Вправи на діалекти для дітей 5-го класу. НУШ.

Про матеріал
Вправи на поєднання слів, як, наприклад, вправа із діалектами, — це освітні завдання, які допомагають учням розвивати мовні навички, розширювати словниковий запас і поглиблювати розуміння різноманітності української мови. Основна мета таких вправ — навчити дітей співвідносити діалектні слова з їхніми літературними відповідниками. Це допомагає учням краще зрозуміти, як змінюється мова в залежності від регіону, а також навчитися визначати значення слів у контексті.
Перегляд файлу

Вправа 1.  Прочитай діалектні слова і подумай, що вони означають.

Вибери правильний переклад для кожного діалектного слова. Напиши регіон, з якого походить діалектне слово.

 

1.      Бараболя —

а) Морква

б) Картопля

в) Цибуля

Регіон:

2.      ґринджоляти —

а) Грати

б) Кататися на санях

в) Малювати

Регіон

3.      Шкварка —

а) Шматок сала

б) Пиріг

в) Чашка

Регіон

 

Вправа 2. Прочитай речення і здогадайся, що означає виділене діалектне слово.

1.      "Моя бабуся готувала смачну мачанку."

Що означає слово мачанка?

а) Каша

б) Страва для вмочування хліба

в) Салат

2.      "На подвір'ї стояла велика книшка, яку ми розділили між собою."

Що таке книшка?

а) Хліб

б) Коржик

в) М'ясна страва

3.      "На святі всі діти бігали у штанятах."

Що означає слово штанята?

а) Штани

б) Чоботи

в) Плаття

 

Вправа 3.            image

pdf
Додав(-ла)
Pasternak Natalia
Додано
20 вересня
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку