору, лексикології та фразеології, засвоєного здобувачами в шостому класі.
Прізвище, ім’я______________________________________________________
1. Похідними є всі слова, ОКРІМ
А сніговик |
Б клен |
В праліс |
Г український |
2. Префіксально-суфіксальним способом утворене слово у варіанті
А превисокий |
Б блакить |
В запічок |
Г прадавній |
3. У прямому значенні вжито виділене слово у словосполученні
А важкий погляд
Б залізний характер
В річечка біжить
Г гострий ніж
Групи слів 1. Історизми 2. Архаїзми 3. Діалектизми |
Приклади А файний, бараболя Б рамена, лицедій В історія, математика Г кріпак, гетьман |
|
Приклади 1. Зелень 2. Навушник 3. Небокрай 4. Законний
|
Способи словотворення А префіксальний Б суфіксальний В префіксально-суфіксальний Г безафіксний Д складання слів або основ |
|
6. Познач варіанти, у яких виділені слова є іменниками (правильних відповідей може бути кілька)
А Лютий генерал швидко вийшов з кімнати.
Б Наступний етап змагань планують провести в лютому 2025 року.
В Ми повинні добре знати нашу історію й вірити в майбутнє.
Г Його майбутнє життя залежало від цього рішення.
7. Визнач правильний варіант послідовного заповнення пропусків у поданому реченні.
Будь ласка, ________ вікна й __________ світло.
А зачини, включи |
Б закрий, включи |
В зачини, увімкни |
Г закрий, увімкни |
8. Запиши словосполучення, добираючи слово з дужок.
Слизька (ожеледь, ожеледиця), (ефективний, ефектний) мийний засіб, прогулюватися (людяними, людними) вулицями, у тексті (зустрічаються, трапляються) помилки.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Установи відповідність
Фразеологізми 1. Тримати в кулаці 2. Водою не розлити 3. Аби день до вечора |
Фразеологізми-антоніми А Як кішка з собакою Б Бувати у бувальцях В Не покладаючи рук Г Попускати віжки |
|
10. Відредагуй й запиши правильно речення.
Кожен з нас за любих умов має з повагою відноситися до батьків.
_____________________________________________________________________________________
11. Обери правильно утворені словосполучення, склади й запиши з ними 2 речення.
Народна творчість, народний фольклор; дитячий педіатр, дитячий лікар.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання. Постав позначку у відповідній комірці.
Я це добре знаю, розумію! |
Варто пригадати матеріал, попрацювати над окремими питаннями. |
Потрібна допомога!
|