Повторення й узагальнення вивченого матеріалу за І семестр у 6 класі

Про матеріал
Розробка уроку повторення й узагальнення вивченого матеріалу за І семестр. Теми "Лексикологія", "Словотвір","Морфологія"(Іменник)
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу за І семестр. Лексикологія. Фразеологія. Словотвір. Морфологія (іменник)

Мета: повторити, закріпити, поглибити, удосконалити знання учнів із розділів мовознавства «Лексикологія», «Фразеологія», «Словотвір» та «Морфологія»(Іменник); узагальнити засвоєний мовний матеріал; формувати уміння й навички усного мовлення; розвивати в учнів пам’ять, аналітичне та образне мислення, творчі здібності; виховувати інтерес до вивчення рідної мови, естетичні смаки, любов до рідної мови.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, словник, мультимедійна презентація (гра)

 

                                         Перебіг уроку:

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми,  мети уроку

Читання вчителем притчі.

Одного разу чоловік прийшов до вчителя й запитав:

– Що потрібно, для того, щоб пізнати істину й досягти досконалості?

– Іди в село, і там, на перехресті двох доріг, ти знайдеш, що шукаєш, – сказав він.

Сповнений надій і передчуттів, чоловік побіг до села й виявив на перехресті доріг звичайнісінькі крамнички. В одній торгували шматочками металу, в іншій – якимись деревинками, в третій – тонким дротом. До істини це не мало ніякого відношення, і розчарований шукач повернувся до вчителя і сказав, що нічого не знайшов.

– Колись ти це зрозумієш.

Минали роки. Й одного разу чоловік почув звуки прекрасної арфи. Музика була пречудовою й виконувалась із великим майстерністю й натхненням. Коли чоловік побачив інструмент, він зрозумів, що арфа була зроблена точно з таких же металевих і дерев’яних деталей, які він бачив у крамничках. Нарешті він зрозумів, про що йому розповів учитель:

– Ми маємо все, що нам потрібно, наше завдання – зібрати це все докупи й використовувати за призначенням.

Запитання до учнів.

-Як ви зрозуміли цю притчу?

Слово вчителя.

  • Діти, я вам бажаю. Щоб ви завжди могли досягати своїх цілей, знаходили те, що шукаєте і могли втримати  всі ті знання, що дає вам школа.

І семестр навчання позаду, були взлети та падіння. Під час вивчення деяких тем виникали труднощі,  і на сьогоднішньому уроці ми маємо можливість згадати пройдений матеріал, ще раз зупинитися на проблемних питаннях і пограти.

ІІІ. Узагальнюючо-систематизаційний блок завдань

  1. Гра «Чи правда, що…»
  • Діти, я вам зачитую твердження, а ви відповідаєте правда це чи ні, якщо неправда знаходите де помилка.

1.Лексикологія – це розділ мовознавства, що вивчає словниковий склад мови (Правда)

2.Архаїзми – це нові слова (Неправда)

3.Слово «флешка» належить до неологізмів .(Правда)

4.Словотвір – розділ мовознавства, що вивчає структуру слів і способи їх творення.(Правда)

5.Слова біг, хід, зелень утворені безафіксним способом словотворення (Правда)

 

  1. Гра «Мовознавчий футбол»

(додаток 1)

      3.Індивідуальна робота

За словником з'ясувати лексичне знання слів та визначити їх групи за вживанням

Мрія, когут, князь, ноутбук, слово, кріпацтво, аероплан, збентежити

     4.Робота в парах

Визначити твірну основу слів. Провести взаємоперевірку

Зимовий, школяр, льодок, медок, безсонний, водяний, перейти, сніговик,дощовий,лісостеп

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я повторив…

– Мені було цікаво…

– Свою роботу на уроці оцінюю…     – Урок завершую з… настроєм.

 

 

Додаток 1.

C:\Users\User\Documents\Презентація1.pptx

https://naurok.com.ua/gra-movoznavchiy-futbol-267301.html


 

 

docx
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
1959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку