Українська мова 5клас
Мета уроку: Повторення вивченого з теми» Лексикологія»
Мета уроку: Систематизувати й узагальнити вивчене; вдосконалювати й розвивати вміння і навички, користуватися багатством української лексики; розвивати почуття колективізму, відповідальності за спільну справу, впевненості у своїх силах; виховувати любов до рідної мови, свого народу, його традицій.
1.Мозковий штурм.
2.Творче завдання.
До поданих слів дібрати антоніми.
Далеко-
Забувати-
Білий-
Говорити-
Плакати-
Утворіть синонімічний ряд .
Зразок :Всюди-скрізь, повсюди ,кругом,
Сміятися-
Охоче-
Багато-
Барвистий-
Жовтий-
3.Вибіркова робота
Серед поданих слів знайти ті які б могли б вживатися в переносному значенні.
Засинати, коники, човен ,очі ,сон ,молочний ,шлях, хмара, дерево, горить.
4.Проблемна ситуація
Пояснити фразеологізми.
Милити шию-
Море по коліна-
Брати ноги в руки-
Збитися з ніг-
Голову морочити-
5.Визначити про які поняття йде мова.
Дружня прихильність до кого –небудь- … .Любов до своєї Батьківщини,
відданість своєму народові- … .
Поясніть лексичне значення вставлених слів
Підсумок уроку:
Впізнай слово!
1.... – розділ мовознавства, що вивчає слова, їх походження та значення
2. … - сукупний запас слів однієї особи.
3. …. – стійкі словосполучення, які за значенням можна замінити одним словом.
4. …– слова, які близькі за значенням .
5 …. – слова, які протилежні за своїм значенням.
Домашнє завдання:
Записати речення ,добираючи антоніми.
1.Хто вчиться змолоду ,не знає на … голоду.
2.Колос повний гнеться до землі, а пустий … стирчить.
3.Добро не пропадає , а …умирає.
4.Зимою день малий , а весною … .
5.Сонце на літо, а … на мороз.
6.З малої хмари … дощ буває.