повторити, систематизувати, узагальнити знання учнів, набуті під час вивчення теми «Північна Америка»; з`ясувати рівень оволодіння учнями навчальним матеріалом; продовжувати формув

Про матеріал
повторити, систематизувати, узагальнити знання учнів, набуті під час вивчення теми «Північна Америка»; з`ясувати рівень оволодіння учнями навчальним матеріалом; продовжувати формувати учнів уміння збирати й узагальнювати географічну інформацію, виділяти головне, робити висновки, висловлювати власну думку, гуртуватися в пошуках правильного рішення. Розвивальна мета: розвивати пізнавальний інтерес і географічне мислення, вміння працювати з картами; розвивати навички співпраці. Виховна мета: виховувати інтерес до предмета, бережливе ставлення до природи, захоплення її красою та досконалістю, прагнення розширити свій кругозір, знання і вміння, дружбу, взаємоповагу. Компетенції: інформаційно - цифрова, обізнаність та самовираження у сфері культури, соціальна та громадянська. Тип уроку: урок контролю та корекції компетентностей. Форма проведення: урок – мандрівка.
Перегляд файлу

1

 

7 клас

 

Географія

 

Тема: Узагальнюючий  урок по темі «Північна Америка»

 

 

Навчальна мета: повторити, систематизувати, узагальнити знання учнів, набуті під час вивчення теми «Північна Америка»; з`ясувати рівень оволодіння учнями навчальним матеріалом; продовжувати формувати  учнів уміння збирати й узагальнювати географічну інформацію, виділяти головне, робити висновки, висловлювати власну думку, гуртуватися в пошуках правильного рішення.

Розвивальна мета: розвивати пізнавальний інтерес і географічне мислення, вміння працювати з картами; розвивати навички співпраці.

Виховна мета: виховувати інтерес до предмета, бережливе ставлення до природи, захоплення її красою та досконалістю, прагнення розширити свій кругозір, знання і вміння, дружбу, взаємоповагу.

Компетенції: інформаційно - цифрова, обізнаність та самовираження у сфері культури, соціальна та громадянська.

Тип уроку: урок  контролю та корекції компетентностей.

Форма проведення: урок – мандрівка.

Обладнання: фізична карта Північної Америки, ілюстрації материка, картки із завданнями, написи етапів мандрівки, комп’ютерна підтримка.

Структура уроку:

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІV. Перевірка знань, глибини їх усвідомлення

V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання

 

Епіграф уроку:

Зібратися разом – це початок,

Триматися разом – це прогрес,

Працювати разом – це успіх.

                              Генрі Форд.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

1. Привітання

  • Прийом «Мій настрій на початку уроку»

Кожному учню роздаю  по три смужки різних кольорів:

зелена - спокій, гарний настрій;

синя – байдужість;

червона – нервовість, збудливість.

Учень обирає смужку настрою.

2. Психологічне налаштування дітей до роботи

  • Аутотренінг

Тож сядьмо обличчям один до одного, відчуймо тепло долонь, закриймо очі

(діти повторюють за учителем) і промовляймо:

Я – розумний...

Я – щасливий...

Я  - досліджую, думаю, замислююся

Я – впевнений у собі, бо я живу заради добра на Землі...

Розплющіть очі і подаруйте один одному посмішку.

 

Епіграфом  сьогоднішнього уроку стануть слова відомого американського промисловця Генрі Форда:

Зібратися разом – це початок,

Триматися разом – це прогрес,

Працювати разом – це успіх.

А я добавлю: успіх у вас буде, якщо ви посміхатиметесь друг другу, а гарний настрій і володіння собою допоможуть вам бути активними, уважними. Не бійтеся помилятися, продемонструйте свої знання, уміння, пам'ять, увагу.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель

Ви всі однаково прекрасні. Всі в чомусь дуже схожі, хоча  кожен з вас різний. Так і материки на нашій планеті чимось подібні, але й мають розбіжності.

  • Скільки всього материків на Землі?
  • Які материки  вже вивчили? Покажіть їх на карті.
  • Дидактична гра «Пошта»

На дошці  на окремих аркушах розміщені вроздріб характеристики материків. Із запропонованих характеристик визначте ті, які відповідають вже вивченим континентам та прикріпіть їх на фізичну карту на визначений материк.

Африка:

- екватор проходить майже посередині;

- найжаркіший;

- знаходиться найбільша пустеля;

- займає друге місце за площею.

Австралія:

- найменший за площею;

- найсухіший;

- знаходиться одна держава;

- материк сумчастих тварин.

Антарктида:

- найхолодніший;

- найвищий;

- немає постійного населення;

- типовими тваринами є пінгвіни.

Південна Америка:

- за формою нагадує трикутник;

- знаходиться найдовша гірська система;

- протікає багато повноводних річок;

- знаходиться  найбільша низовина світу.

ІІІ.  Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Усе розпочинається з подорожей… і наука географія, і наш з вами урок. Географія – це науки подвигу та руху, що кличе в незвідані простори. До подолання перешкод на шляху до відкриттів, перемог, знань.

Це наука звитяжних людей, що перетинали моря і гори, падали від втоми та підводились, гинули, але завжди прагнули йти вперед, мандрували, відкривали екзотичні країни та материки.

На сьогоднішньому уроці ми трошки станемо географами – мандрівниками й помандруємо екзотичним і унікальним материком. Колись цей материк називали Новим світом.

У нашій мандрівці будуть зупинки, з допомогою яких ми спробуємо повторити та закріпити вивчений на попередніх уроках матеріал з теми «Північна Америка». А також дізнатися чогось нового і того, чого не дослідили на попередніх уроках. А якщо на шляху мандрівки зустрінуться перешкоди й непорозуміння, то ми спробуємо подолати їх разом.

Перешкодами в нас будуть завдання і запитання, які ми повинні розв’язати, щоб успішно рухатися далі.

ІІІ. Перевірка знань, глибини їх усвідомлення

Діти, давайте уявимо, що ми відправляємося на материк Північна Америка.

Станемо дослідниками і розгадаємо багато цікавих загадок цієї місцевості. 

1 перешкода «Море Штормів»

Щоб успішно подолати води бурхливого моря, необхідно знайти в переліку зайве поняття.

  1. Кордильєри, Аппалачі, Анди
  2. Маккензі, Мюррей, Міссурі
  3. Сомалі, Аляска, Лабрадор
  4. Гренландія, Мадагаскар, Ньюфаундлен
  5. Верхнє, Мічіган, Ейр
  6. Середземне, Берінгове, Карибське

2 перешкода «Течія Гольфстрім»

Потужну течію океану можна здолати вірою в перемогу Гра «Вірю – не вірю»

  1. Чи вірите ви, що в Нью-Йорку зима тепліша і м'якша, ніж у Києві.( Так)
  2. Чи вірите ви, Північна Америка розташована у південній півкулі. ( Ні)
  3. Чи вірите ви, що Північна Америка  третій за величиною материк. (Так)
  4. Чи вірите ви, що більша частина материка лежить в помірному поясі. (Так)
  5. Чи вірите ви, Північна Америка бідна на корисні копалини. ( Ні)
  6. Чи вірите ви, що найвища вершина Кордильєр – гора Мак-Кінлі. (Так)
  7. Чи вірите ви, що гори Аппалачі названі за ім'я індіанського племені. ( Так)
  8. Чи вірите ви, що на материку не існує екологічних проблем. (Ні)

 

3 перешкода «Острів Картографів»

На контурній карті позначити дані об’єкти.

  1. Індіанці, що жили на берегах цієї річки називали її «велика вода», а письменник Майн Рід «батько вод». (Міссісіпі)
  2. Затока названа на честь англійського мореплавця на ім'я Генрі, а місцеві жителі називають її «Крижаний мішок» (Гудзонова)
  3. Острів, який свого часу отримав назву « зелена країна» хоча насправді вкритий вічною кригою ( Гренландія)
  4. Назва цього об'єкта виникла випадково, коли іспанський капітан Ернандес Кордоба запитав про назву місцевості у індіанців, а вони відповіли «ми вас не розуміємо» ( Юкатан)
  5. Затока, яку мексиканці називають «розпеченою сковорідкою» (Мексиканська)
  6. Гори, що іспанською мовою означають «ланцюг» (Кордильєри)
  7. «Квітучий» півострів (Флорида)
  8. Море піратів (Карибське)

 

Фізкультхвилинка                    Гра «До якого океану»

Атлантичний - руки вгору                  Індійський – присісти

Тихий – поворот вліво                        Пн. Льодовитий – поворот вправо

Кордильєри, Аппалачі, Гренландія, Гудзонова, Канадський архіпелаг, Аляска

Чому ніхто не присідав?

 

На нашому шляху з’явилися великі брили льоду. Вони неначе флотилії сліпучо-білих лайнерів, що світяться зсередини таємничою блакиттю, дрейфують біля берегів о. Гренландія. Про які брили льоду йде мова? Так , ви здогадалися, це – айсберги.

Ви, мабуть, дивилися фільм про загибель корабля «Титанік». Він рухався у густому тумані, і ті, хто стояли на вахті в рульовій рубці, не помітили, як ніс корабля врізався в айсберг. «Титанік» дістав велику пробоїну і затонув. Так, це дуже страшна пригода – зіштовхнутися з айсбергом.

 

ІV перешкода «Айсберги!»

 Ми дізнаємося, чи вдасться нашим кораблям без втрат обминути ці льодові брили, що постануть на їхньому шляху.

 

У мене на столі розкладені квасоля, кукурудза, картопля, яблука, соняшник, кактуси.

Яке відношення до сьогоднішнього уроку мають ці культури? І чи всі культури?

( батьківщина кукурудзи,  соняшника та кактусів -  Північна Америка)

Хвилі занесли ваші кораблі у море біля берегів Америки. Вас там можуть захопити пірати. Що це за море?

V перешкода «Пірати Карибського моря»

(входить пірат)               Гра  «Заморочки з бочки»

Діти, ви по черзі витягуєте з бочки питання і даєте на них відповідь.

  1. Шум від падаючої води чутно на відстані 25 км. «Вода, що гуркоче» - про який об’єкт йде мова? (Ніагарський водоспад)
  2. Пояснити, як утворилися гори Кордильєри. (Гори утворилися в результаті зіткнення материкової та океанічної літосферних плит)
  3. Які причини дуже порізаної берегової лінії материка? (Давнє зледеніння)
  4. В якому кліматичному поясі розташована найбільша частина Північної Америки?( Помірному)
  5. Чи змінився б клімат материка, якби на узбережжі Тихого океану не було Кордильєр? Чому?

І ось під кінець нашої мандрівки ми виловили поштову пляшку, яка вже давно мандрує у воді. Прочитаємо цей лист?

Виставки малюнків « Американці – творці свого життя»

Америка – батьківщина кактусів. В Америці ростуть сотні видів кактусів найрізноманітніших форм. Кактуси пристосувалися до життя в пустелі: їх коренева система надзвичайно розгалужена, а в стеблі нагромаджується волога про запас. Є кактуси, які живуть понад 300 років.

 

Статуя Свободи

Англійська назва  Статуї Свободи - Statue of Liberty ,  що означає "свобода, що осяває світ". Ця знаменита всьому світу скульптура вважається не тільки символом Сполучених Штатів Америки, а й яскравим символом демократії і свободи. "Леді Свобода", так ще називають цю статую, була подарунком французів на честь сторіччя революції в Америці. Традиційно туристи, охочі відвідати статую, прибувають до неї на поромі. У корону можна піднятися по сходах і звідти насолодитися прекрасним видом нью-йоркській гавані. У п'єдесталі унікальної конструкції розташовується музей з експозицією історії знаменитої статуї.

Великий Каньйон

На південний схід від Великого Басейну простягається велике високе плато Колорадо. Річка Колорадо, стікаючи із скелястих гір, одразу ж утворює ущелину, яка біля північного краю плато перетворюється в один з найвеличніших каньйонів земної кулі. Вперше європейці вийшли до Великого Каньйону у 1540 році. Великий Каньйон – справжній геологічний музей. На його крутих оголених схилах можна вивчати еволюцію природи землі. Величезні розміри Каньйону і вигадлива архітектура його схилів створюють ефектне видовище, яке приваблює численних туристів.

 

Ніагарський водоспад

Ніагара – по індіанські означає грім води. Висота водоспаду складає близько 50 метрів. Спокійний, рівний і дуже сильний шум водоспаду чути аж за 25 км навкруги. Європейці побачили Ніагарський водоспад в 17 ст., а 180 років тому було збудовано перший готель. Щодня водоспад відвідують сотні туристів, які повинні пройти ряд «процедур», щоб побачити славнозвісне чудо світу. Спочатку вони отримують спецодяг – поліетиленові плащі та резинові босоніжки, в яких вони очікують в півторагодинній черзі на спуск у ліфті на платформу, котра відкриває їм шлях до споглядання водоспадів впритул: знизу вверх.

VІ. Підсумок уроку

  • Прийом «Роблю висновок»
  • Що вам сподобалося на уроці?                                                                                                                       
  • Де в майбутньому ви зможете використовувати отримані  знання?
  • Прийом «Мій настрій на кінець уроку»

У кожного учня є три смужки різних кольорів:

зелена - спокій, гарний настрій;

синя – байдужість;

червона – нервовість, збудливість.

Учень обирає смужку настрою.                     Чи змінився ваш настрій?

  • Прийом «Аналіз навчальної діяльності»

VІІ. Домашнє завдання

  1. Намалювати малюнок на тему «Мене це вразило» для створення буклету (середній рівень)
  2. Доповнити малюнок розповіддю (достатній рівень)
  3. Дібрати до малюнка додатковий матеріал (високий рівень)

 

 

 

 

docx
Додано
6 березня 2019
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку