Пояснювальна записка до Календарно-тематичного планування з німецької мови 5-9 класи за підручником Сотнікова

Про матеріал

Мета і завдання навчання предмету «Німецька мова»:

Метою курсує забезпечення єдності предметного, процесуального та емоційно-ціннісного компонентів і оволодіння іноземною мовою у контексті міжкультурної парадигми, що передбачає навчання мови народу, який нею спілкується, та ознайомлення з його культурою. Такий підхід зумовлює формування готовності до міжкультурної комунікації у межах типових сфер, тем і ситуацій спілкування, визначених навчальною програмою

Перегляд файлу

Пояснювальна записка

Мета і завдання навчання предмету «Німецька мова»:

Метою курсує забезпечення єдності предметного, процесуального та емоційно-ціннісного компонентів і оволодіння іноземною мовою у контексті міжкультурної парадигми, що передбачає навчання мови народу, який нею спілкується, та ознайомлення з його культурою. Такий підхід зумовлює формування  готовності до міжкультурної комунікації у межах типових сфер, тем і ситуацій спілкування, визначених навчальною програмою.

Завдання курсуполягає у формуванні вмінь:

• здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою;

• розуміти на слух зміст автентичних текстів;

• читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту;      • здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань;

• адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою;

• використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів;

• критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; 

• висловлювати свої думки, почуття та ставлення;

• ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування; 

• обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб; 

• ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов.

 

Нормативно-правове забезпечення (програми, за якими складено календарно-тематичне планування на 2019 – 2020 н.р.:

  •     Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов. Німецька мова (Програми затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)

 

 

Підручники з німецької  мови на 2019 – 2020 рік

  •             3 Б - Німецька мова (3-й рік навчання): підручник для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.О.Паршикова – Київ:Грамота,2013
  •             5-А,Б, Г класи

Німецька мова (1-й рік навчання): підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів / С.І. Сотнікова, Т.Ф Білоусова – Харків: Ранок, 2018

 

  •             6-В клас:

Німецька  мова (2-й рік навчання): підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів / С.І. Сотнікова, Т.Ф Білоусова – Харків: Ранок, 2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обов’язкова кількість видів контролю з англійської мови:

 

Класи

3

5

6

 

Семестри

   І              ІІ

   І      ІІ

   І      ІІ

 

Контрольні роботи:

 4 4

  4              4

  4              4

 

  • аудіювання

 1            1  

 1           1  

 1           1  

 

  • читання

 1 1

 1 1

 1 1

 

  • письма

 1 1

 1 1

 1 1

 

  • говоріння

 1            1

 1            1

 1            1

 

 

 

Графік

проведення контрольних робіт

 

Клас

Дата

Вид контролю

Примітки

 

4.12

Контроль аудіювання

 

11.12

Контроль читання

 

13.12

Контроль письма

 

18.12

Контроль говоріння

 

5-А

5.12

Контроль аудіювання

 

12.12

Контроль читання

 

11.12

Контроль письма

 

18.12

Контроль говоріння

 

5-Б

6.12

Контроль аудіювання

 

13.12

Контроль читання

 

11.12

Контроль письма

 

18.12

Контроль говоріння

 

5-Г

9.12

Контроль аудіювання

 

13.12

Контроль читання

 

12.12

Контроль письма

 

19.12

Контроль говоріння

 

6-В

9.12

Контроль аудіювання

 

11.12

Контроль читання

 

16.12

Контроль письма

 

18.12

Контроль говоріння

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключові компетентності

 

Ключові компетентності

Компоненти

1

Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами

Уміння:

  •         сприймати, розуміти інформацію державною мовою;
  •         усно й письмово тлумачити поняття, факти, висловлювати думки, почуття, погляди.

Ставлення:

  •         поцінування української мови як державної – чинника національної ідентичності;
  •         готовність активно послуговуватися українською мовою в усіх царинах життя.

Навчальні ресурси:

  •         текстоцентризм;
  •         дискусія, дебати, діалог.

2

Спілкування іноземними мовами

Уміння:

  •         читати тексти іноземною мовою за умови вивчення відповідної іноземної мови в школі;
  •         зіставлення оригінальних текстів з українськими художніми перекладами.

Ставлення:

  •         усвідомлення багатства рідної мови;
  •         готовність до міжкультурного діалогу, відкритість до пізнання різних культур.

Навчальні ресурси:

  •         зіставлення текстів українських перекладів літературних творів та оригіналів.

3

Математична компетентність

Уміння:

  •         розвивати абстрактне мислення;
  •         установлювати причино-наслідкові зв’язки, виокремлювати головну та другорядну інформацію;
  •         чітко формулювати визначення і будувати гіпотези;
  •         перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема).

Ставлення:

  •         прагнення висловлюватися точно, логічно та послідовно.

Навчальні ресурси:

  •         роздум (визначення тези, добір аргументів, наведення прикладів, формулювання висновків), висунення гіпотези та її обґрунтування;
  •         тексти, у яких наявні графіки, таблиці, схеми тощо.

4

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння:

  •         швидко й ефективно шукати інформацію, використовувати різні види читання для здобуття нових знань;
  •         проводити пошукову діяльність, словесно оформлювати результати досліджень;
  •         критично оцінювати результати людської діяльності в природному середовищі, відображені у творах літератури.

Ставлення:

  •         готовність до опанування новітніми технологіями;
  •         оперативне реагування на технологічні зміни.

Ресурси:

  •         інноваційні технології навчання (інтерактивні, інформаційно-комунікаційні).

5

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння:

  •         діяти за алгоритмом, складати план тексту;
  •         використовувати інтернет-ресурси для отримання нових знань.

Ставлення:

  •         задоволення пізнавального інтересу в інформаційному середовищі;
  •         прагнення дотримуватися етичних норм у віртуальному інформаційному просторі;
  •         критичне ставлення до медійної інформації.

Навчальні ресурси:

  •         дописи в соціальних мережах і коментарі до них;
  •         інструментальні тексти (алгоритми, інструкції тощо);
  •         складання плану;
  •         аналіз медіатекстів (виявлення маніпулятивних технологій).

6

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння:

  •         визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення;
  •         планувати й організовувати власну навчальну діяльність;
  •         читати, використовуючи різні види читання: ознайомлювальне, вибіркове, навчальне тощо;
  •         постійно поповнювати власний словниковий запас;
  •         користуватися різними джерелами довідкової інформації (словники, енциклопедії, онлайн-ресурси тощо);
  •         здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію;
  •         застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування.

Ставлення:

  •         прагнення використовувати українську мову в різних життєвих ситуаціях;
  •         готовність удосконалювати власне мовлення впродовж життя, розвивати мовну інтуїцію;
  •         розуміння ролі читання для власного інтелектуального зростання.

Навчальні ресурси:

  •         інструкції з ефективного самонавчання;
  •         довідкова література, зокрема, пошукові системи;
  •         електронні мережеві бібліотеки.

7

Ініціативність і підприємливість

Уміння:

  •         презентувати власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби;
  •         використовувати комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських якостей.

Ставлення:

  •         готовність брати відповідальність за себе та інших;
  •         розуміння ролі комунікативних умінь для успішної професійної кар’єри.

Навчальні ресурси:

  •         тексти офіційно-ділового стилю (резюме, доручення тощо), самопрезентація, зразки реклами, літературні твори, які містять моделі ініціативності.

8

Соціальна та громадянська компетентності

Уміння:

  •         аргументовано і грамотно висловлювати власну думку щодо суспільно-політичних питань;
  •         уникати дискримінації інших у ході спілкування;
  •         критично оцінювати тексти соціально-політичного змісту.

Ставлення:

  •         поцінування людської гідності;
  •         повага до закону та правових норм, зокрема до норм українського мовного законодавства;
  •         утвердження права кожного на власну думку.

Навчальні ресурси:

  •         інтерактивні технології навчання;
  •         художні твори, які містять моделі демократичного державного устрою.

9

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Уміння:

  •         використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву;
  •         дотримуватися норм української літературної мови та мовленнєвого етикету, що є виявом загальної культури людини;
  •         читати літературні твори, використовувати досвід взаємодії з творами мистецтва в життєвих ситуаціях;
  •         створювати тексти, висловлюючи власні ідеї, спираючись на досвід і почуття та використовуючи відповідні зображувально-виражальні засоби.

Ставлення:

  •         потреба читання літературних творів для естетичної насолоди та рефлексії над прочитаним;
  •         відкритість до міжкультурної комунікації;
  •         зацікавленість світовими культурними набутками.

Навчальні ресурси:

  •         твори різних видів мистецтва;
  •         мистецькі проекти.

1

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння:

  •         не завдавати шкоди довкіллю в ході власної діяльності;
  •         сприймати довкілля як життєдайне середовище;
  •         бережливо ставитися до природи як важливого чинника реалізації особистості;
  •         розуміти переваги здорового способу життя.

Ставлення:

  •         готовність зберігати природні ресурси для сьогодення та майбутнього;
  •         набуття знань про цілісну наукову картину світу для суспільно-технологічного поступу.

Навчальні ресурси:

  •         аналіз літературних текстів (епізодів) екологічного спрямування, усні / письмові презентації в рамках дослідницьких проектів.

 

 

 

 

 

Наскрізні лінії

Наскрізна лінія

Загальна мета

5-7 класи

8-9 класи

«Екологічна безпека та сталий розвиток»

(НЛ-1)

Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості задля збереження й захисту довкілля.

Розкриття взаємозв’язків людини і навколишнього середовища в процесі вивчення творів у рубриці «Природа і людина».

Усвідомлення краси природи, її благотворного впливу на людину, розкриття значення образного слова для висловлення емоцій та почуттів, розуміння  образу природи.

«Громадянська відповідальність»

(НЛ-2)

Формування відповідального члена громади та суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, а також -виховання національно свідомої особистості, яка спирається у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку суспільства.

Формування здатності до ненасильницького розв’язання конфліктів.

Осмислення та захист особистих прав і прав інших людей, усвідомлення своєї ролі в суспільстві і набуття умінь брати участь у процесі ухвалення рішень.

«Здоров'я і безпека»

(НЛ-3)

Формування всебічно розвиненого члена суспільства, здатного усвідомлювати пріоритетність здорового способу життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища.

Усвідомлення переваг здорового способу життя та безпечної поведінки.

Осмислення причино-наслідкових зв’язків між власними рішеннями та поведінкою, здоров’ям та безпекою, набуття знань та умінь правильної поведінки в критичних та небезпечних ситуаціях.

«Підприємливість та фінансова грамотність»

(НЛ-4)

Розуміння практичних аспектів фінансових питань (заощадження, інвестування, запозичення, страхування тощо); розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

Розуміння ролі ініціативності та підприємливості в суспільстві для особистого кар’єрного зростання.

Осмислення неординарності як важливої  риси людини для її самореалізації в житті, спонукання учнів до творчих рішень у процесі розв’язання  проблем, усвідомлення користі  та необхідності спільної діяльності.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фомюк Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
2607
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку