Повторення вивченого з теми «Лексикологія»

Про матеріал
Повторення вивченого з теми "Лексикологія" в 5 класі. Матеріал містить конспект уроку з тренувальними вправами: Мозковий штурм Творче завдання Вибіркова робота Пояснити фразеологізми Визначити про які поняття йде мова Впізнай слово
Перегляд файлу

Українська мова       5клас

Мета уроку:     Повторення вивченого з теми» Лексикологія»

 

Мета уроку: Систематизувати й узагальнити вивчене; вдосконалювати й розвивати вміння і навички, користуватися багатством української лексики; розвивати почуття колективізму, відповідальності за спільну справу, впевненості у своїх силах; виховувати любов до рідної мови, свого народу, його традицій.

 

1.Мозковий штурм.

  •          Що таке лексика?
  •          Що таке лексичне значення?
  •          Де можна знайти лексичне значення слова?
  •          Які слова називаються багатозначними?
  •          Чим відрізняються багатозначні слова від однозначних?
  •          Які ви знаєте групи слів за значенням?
  •          Що таке синоніми?
  •          Які слова називаються антонімами?
  •          Як можна розрізнити в мові омоніми?
  •          Що таке фразеологізми?
  •          Що називаємо паронімами?

 

  2.Творче завдання.

 

До поданих слів дібрати антоніми.

 

Далеко-

Забувати-

Білий-

Говорити-

Плакати-

 

Утворіть синонімічний ряд .

 

Зразок :Всюди-скрізь, повсюди ,кругом,

Сміятися-

Охоче-

Багато-

Барвистий-

Жовтий-

 

3.Вибіркова робота

 

Серед поданих слів знайти ті які б могли б вживатися в переносному значенні.

Засинати, коники, човен ,очі ,сон ,молочний ,шлях, хмара, дерево, горить.

 

4.Проблемна ситуація

 

Пояснити фразеологізми.

 

Милити шию-

Море по коліна-

Брати ноги в руки-

Збитися з ніг-

Голову морочити-

 

5.Визначити про які поняття йде мова.

 

Дружня прихильність до кого –небудь- … .Любов до своєї Батьківщини,

відданість своєму народові-    … .

 

Поясніть лексичне значення вставлених слів

 

 

Підсумок уроку:

 

Впізнай слово!

1.... – розділ мовознавства, що вивчає слова, їх походження та значення

 

       2. … - сукупний запас слів однієї особи.

 

       3. …. – стійкі словосполучення, які за значенням можна замінити одним словом.

 

       4.   …– слова, які  близькі за значенням .

 

        5 …. –  слова, які  протилежні за своїм значенням.

 

Домашнє завдання:

Записати речення ,добираючи антоніми.

1.Хто вчиться змолоду ,не знає на … голоду.

2.Колос повний гнеться до землі, а пустий … стирчить.

3.Добро не пропадає , а …умирає.

4.Зимою день малий , а весною  … .

5.Сонце на літо, а … на мороз.

6.З малої хмари … дощ буває.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Samotei Steve
Додано
18 жовтня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку